• Anonym (orolig mamma)

polisanmäld av fd man

Jag och exet gick skilda vägar för 3 år sedan. Vi fick ett barn tillsammans. Han är idag 5 år gammal. Vi har gemensam vårdnad om barnet som bor hos mig men är hos exet varannan helg.

Förra veckan sprang vi på exet på parkeringen utanför en matbutik. Barnet sprang till sin pappa och ville följa med honom istället för mig. Jag vill inte umgås med exet och hade dessutom bråttom den dagen. Sa till sonen på skarpen att vi skulle gå. Till slut efter många om och men lyfte jag upp barnet och bar honom till bilen. Barnet försökte då öppna dörren. Aktiverade därför barnspärren på bakdörrarna så att sonen inte skulle kunna öppna bildörren och smita ut medans jag pratade med exet som hade sprungit efter.

Fick idag ett sms från exet om att han polisanmält mig för olaga frihetsberövande och misshandel av sonen.

Är nu jätterädd. Förstår vad han menar. Tog i ordentligt när jag bar iväg sonen till bilen. Inte så att jag skadade honom men höll i riktigt ordentligt eftersom han skrek och sparkades och stretade emot.

Vad kan hända?

• Svar på tråden polisanmäld av fd man
  • Anonym (:))
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 22:21:08 följande:

Ts har sagt att pappan är hemlös men samtidigt svarar inte på hur han då kan ha barnet vh! Då tar jag för givet att han kan lösa det precis lika bra som han gör vh!

Men problemet var inte att pappan ville ha sonen med sig, pappan anmälde för att ts bar barnet till bilen, aktiverade barnlås och åkte iväg.
  • Anonym (Mmm)

[quote=76416656][quote-nick]EnAnonumius skrev 2016-03-07 22:16:51 följande:[/quote-nick]Jag lika märkligt som att folk måste ljuga om vad andra skriver och sedan använde de egenpåhittade lögnerna emot dem de svara.

[/quote

Mmmm, visst är livet förfärligt!

• Anonym (abc)
    Ts har sagt att pappan är hemlös men samtidigt svarar inte på hur han då kan ha barnet vh! Då tar jag för givet att han kan lösa det precis lika bra som han gör vh!
    Om man kan lösa sitt boende varenda dag i veckan är man inte hemlös. Jag igen tar för givet att pappan har ordnat något som gäller varannan helg. Han kanske har en så bra relation till sina föräldrar, att de låter pappan och barnet bo där. De kanske sover i bäddsoffan som står i arbetsrummet. Det betyder inte att samma upplägg skulle fungera 7 dagar i veckan året om.
  • Anonym (abc)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2016-03-07 21:00:13 följande:

Tack för alla svar. Känner mig lite mindre orolig. Men kan såklart inte släppa den helt. Det som oroar mig mest är vad jag ska säga till polisen. Om jag bara håller med om anklagelserna kan jag inte se hur jag inte skulle åka dit. Antar därför att det bästa och smartaste är att neka. Men det känns inte bra att ljuga. Ska fundera på hur jag ska göra.

Du kommer INTE i fängelse. Det absolut värsta som kan hända, och även det är mycket osannolikt, är att du får böter.

Ljug inte. Bara psykopater och förhärdade brottslingar kan ljuga utan att bli avslöjade. Och ifall det kommer fram att du har ljugit, även om det handlar om en liten obetydlig detalj, så kan du bli misstänkt för att dölja vad som helst annat också. Det vill du INTE!

Du är anklagad för "misshandel". Du kan neka till "misshandeln", samtidigt som du erkänner att du höll fast din skrikande son och låste in honom i bilen. Det är två olika fenomen inblandade här. Det ena är vad du de facto gjorde, det andra är vad det ska kallas. Bara om det kan kallas "misshandel", har du begått ett brott.

• pyssel

Du ta för givet saker på helt galna premisser. Vad är det som hela tiden blir fel när du tänker? Det är väl lite snaskiga hemskheter i fantasin som någon annan skrev. Den här tråden är så full av konstruerade offer - hemlösa pappan, ett barn som får rätta sig efter att nu går bilen, förnärmade användare ..
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-07 22:29:23 följande:

Om man kan lösa sitt boende varenda dag i veckan är man inte hemlös. Jag igen tar för givet att pappan har ordnat något som gäller varannan helg. Han kanske har en så bra relation till sina föräldrar, att de låter pappan och barnet bo där. De kanske sover i bäddsoffan som står i arbetsrummet. Det betyder inte att samma upplägg skulle fungera 7 dagar i veckan året om.

Alltså hur kan du få det till 7 dagar i veckan nu plötsligt?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 22:50:34 följande:
    Kan du inte bara svara på hur ofta du lämnar ut ditt/dina barn till misshandlare?
  • Anonym (Vienna)
    pyssel skrev 2016-03-07 22:50:08 följande:

Du ta för givet saker på helt galna premisser. Vad är det som hela tiden blir fel när du tänker? Det är väl lite snaskiga hemskheter i fantasin som någon annan skrev. Den här tråden är så full av konstruerade offer - hemlösa pappan, ett barn som får rätta sig efter att nu går bilen, förnärmade användare ..

Du pyssel detta är ett disskutionsforum. Alla tycker inte lika. Men jag är inte otrevlig mot någon för det. Jag förstår inte varför så många har så svårt för att diskutera utan att komma med påhopp som 'vad är det som hela tiden blir fel när du tänker' ist för att försöka förstå eller iaf acceptera att folk tycker olika. Jag tycker inte ts agerade rätt av det hon säger. VAD är det som är så svårt för dig att förstå att man kan tycka olika?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Va?) skrev 2016-03-07 22:54:39 följande:

Kan du inte bara svara på hur ofta du lämnar ut ditt/dina barn till misshandlare?

Jag hoppas att om föräldern/na inte är lämplig så skall barnet inte vara hos den föräldern, men så verkar inte fallet här eftersom barnet bor med båda föräldrarna. Eller så är båda föräldrarna olämpliga.
  • Anonym (abc)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-07 22:50:34 följande:
    Om pappan bodde permanent hos sina föräldrar, så skulle han bo där 7 dagar i veckan. Vad är det du inte förstår? Trodde du jag pratade om att barnet skulle vara med sin pappa 7 dagar i veckan?
Svar på tråden polisanmäld av fd man