Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 13:20:06 följande:
Nu är jag ju inte TS så det blev lite fel.
Din självrättfärdigande inställning är smått motbjudande. "JAG gjorde minsann si och JAG gjorde minsann så". Vem är du att bestämma hur andra människor "ska" reagera efter att de blivit misshandlade? Människor har olika förutsättningar här i livet helt enkelt. Så bra att ditt ex inte slagit sitt barn - då är du ju lite bättre än de stackare som råkat ut för män som även misshandlar barnen.
Ditt skitsnack om "partnermisshandel" är ju rena dumheterna. En psykiskt frisk människa slår inte på varken partner eller barn. Eftersom ditt ex "bara" är en partnermisshandlare så får vi väl hoppas att han inte hittar någon ny partner att dunka på när ditt barn sover i rummet bredvid.
Jag är väl medveten om att det finns FÖRÄLDRAR som har svårt att skilja på sina egna och barnets känslor, det där är simpel vardagspsykologi. Vart vill du komma med det?
TS har sökt hjälp för att bearbeta sina känslor, alltså är hon medveten om att det finns en problematik.
Ditt inlägg är oerhört provocerande. Du förminskar effekterna utav en misshandelsrelation till något man kan lägga till sidan "om man bara vill". Fullständigt obegripligt att en vuxen människa kan vara så enkelspårig!
Hela ditt svar är ju bevis på att du sitter och använder dig av argumentationstekniken "frånvaro av bevis är ett bevis i sig". Och du sitter och använder dig även av argumentationstekniken "falsk dikotomi".
Du sitter och gnäller på att jag självrättfärdigar.
Ja man KAN uppfatta det så med mitt inlägg med att man skriver i jag termer att man självrättfärdigar bara för att man INTE delar din åsikt och TS åsikt och pekar på vad man själv skulle göra.
Men det du vägra att ta i beräkningen är att folk är olika och agera olika det finna inga givna mallar på vad som är rätt eller fel sätt. Men varför skall man blanda in barnen i angelägenheter som barnet inte styr över och har inget med att göra?
Det var tydligen fel att visa på att man kan och skall skilja på barnet och sig själv.
Du kanske skall lägga ned och tillskriva folk utlåtande och/eller åsikter de inte har. Nej kom inte dragandes med brasklappen "läsa mellan raderna". Det är just "mellan raderna" som folk använder sig av för att tillskriva folk åsikter och lägga ord i munnen på andra.
Citera där jag skrev i klartext att de som misshandlar är psykisk friska?
Nej jag har aldrig hävdat att folk är psykisk friska som misshandla oavsett vem de misshandlar.
Du skriver jag citerar"
"Eftersom ditt ex "bara" är en partnermisshandlare så får vi väl hoppas att han inte hittar någon ny partner att dunka på när ditt barn sover i rummet bredvid."
(slut citat)
Vilka är dessa "vi" du hänvisar till i den meningen?
Önskar DU att mitt EX hittar en ny partner att misshandla så får det stå för dig. Blanda inte in andra i detta, inte mig eller någon anna i tråden eller IRL som inte delar din åsikt på dina villkor. Jag har aldrig sagt eller ens önskar att han hittar en ny. Så lägg ned att återigen tillskriva mig åsikter jag inte har eller lägg ord i min mun.
Sedan så är det märkligt också att jag får tillskrivet att jag förminskar situationen av misshandel bara för att jag agerade annorlunda. Var kan du bevisa att jag tycker så? Har jag skrivit att det är "lätt att lägga saken åt sidan"?
Nej det har jag inte,bara för att jag aldrig skrev det så är det inte tillräckligt för dig att komma med bevisning om att jag förminskar situationen i största allmänhet och att jag minsann kunde "lätt lägga det åt sidan".
Det är du som hävdar, åt mig, att jag gör det. Jag har aldrig sagt det eller hävdat det.