• Anonym (Osäker)

Avskräcker min kropp er? *bild*

Jag har sen jag fick barn haft enorm ångest över min kropp. Jag är inte alls nöjd med mig själv och jag inbillar mig att folk kommer bli avskräckta om dom ser mig utan kläder. Är singel och vågar inte träffa killar för jag är rädd att dom ska dumpa mig när dom ser min kropp. Kanske ska tillägga att jag inte är så gammal (23). Därför gör jag detta anonymt. Hade ni blivit avskräckta av min kropp och behöver jag operera brösten för att se normal ut? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Avskräcker min kropp er? *bild*
  • Anonym (Jopp)
    Anonym (Born this way) skrev 2016-03-21 12:37:21 följande:

Du behöver absolut inte operera brösten. Du är en kvinna som fått barn (och kanske ammat). Det är många tjejer, gamla som unga som ser ut som du gör.

Alla har vi väl våra brister, en del för stora rumpor, fläsk på magen, för håriga, för feta lår O.S.V.

Det låter som att du behöver bygga på din självkänsla! Då lär du dig att vara nöjd som du är.

Gå en kurs!!

Det finns en massa fina killar där ute som accepterar tjejen de träffar precis som ho är, sen finns det givetvis rötägg som går efter kroppens utseende och det vill oftast bara en sak- sex!

Vill du själv ha mer än ONS och KKs så låter du din kropp vara precis som den är.

Hon skulle knappast ha problem att få "ons" eller "kk".
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (K) skrev 2016-04-01 02:17:03 följande:

Jag tycker du ska ta tag i din självkänsla. Många är knubbiga som du, även värre till och med, men behöver inte andras bekräftelse på samma sätt. Gå i terapi så slipper du vara så osäker :) plus size-tjejer som du kan vara fina ibland också, åtminstone med kläder på!

förlåt men plus size är jag verkligen inte? Knubbig? Ligger på 21-22 i bmi....
  • Anonym (Jopp)
    Anonym (Kära nån!) skrev 2016-03-21 20:04:26 följande:

Vad jag tycker synd om ungdomar (tjejer?) som bara är rena subjekt! De tänker alltid på sig själva i passivum (hur de upplev -s, syn -s, känn -s).

Blir objekt i ditt liv!!!!! Det är väl hur HAN känns, upplevs och ser ut som du ska ta in!

Det toktragiska är tjejer som går in  ett rum och tänker på hur andra ser dem, inte vad de ser.

Jag är objekt. Jag knulla -s inte, jag knullar!! Jag tar in, ser, upplever. Med alla sinnen och jag vågar påstå att jag är så nära genuint lycklig som man kan hoppas på att vara! Tankar om vad andra tänker om mig är jag på allvar befriad från!

Bra att du gillar dig själv men det är faktiskt inte heller sunt att aldrig fundera på hur man upplevs av andra.

Ts. Du är snygg! Magiskt timglas!
  • Anonym (normal)

Du ser helt normal ut :)

• Anonym (Born this way)
    Anonym (Jopp) skrev 2016-04-01 11:12:06 följande:

Hon skulle knappast ha problem att få "ons" eller "kk".

Har jag sagt det eller?

Läs ovan så ser du att jag inte skrivit det.

Vill hon ha MER än ons eller kk står det.

Givetvis kan hon få det nu också men med en opererad kropp är chansen ännu större att få ons eller kk då kroppen där oftast är viktig! (Eftersom man främst har personen till sex) och personligheten kommer då mer i skym undan.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Osäker) skrev 2016-04-01 11:13:18 följande:

förlåt men plus size är jag verkligen inte? Knubbig? Ligger på 21-22 i bmi....

Vad är plus size?

Knubbig låter inte så fint, men mullig är du ju. Skulle inte kalla dig smal eller slank. Med lite träning har du alla förutsättningar, särskilt eftersom du är ung
  • Tecum
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-01 15:16:04 följande:
    Vad är plus size?

Knubbig låter inte så fint, men mullig är du ju. Skulle inte kalla dig smal eller slank. Med lite träning har du alla förutsättningar, särskilt eftersom du är ung smile1.gif
    Är TS mullig??? Då är alla tjejer som är smalare än henne anorektiska...
  • Anonym (H)

Shit, hon är ju inte mullig.

Normal.

Jag tycker du ska vara nöjd med brösten, de är bättre än mina som hänger men inte har något i sig. Skinn bara efter amning. Har även mycket bristningar. Mycket.

• Jill 79

Helt perfekt och naturlig. Tycker inte du ska fixa brösten. Har hur många vänner som gjort sina och tycker ärligt inte nån av dem fick finare efter.

• Anonym (normal)

Ts, om du tar nya bilder från sidan och kanske nån bakifrån så får vi kanske en bättre uppfattning om hur du ser ut. Tycker inte du ser ut som nån plus size precis men däremot kanske lite höfter och rumpa. Beror väldigt mkt på hur bilder tas

Svar på tråden Avskräcker min kropp er? *bild*