8295 skrev 2017-02-25 20:20:26 följande:
Hej på er kära medmammor <3 haha..
Sonen är nu drygt 4.5 mån, väger 7.780g och är 68cm lång. Han utvecklas och vi har så mycket bus och tokerier för oss. Idag hade vi en fin anordnad namngivningsceremoni med släkt och vänner, han njöt av uppmärksamheten samtidigt som han blev väldigt blyg emellanåt.
Jag är så fascinerad av att se honom upptäcka allting runtom sig och lära sig nya saker. Hans storebror Link (hunden) är hans absolut bästa vän och det roligaste som finns att titta på, även före gossedjuret Curtan som är en läskigt formad sköldpadda.
Hur mår ni? Och hur mår era små? Jag hoppas allt går bra för er och att vardagen flyter på!
Hej!
Dottern blir 5 månader imorrn, ska till bvc på onsdag så får se då hur stor hon är. Tycker att de två senaste månaderna har gått så fort, och det har hänt så mycket! Nya ljud och rörelser varje dag känns det som. Hon börjar mer och mer visa sin personlighet.
Hon mår bra, har haft lite dålig viktuppgång men inget som oroat bvc. Hon har också börjat med lite smakportioner av gröt och puréer, hon älskar det!
Jag mår också rätt bra, men emellanåt kan jag känna mig så fruktansvärt ensam. Jag är en ganska social person och har ett väldigt socialt jobb i vanliga fall så att sitta "isolerad" hemma utan umgänge (såklart att jag har dottern, men ni fattar) är riktigt jobbigt ibland. Det blir ju inte lättare av att dottern vaknar varannan/var tredje timme under nätterna för att äta och sen vaknar runt 6 och vill gå upp.
Något som jag också upplever som jobbigt och framförallt irriterande är det där jämförandet som bebismammor verkar hålla på med. Min dotter är för det allra mesta nöjd och glad, en "snäll" bebis som många skulle säga (men ogillar det uttrycket, som att en bebis kan vara dum, inte så att de gör saker för att jävlas direkt). Men som alla bebisar så är hon såklart gnällig emellanåt och de stunderna är jättejobbiga, ni vet när de skriker och gråter och inget hjälper. Tar jag upp detta bland andra mammor så finns det alltid de som måste säga "var glad att hon somnar om efter du matat henne på natten, min bebis är vaken en timme innan h*n somnar om" eller "ja, sånt skrik har jag hela dagarna för h*n har ont i magen". Jättejobbigt för de som har det så, absolut...men på dessa mammor låter det nästan som att jag inte "får" tycka att det är jobbigt med min bebis för de har det minsann jobbigast. Jag är inte ute efter vem det är mest synd om, men det är som att vissa förbehåller sig rätten att vara trötta och ha det kämpigt och tar ifrån andra rätten att få känna så också.
Så, skönt att få gnälla av sig lite :)
Hur mår du själv?