• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • NollÅtta

Hej alla! Förlossningen gick bra och vår lilla son föddes 22.43 igår kväll Han föddes 2 v tidigt men färdigbakad Vikt 2850 g och 48 cm lång. En liten pluttis!

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Fröken W

Åh grattis NollÅtta! Första "septemberbebisen" :)

Jag mår väl bra, vecka 36+6 idag. Halsbränna till och från, inte direkt ont någonstans men är less på graviditeten nu. Vill bara veta vem som finns där inne. Jag jobbar fortfarande och tänkte fortsätta denna och nästa vecka också om jag mår fortsatt bra. Kommer vara en vecka kvar till bf då... Är jag optimistisk, borde jag nöja mig efter denna vecka? Tänker att jag vill sysselsätta mig med nåt för att få tiden att gå.

• 8295

Åh vad glad jag är för din skull, NollÅtta , grattis!

Kämpa på alla ni andra också :)

Själv är jag v 35+3, känner mig som en vandrande sammandragning med hemsk smärta i ryggen. Har en del förvärkar lite nu och då, men direkt jag börjar snegla på klockan stannar dom av.

Slemproppen har gått och tuttarna har plötsligt börjat växa. Magen sjönk för nån dag sen också! Har vaknat med migrän nästan varje dag de senaste veckorna och är så less nu.

Vill ha allting rent, tvättat och i ordning runt mig hela tiden nu haha. Är ni andra helt redo inför eran new arrival? :)

• varmlanning

17 dagar kvar till bf här. Börjar bli riktigt jobbigt. Svårast är att få på sig strumpor och skor xD Skulle gärna föda typ nu.

Får vara tacksam över att jag inre upplever några extrema foglossningar även om jag känner av mer än vad jag vill ibland.

Jobbar fortfarande men tänkte ge mig efter fredag. Då har jag 12 dagar kvar till bf :)

• Kpax
    NollÅtta skrev 2016-08-29 18:32:46 följande:

Hej alla! Förlossningen gick bra och vår lilla son föddes 22.43 igår kväll Han föddes 2 v tidigt men färdigbakad Vikt 2850 g och 48 cm lång. En liten pluttis!

Ååååh GRATTIS! Vad roligt!
  • Kpax
    8295 skrev 2016-08-29 19:54:18 följande:

Åh vad glad jag är för din skull, NollÅtta , grattis!

Kämpa på alla ni andra också :)

Själv är jag v 35+3, känner mig som en vandrande sammandragning med hemsk smärta i ryggen. Har en del förvärkar lite nu och då, men direkt jag börjar snegla på klockan stannar dom av.

Slemproppen har gått och tuttarna har plötsligt börjat växa. Magen sjönk för nån dag sen också! Har vaknat med migrän nästan varje dag de senaste veckorna och är så less nu.

Vill ha allting rent, tvättat och i ordning runt mig hela tiden nu haha. Är ni andra helt redo inför eran new arrival? :)

Slemproppen? Betyder det att det är på gång, eller kan den gå långt innan?

Inget är klart här. Eller jo, vi HAR ju allt, men kläder ska sorteras och tvättas, spjälsäng ska monteras, blöjor (och eventuellt bröstpump) ska köpas, BB-väska packas och namn bestämmas.

Jag VILL skura lägenheten med ytsprit och tvätta alla textilier på 90 grader. Allt känns smutsigt, det är någon noja jag har. Men min foglossning är brutal, så jag kan inte :(
  • 8295
    Kpax skrev 2016-08-29 20:27:58 följande:

Slemproppen? Betyder det att det är på gång, eller kan den gå långt innan?

Inget är klart här. Eller jo, vi HAR ju allt, men kläder ska sorteras och tvättas, spjälsäng ska monteras, blöjor (och eventuellt bröstpump) ska köpas, BB-väska packas och namn bestämmas.

Jag VILL skura lägenheten med ytsprit och tvätta alla textilier på 90 grader. Allt känns smutsigt, det är någon noja jag har. Men min foglossning är brutal, så jag kan inte :(

Har för mig att proppen kan gå flera veckor före faktiskt, och även återskapas om den skulle lossna alldeles för tidigt.

Vi har också lite kläder som ska tvättas upp, familj/vänner kommer med nya kläder hela tiden känns det som haha. En bröstpump hade jag också tänkt köpa, känns som om den kan komma väl till användning :)

Vad tänker ni er för namn? Och vems efternamn kör ni på?
    varmlanning skrev 2016-08-29 20:20:25 följande:

17 dagar kvar till bf här. Börjar bli riktigt jobbigt. Svårast är att få på sig strumpor och skor xD Skulle gärna föda typ nu.

Får vara tacksam över att jag inre upplever några extrema foglossningar även om jag känner av mer än vad jag vill ibland.

Jobbar fortfarande men tänkte ge mig efter fredag. Då har jag 12 dagar kvar till bf :)

Men du är då nära iallafall! :)
  • tillyra

Grattis NollÅttan, så underbart!

Tänk nu är första bebisen i gruppen född. Känns som att allt gått både snabbt och långsamt sen starten. Så overkligt att det kommer att ske snart för oss alla (är mitt första barn så jag har lite svårt att ta till mig att det verkligen kommer att hända). Håller tummarna för att vi alla får lagom långa, normala, uthärdliga förlossningar som blir till positiva minnen i framtiden.

• Kpax
    8295 skrev 2016-08-29 22:15:54 följande:

Har för mig att proppen kan gå flera veckor före faktiskt, och även återskapas om den skulle lossna alldeles för tidigt.

Vi har också lite kläder som ska tvättas upp, familj/vänner kommer med nya kläder hela tiden känns det som haha. En bröstpump hade jag också tänkt köpa, känns som om den kan komma väl till användning :)

Vad tänker ni er för namn? Och vems efternamn kör ni på?Men du är då nära iallafall! :)

Ja så kanske det var ja!

Namn... Julia och Isabelle ligger i topp om det blir en flicka. Pojknamn är ännu svårare (och känns inaktuellt, fast det ju är 50/50 att det blir en pojke), men Frank och Stellan tycker vi om.

Efternamnet blir mitt vanliga son-namn :)

Har ni några namn?
  • Kpax
    NollÅtta skrev 2016-08-29 18:32:46 följande:

Men du... Var det hallonbladsteet tror du?? :)
Svar på tråden Septemberbebisar 16'