• Friedan

BF December 2016

Jag kommer inte ihåg exakt men tror att mitt kub-ul blir under v.14. Har fått tid 10 juni.

Vi har bestämt att inte berätta för någon innan dess, förutom maken som berättat för son chef redan men det är för att de behöver lång tid att förbereda hans föräldraledighet.

Jag känner en viss oro att berätta och vad folk ska säga/tycka. Det är vårt femte barn och redan förra gången hade folk åsikter om att befolka jorden och preventivmedel....

• Friedan
    Hastis skrev 2016-05-08 17:07:29 följande:

Ja läkaren sa att allt såg fint ut, såg hjärtat slå oxå<3 men hon sa oxå att det troligtvis var slemhinnorna efter samlag som börjat blöda.

Arb namnet kycklingen blev efter att jag plussade på påsk afton:)

Vad härligt! Ta och fira och gläds åt att allt ser bra ut!
  • Friedan

Pust vilken värme! Har sovit ett par timmar men håller på att gå åt. Längtar till om några veckor då värsta tröttheten och illamåendet kanske lagt sig för det här är helt ohållbart.

• Friedan

Jag är också väldigt svullen, särskilt på eftermiddagarna. Har inte berättat på jobbet än så där går jag och drar in magen allt jag kan. Så skönt när jag sätter mig i bilen och kan knäppa upp jeansen

När jag varit gravid tidigare har jag varit väldigt svullen i början men sen har det lagt sig en period innan gravidmagen har börjat komma.

• Friedan
    stinann86 skrev 2016-05-26 22:35:43 följande:

Någon annan som berättat på jobbet? Och hur var reaktionerna?

Jag har berättat för min chef men förklarat att jag vill vänta med att det kommer ut. Hon tyckte det var jättekul och bra att jag berättade direkt. Jag tror nog att fler anar eftersom jag avbrutit möten, går hem tidigare, är blek som ett lakan och har slutat dricka kaffe. Men än så länge är de finkänsliga nog att inte kommentera....

Men direkt efter Kub måste det bli offentligt för vi måste planera hur vi ska göra under min föräldraledighet.
  • Friedan
    Babybluiee skrev 2016-05-27 17:39:33 följande:

Tänkte hoppa in i tråden :)

Första graviditeten för både mig och sambon, kom lite som en chock då vi inte hade planerat detta.. Men så kan det gå :)

Är i vecka 10 nu och har precis berättat för sambons familj och väntar till morsdag för att berätta för mina..

Har berättat för chefen för någon vecka sen då jag jobbar med utåtagerande så jag behövde förflyttas :) alla som vet om det är super positiva vilket känns bra för jag var lite orolig då jag och killen blev tillsammans (officiellt) i januari.. Har dock känt varandra i många år :)

Vad har ni gjort åt ert illamående? Håller på att bli tokig över att inget hjälper :/

Grattis!

Jag äter också Lergigan comp, det hjälper iaf lite. Annars så ligger jag på soffan/i sängen och skickar sms till maken ifall jag behöver äpplen, hink, vatten eller vad det är. Orkar absolut ingenting just nu. Det är skit men går över....
  • Friedan

Jag har fött fyra barn. Första var hel kaotisk och fruktansvärd. Jag blev erbjuden snitt med andra men tackade nej (det skrämde mig ännu mer). De tre andra förlossningarna har gått hyffsat bra och jag ser fram mot nästa. Visst gör det jävulskt ont men jag har gjort en del andra operationer och de läkningsprocesserna har varit fruktansvärda och kan jag slippa en stor bukop som ett kejsarsnitt är så är jag tacksam!

Däremot lägger jag absolut ingen värdering i hur man väljer att göra och jag hoppas att alla får göra sina egna val utan en massa pekpinnar från andra föräldrar och personal i vården.

• Friedan

Är det ens fysiskt möjligt att känna fosterrörelser i v 13-14? Jag vet inte men mina tarmar rör sig, bubblar och har sig. Känns lite som fosterrörelser ????

• Friedan
    Friedan skrev 2016-05-29 17:57:55 följande:

Är det ens fysiskt möjligt att känna fosterrörelser i v 13-14? Jag vet inte men mina tarmar rör sig, bubblar och har sig. Känns lite som fosterrörelser ????

La in en glad smile på slutet, men FL gjorde om den till ett gäng frågetecken. Ser inte så trevligt ut....

Gällande respons på inlägg är min erfarenhet att det i början inte är så mycket men att det blir senare när man "lärt känna" varandra lite mer. Jag hoppas att det blir så här med för det ger iaf mig mycket att höra om andras erfarenheter och åsikter.
  • Friedan
    Janniiique skrev 2016-05-30 16:28:05 följande:

Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!

Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..

Åh så ledsamt. Ta hand om er och jag håller tummarna att det ändå är "friskt".
Svar på tråden BF December 2016