• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Kpax
    NollÅtta skrev 2016-08-15 23:39:39 följande:

Jag köpte mitt på re-fresh.se

Hört att många som köpt på life osv fått te som inte är 100% hallonblad

Ah okej, ja det kanske kunde vara värt att testa! Ska kolla :)
  • varmlanning

Har era magar sjunkit än? Ska man bli orolig om den inte har det nu i v 35+3? Senast hos barnmorskan så sa hon att huvudet ligger neråt så allt verkar vara fixerat men magen är fortfarande lika högt uppe. Vad innebär det om den inte sjunker? Kan bebis rulla runt igen och lägga sig "fel" innan förlossningen?

• NollÅtta

Min Mage sjönk först runt 35+4, vet dock inte om han fixerat sig än. Det känns så. Ska till bm imorrn. Jag frågade sist hon sa att om bebisen ligger med huvudet ner så ska det mycket till för att den ska vända sig fel sen. Och då var han inte ens fixerad än

• NollÅtta

Hur mår alla? Igår gick lite av slemmisen, såg på pappret, samt nån enstaka riktig värk. Sen idag lite mer av slemmis plus liiite blod. Värkar direkt efter som nu blivit lite starkare, kommer ca var 7e min. Så vi kommer åka in till förlossningen snart tror jag Är i v 38+0 idag

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • tillyra

Gud vad spännande NollÅttan!

Wow, då får ni snart träffa er lilla nya familjemedlem. Lycka till!

Jag börjar bli lite less på det här med att vara gravid och känna mig lite otålig inför att det ska sätta igång så att vi får se vad det är för en sparkare där inne. Sover dåligt på nätterna, vaknar mycket. Sammandragningar och foglossning om jag går längre än några hundra meter i maklig takt. Halsbränna. Klaga klaga.. 

Är i vecka 37+2 idag så det lär väl dröja än men kan inte låta bli att hoppas. Lyckos dig

• Kary

Åh vad spännande NollÅttan! Lycka till!

Är i 38+0 idag och börjar också bli less på det här med att vara gravid. Känner mig som en enorm hamster...med foglossning :/

• Kpax
    NollÅtta skrev 2016-08-28 15:33:27 följande:

Hur mår alla? Igår gick lite av slemmisen, såg på pappret, samt nån enstaka riktig värk. Sen idag lite mer av slemmis plus liiite blod. Värkar direkt efter som nu blivit lite starkare, kommer ca var 7e min. Så vi kommer åka in till förlossningen snart tror jag Är i v 38+0 idag

Ååååh vad spännande!

Stort lycka till, skriv så fort du orkar :)

36+4 för mig, ingenting på gång. Lite ilningar, men det är väl bebisen som trycker på nerver. Jag gick över 5 dagar sist, så räknar med att gå över igen.

Imorgon ska jag till bm och vi ska prata förlossning, det blir kul!
  • NollÅtta

Är på förlossningen nu Kom in vid 17 och var då 5 cm öppen. Tog lustgas och nu EDA. Var nyss 7 öppen. Så det är på G!

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Kary
    NollÅtta skrev 2016-08-28 21:08:57 följande:

Är på förlossningen nu Kom in vid 17 och var då 5 cm öppen. Tog lustgas och nu EDA. Var nyss 7 öppen. Så det är på G!

Åh vad spännande! Hoppas allt går bra :)
Svar på tråden Septemberbebisar 16'