BF December 2016
Idag var vi på rul och allt såg bra ut:). Och vi ska få en pojke till:)<3
Idag var vi på rul och allt såg bra ut:). Och vi ska få en pojke till:)<3
[quote=76792506][quote-nick]Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-12 16:20:03 följande:[/quote-nick]Grattis! Hur många pojkar har du nu?
Vi var oxå på ultraljud igår bebisen är en flicka gissade undersökaren på (till 95% sa hon.) Hon visade tre streck som ska vara snippan. Tror ni att de oftast har rätt när de gissar el kan de ha fel?[/
Jag tror att de är väldigt säkra när de säger så, grattis
Jag har fyra barn och vid varje ul har de visat ut könsorganen och sagt ungefär som till er, att det med 95% är en tjej/kille. För oss har det stämt hittills i alla fall ....
Vi har RUL 27/7. Kändes lite sent (20+6) men kanske är för semestertider.. Det sprattlar då för fullt där inne och är inte orolig av mig, däremot nyfiken! :)
Har ni börjat köpa på er saker (typ spjälsäng, vagn, babyskydd mm) eller väntar ni och hur länge isf?
Förstår precis det där med att tiden går fort innan det är dags! Vi har också fyra barn och femte på väg. Vad har ni för sort på era fyra? Vi har två av varje så ska bli väldigt spännande att se vad det här blir för en.
Hej!
Oh, nu är jag så taggad För en fånig sak kanske, men jag har hittat en barnvagn som jag blivit kär i, dock inte sett den irl än, och min sambo gillar den lika mycket!
Vi hade ju typ bestämt oss för Emmaljunga super Viking men jag har ändå inte känt helt 100 för den.
Nu googlade jag lite och hittade Emmaljungas nya modell för 2017, NXT90
Jag har googlat och läst bloggar och den verkar vara det vi vill ha, plus att den är snygg!
Vet dock inte när den kommer till butik.
Någon som har hört något om den, bra som dåligt!
Nån mer som undrar om de verkligen har en bebis i magen?
Har inte känt en enda rörelse och har inte en tillstymmelse till mage än, i vecka 18...
Jag är så nojig här, känner ingenting. Jag vet att det är typ normalt, ringde BM igår och hon lugnade mig och sa att allt lät normalt.
Men jag tycker inte att min mage växer.. Hon sa visserligen också att magen kan rusa iväg i början för att sedan plana ut och det är väl det som har hänt då.
Bifogar en bild, och från vänster till höger är jag i v11, v14 och v17 och jag ser ingen skillnad ![]()
Så tråkigt att bara vänta på rörelser och rul 9/8 :-/
Idag sa min 7-åring helt oprovocerat att "mamma, jag längtar så till december när bebisen kommer".
Blir alldeles varm i hjärtat över att han tänker och ser fram mot det här med syskon. Som yngst av fyra är det ju han som fortfarande är familjens "bebis" men det känns som perfekt i tiden med syskon åt honom nu när han början 1:an och börjar få egna kompisar och eget liv.
Vi har varit på RUL idag. Allt såg bra ut och jag tyckte att bm var väldigt noga och gick igenom allt ordentligt, besöket tog ca 30 min. Och vi ska få en till kille! Såklart spelar det ingen roll men just nu går jag i ett lyckorus. Efter besöket gick vi direkt till en bebisbutik och klämde på vagnar. Trots alla "nya" märken och modeller som inte fanns för 7 år sedan kommer vi nog köra på samma som förra gången, en Urban Jungle och en Bugaboo Cameleon. Passar oss bra med en riktigt stor och rejäl till skogen och en liten och smidig på stan.
Ang värmen så gör den mig tokig. Jag orkar ingenting och ligger mest inne på soffan och längtar efter kyla. Vi bor dessutom i ett nybyggt hus med otroligt stora fönster vilket gör att det är riktigt varmt även inne....
Är det någon mer i v 19 som knappt känner nånting? Vet att jag har mk fram men lite mer vill jag känna. Skulle haft rul denna vecka men bytte till nästa eftersom vi åkte ut på landet nu, ångrar mig för jag skulle vilja se att allt är bra :(