• Friedan

BF December 2016

Vad roligt att ni är flera som gjort Kub och fått fina siffror, och att ni fått se era små

Jag har tid för Kub den 10/6 men är inte speciellt orolig. Enligt min bm är 40 år (som jag är) inte speciellt mycket värre än om man är ung, enligt henne börjar kurvan uppåt om mamman är 44 år. Och inte ens då är risken stor.

• Friedan

Lika mycket som jag längtar efter att få se bebisen och höra att allt är bra längtar jag efter att berätta. För att få släppa ut magen! Idag har jag suttit i ett långt möte och kände hur det spände, fick hasa ner jeansen till "under magen". Och hela tiden när jag rör mig bland kollegor går jag och drar in magen

• Friedan

Jag har ätit Niferex i ca två veckor (sedan inskrivningen) och min mage mår inte alls bra av dessa, men jag inbillar mig att jag är piggare

Min bm kollade inte hb alls utan bara järndepåvärdet och det var 5, vilket var för lågt så här tidigt i grav. Men vid mina tidigare graviditeter har mitt hb varit mellan 90-100 och det har varit ok eftersom depån varit bra.

• Friedan

En säkert korkad fråga men hur fungerar det här med grupper på Facebook, om jag går med i gruppen innebär det att alla i den gruppen kan se allt jag lagt upp? Eller syns bara min profilbild?

• Friedan

Jag har också varit på Kub idag, fick fina siffror och fick se en fin bebis dom låg och sträckte på sig! Åkte sen direkt från mottagningen till stan och köpte tre par mammabyxor och ett par överdelar. Ska bli så skönt att ta på sig bekvämare kläder.

Blev flyttad två dagar och bf är nu 22/12. Känns som att julafton kommer att bli jobbig, antingen höggravid eller nyförlöst.....

• Friedan
    Yngla skrev 2016-06-10 19:18:02 följande:

Vi har samma bf :) har ni barn sen tidigare? Vi har ett. Har också tänkt på julen. Den blir nog inte så vanlig men ett litet mirakel kommer ju :)

Ja vi har fyra barn redan och det är främst de jag tänker på. Men det ordnar nog sig, blir lite annorlunda mot vad de är vana bara
  • Friedan
    Redoförnytt skrev 2016-06-12 12:55:17 följande:

Hur mår ni då tjejer? Börjar ni må bättre nu?

Jag blrjade må bättre i v10 och är i v12 nu.

Mår illa när jag behöver mat och är trött. Men det är väl det. . "Ganska normal" haha.

Hur mår ni där ute?

Jag mår mycket bättre! Har klarat mig på en eller två lergigan per dag och ändå känt mig ok. Men jag är otroligt trött! Orkar absolut ingenting, vill bara ligga ner och blir väldigt andfådd. Börjar bli aningens frustrerande att inte orka göra någonting här hemma eller med barnet.
  • Friedan

Hur är det med facebookgrupper? Finns det flera eller en och hur gör man om man vill vara med?

• Friedan

Jag gillar att shoppa och kommer börja köpa saker efter rul tänkte vi. Har ingenting kvar efter de andra barnen utan det blir att skaffa allt på nytt. Vagn kommer vi nog köpa en Bugaboo Buffalo. Mina äldre barn har varit rätt stora och aldrig haft st 50 så vi köper 56 den här gången också, får väl komplettera om det kommer en mini.

• Friedan
    Seaflower skrev 2016-06-13 18:41:51 följande:

Är det några här som ska ta reda på könet då?

Det ska vi!

Och pekpinnar om att "det är väl viktigare att barnet är friskt" undanbedes vänligt, för man väljer ju inte bort barnets hälsa för att få veta könet

Vi kommer att göra det, för mig känns det självklart! Inte för att köpa "rätt färg" (jag är tvärtemot-tant) utan för att jag vill veta precis allt som går att ta reda på. Och så har vi ett så fint flicknamn som vi gärna vill använda och är det en kille behöver vi börja fundera ut något annat
Svar på tråden BF December 2016