Fröken W skrev 2016-10-20 09:35:50 följande:
Ja men precis! Då känner jag verkligen att "nej, jag skiter i att amma vi ger henne ersättning istället". Och särskilt på kvällarna när sambon kommit hem och man faktiskt kan lämna ifrån sig bebisen en tag och han säger "jag tror hon är hungrig". Då vill jag bara grina och be både honom och bebisen att gå hemifrån och vara borta några timmar. Man blir ju verkligen bunden av att ha någon som är så beroende av en.
Både jag och sambon är hemma hela dagarna så jag behöver inte vara ensam i frustration över amning, bajs och trötthet. Men mellan amningar och en redan mammig bebis kan min sambo inte göra mycket mer än att byta blöja, ta hand om hunden eller fixa käk åt mig. Vilket är jobbigt för honom också, han vill bara hålla sin son och mysa men då blir det oftast gnäll :/
Sonen tar inte flaska heller... har pumpat och försökt få honom äta men icket. Någon som funkar väldigt bra med att ta hand om honom är min mamma haha, hon och jag är väldigt lika och låter nästan likadant. Så där kan sonen ligga och filosofera även om han är hungrig, han tror maten är nära