Kpax skrev 2016-08-31 12:14:45 följande:
Jag har ingen uppfattning om hur många som ska föda i augusti resp. september, men har för mig att min bm sa vid inskrivningen att det var många inskrivningar just då.
När jag födde första gången (mars 15) var det tydligen babyboom i mitt landsting, det var ordentligt trångt både på förlossning och BB. Men här har vi bara ett sjukhus, så man blir aldrig nekad plats iaf. :)
Vi har också sjukhus här med gott rykte och framförallt väldigt förmånlig BB vistelse (alla får familjerum, syskonen är välkomna förutom i RS tider osv) men jag födde i feb 15 senast och hade väl lite otur att det var extremt många förlossningar samma dag. Jag har ganska snabba förlopp och en bit att åka, så jag åkte in i tid (allt stod i mina journaler) De hade inget rum till mig och jag var inte än i den aktiva fasen. De försökte skicka hem mig, men jag sa att jag kommer behöva vara i förlossningssalen om två timmar ungefär. Satt och andades i fiket på sjukhuset under den tiden sen var det bråttom när jag kom tillbaka. Jag hade gärna haft de timmarna i lite mer privacy ;)