• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • NollÅtta
    Kpax skrev 2016-08-30 20:58:34 följande:

Men du... Var det hallonbladsteet tror du?? :)

Haha nä det kan inte sätta igång något, förutom lite förvärkar då men det fick jag aldrig av teet. Men det ska ju hjälpa till med att dra ihop livmodern efteråt och att man ska blöda mindre. Och det löftet höll det ju fr 37+ räknas ju barnet som fullgånget så det kändes helt lagom att föda 38+0 , var ganska less haha
    Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • NollÅtta

Eller jag vet ju iofs inte hur mycket jag skulle blödit osv utan te-drickandet

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Jungfrumamman

Hej allihop

Inväntar med spänning mitt 3:e barn (BF 10:e Sept). Jag får känslan av att det är bra mycket färre bebisar på G i Sept jämfört med Aug (om man skummar trådarna). Undrar om det stämmer? Det bådar ju gott för tillgänglighet på förlossning o BB om inte annat ????. Läste precis i nyaste Mama om en skådespelerska som sprang på löpband dagen innan BF, så jag sticker väl ut snart på en runda om jag får för tråkigt tänkte jag.. Hahaha absolut INTE, nej här får en vara glad om det är möjligt att gå mer än 100m utan vilopaus. Har tränat upp min förmåga att se sittmöjligheter till nivån av en högt flygande Falk som jagar knappnålsstora möss i åkermark... Och Nej, hela rumpan måste inte få plats för att det skall räknas som en sittplats. Då hade alldeles för många möjligheter varit förkastade ???? Vilka mer väntar och följer tråden? Kämpa på alla ????????

• Jungfrumamman

Ok, egna smileys funkade INTE i tråden, ty de blev en radda frågetecken.. Haha, ni kan bortse ifrån dem. Såå förvirrad är inte ens jag.

• Kimmelim

Hej! Jag har följt tråden ganska länge men aldrig kommit mig för att skriva.. Har också fått uppfattningen om att det varit betydligt fler Augustibebisar på gång än vad det är för September..

Jag har BF imorgon (1/9). Mina två andra barn (-07 och -10) kom precis på beräknad dag så jag hoppas att den här lille krabaten inte trivs allt för bra i magen..!

• jonsi

13 dagar här till BF. Tjejen är inte nervös men jag börjar bli. Skönt att kunna jobba hemma. Svårt att koncentrera sig på annat :)

Första barnet. 

• Kpax
    NollÅtta skrev 2016-08-30 22:57:56 följande:

Haha nä det kan inte sätta igång något, förutom lite förvärkar då men det fick jag aldrig av teet. Men det ska ju hjälpa till med att dra ihop livmodern efteråt och att man ska blöda mindre. Och det löftet höll det ju fr 37+ räknas ju barnet som fullgånget så det kändes helt lagom att föda 38+0 , var ganska less haha

Ja jag går in i vecka 38 idag och är rätt less! Ska nog beställa sånt där te just in case ;)

Iofs kommer det målare och fixar vårat sovrum på tisdag, och tisdagen efter det ska jag till frisören. Men sen så! 14/9 blir en bra dag att föda :D (bf 20/9).
  • Kpax

Jag har ingen uppfattning om hur många som ska föda i augusti resp. september, men har för mig att min bm sa vid inskrivningen att det var många inskrivningar just då.

När jag födde första gången (mars 15) var det tydligen babyboom i mitt landsting, det var ordentligt trångt både på förlossning och BB. Men här har vi bara ett sjukhus, så man blir aldrig nekad plats iaf. :)

• 8295
    Kpax skrev 2016-08-30 20:57:20 följande:

Ja så kanske det var ja!

Namn... Julia och Isabelle ligger i topp om det blir en flicka. Pojknamn är ännu svårare (och känns inaktuellt, fast det ju är 50/50 att det blir en pojke), men Frank och Stellan tycker vi om.

Efternamnet blir mitt vanliga son-namn :)

Har ni några namn?

Vilka fina namn :) jo vi har princip bestämt vad han ska heta, är dock superhemligt för alla haha.

Vi har fortfarande inte kunnat komma överens om vems efternamn vi ska använda däremot, så det blir förmodligen så att han får ta bådas..
  • Jungfrumamman
    Kpax skrev 2016-08-31 12:14:45 följande:

Jag har ingen uppfattning om hur många som ska föda i augusti resp. september, men har för mig att min bm sa vid inskrivningen att det var många inskrivningar just då.

När jag födde första gången (mars 15) var det tydligen babyboom i mitt landsting, det var ordentligt trångt både på förlossning och BB. Men här har vi bara ett sjukhus, så man blir aldrig nekad plats iaf. :)

Vi har också sjukhus här med gott rykte och framförallt väldigt förmånlig BB vistelse (alla får familjerum, syskonen är välkomna förutom i RS tider osv) men jag födde i feb 15 senast och hade väl lite otur att det var extremt många förlossningar samma dag. Jag har ganska snabba förlopp och en bit att åka, så jag åkte in i tid (allt stod i mina journaler) De hade inget rum till mig och jag var inte än i den aktiva fasen. De försökte skicka hem mig, men jag sa att jag kommer behöva vara i förlossningssalen om två timmar ungefär. Satt och andades i fiket på sjukhuset under den tiden sen var det bråttom när jag kom tillbaka. Jag hade gärna haft de timmarna i lite mer privacy ;)
Svar på tråden Septemberbebisar 16'