• Friedan

BF December 2016

Hej på er!

Jag plussade förra veckan och enligt min egen uträkning borde bf bli 21-22 december. Men än så känner jag mig oerhört ogravid. Ingen trötthet, ingen illamående eller ingenting. Men jag vet sedan tidigare att det kan komma lite senare....

• Friedan

Jag mår så sjukt illa. Är helt klubbad och har inte kommit ur sängen på två dagar. Har aldrig varit med om något liknande. Ska ringa mvc i morgon och höra vad sjutton jag ska ta mig till. Kan ju inte jobba eller ens ta mig till jobbet i det skick jag är nu.

• Friedan

Nu har jag ringt mvc och fått tid för inskrivning och kub-test. Och jag fick lergigan comp utskrivet via telefon. Nu hoppas jag att de hjälper lika bra som under tidigare graviditeter!

Vi har tänkt hålla allt hemligt fram till vi får kub-resultatet (har redan bestämt oss för att inte fullfölja grav. om något är fel). Men det är svårt och jag inser att jag förmodligen måste prata med min chef redan på måndag för att slippa vissa arbetsuppgifter som jag inte klarar av just nu.

• Friedan

Jag är också kvar här. Vill inte vara med i någon Facebookgrupp innan kub är klart.

Är det fler som blir andfådda och trötta snabbt? Dammsög köket nu precis och känner mig som när jag sprungit 8 km. Fick lov att gå och lägga mig och vila..... Är så frustrerande för jag vill så mycket och orkar så lite.

• Friedan
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:00 följande:

Det var missfall...

Jag beklagar, så sorgligt.
  • Friedan

Jag har ätit lergigan comp under alla mina graviditeter och fick det utskrivet på telefon nu. Tar en ca 30 min innan jag går upp på morgonen och för mig underlättar det mycket.

Kul att det är fler "äldre" här. Jag är 40 och trodde ju aldrig att jag skulle vara med om det här en gång till

• Friedan
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 11:36:02 följande:

Någon med erfarenhet av Postafen mot gravidillamående? Sea band fungerar inte för mig! Detta börjar bli löjligt, kräks t o m luft nu!

Postafen har inte hjälpt mig ett dugg, tvärtom har jag blivit dåsig och mått än värre när jag testat. Be att få något på recept istället, finns flera olika tabletter att testa. Lergigan comp fungerar bra för mig, och är också ofarligt.
  • Friedan
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 16:08:31 följande:

Nej, jag tog en postafen förut men har fortsatt kräkas...

Ringer man bm eller husläkaren? Har inte varit på inskrivning ännu.

Ring bm, alla mottagningar har väl läkare som skriver ut recepten. Då kan du ju passa på att boka tid för inskrivning också
  • Friedan
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och !

Åh vad tråkigt, tänker på er!
  • Friedan

Jag känner mig som en usel mamma. Är dödstrött, orkar ingenting och fräser till allt och alla just nu. Irriterar mig på barnen och de har ju ingen aning om vad det handlar om. Fler med ovanligt kort stubin?

Svar på tråden BF December 2016