Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

Hej!

Jag plussade igår och är alltså i v 4+1.. Herregud, det är ju ingenting!

Kommer bli låååånga sega veckor fram till v 12-14 då man kan börja slappna av lite!

Detta blir mitt andra barn och det är beräknat till 31/12.... :-O Blir en spännande jul/nyår...

• Seaflower

Nu har jag ringt MVC och fått tid för inskrivning.. Det blir om 3 veckor och då kommer jag vara i v 7+6

Hoppas jag inte jinxade det genom att ringa så tidigt!

Jag har ju ätit Pergo och fick det via en privatklinik. Funderar på att ringa och boka ett VUL där för att kolla så att allt ser okej ut om några veckor..

Annars är väl UL först i v 18-20 nu för tiden?

• Seaflower

Ja, det måste ju vara hemskt..! Hellre att få reda på det så snart som möjligt, innan man har berättat för alla också..

För övrigt så frågade jag BM om KUB/NUP också då jag fyller 35 i höst, men man måste vara 35 vid senaste mensen för att bli erbjuden detta.

Dock tyckte hon inte att det var något jag skulle oroa mig över!

En annan sak, ni som har fler barn, när berättar ni för dem att de ska få ett syskon?

• Seaflower

[quote=76567909][quote-nick]Anni Me skrev 2016-04-25 17:11:32 följande:[/quote-nick]Hejsan.

Får man vara med här? Har äntligen efter över ett års försök, ett MA och ett mf fått ett fint plus på Stickan :)

Bf är omkring 21 december.

Har en dotter som blev tre nu i december, så det blir 2 decemberungar för oss :)[/quote

Självklart! Välkommen och grattis!

Jag har nog inte riktigt förstått skillnaden på ett MF och ett MA?

I vilka veckor har det inträffat?

• Seaflower
    Bio skrev 2016-04-25 17:17:03 följande:

Vad roligt, då är vi två på det datumet! Blir spännande vilket år det blir...

Andra barnet för mig med!

Jaa, jag ska försöka knipa så gott det går till januari

Men min dotter kom två veckor tidigare och från vattenavgång tills att hon var ute så tog det 4 h och 15 min så lycka till till mig att knipa

Dock är detta med en annan pappa, och jag har faktiskt hört att hans spermier har en del i hur länge graviditeten pågår.. :-O Vet inte om det stämmer dock!
  • Seaflower
    LyCKa55 skrev 2016-04-25 17:39:47 följande:

Jobbigt att de är så hårda på det här med KUB. Jag vet själv. Fick inte göra det när jag väntade sonen. Bodde då i Eskilstuna. Fick bara RUL i v.19. Skaplig väntan på att se om det ens finns nåt där inne.

Nu bor vi i Småland(Kalmar län). Här får alla göra KUB. Ultraljudet i v.12 får alla. Även de som tackar nej till KUB. Nu ska vi göra det, men ändå:) Inte lika lång väntan. Ska göra KUB-ultraljudet i v.13. De har fler besök här över lag jämfört med där jag bodde innan. Väldigt märktligt tycker jag. Men till set bättre nu iaf. Hade varit värre tvårt om. Nu tycker jag det är lyxigt

Oj, vilken skillnad!! Jag hade mycket hellre gått superofta än typ bara ett UL i v18-20 och sen vanliga kontroller också ganska sällan..

BM sa att tanken är ju att sjukvård ska vara lika för alla, men att det tyvärr inte är det.. Tråkigt!
  • Seaflower

Ah, vart bor alla som är med här? Alla som är aktiva i alla fall

Alla vill kanske inte skriva exakt, men då kan ni ju skriva länet eller nåt

Jag bor i Borås!

• Seaflower
    Freijah skrev 2016-04-25 23:10:32 följande:

Jag har en son sen innan född nov 2010.

Vi berättade för honom för någon vecka sedan eftersom jag är så trött o behöver vila mitt på dagen, så nu frågar han hela tiden hur bäbisen mår och om det är bäbisen eller jag som är hungrig/trött/illamående etc.

Vi bor utanför fargo/moorhead på minnesota sidan i usa :)

Ah, häftigt! Hur hamnade du där och hur länge har du bott där?

Hur är vården och allt som har med barn att göra i USA?

Hur många föräldradagar får man och hur fungerar det med barnbidrag?
  • Seaflower

En fråga till..

Det är så skönt att ha denna gruppen att bolla med nu i början innan alla andra vet!

Vad kommer bli eran "graviddryck"?

Jag dricker ganska mycket te, så idag köpte jag rött te då det inte innehåller koffein.

Men på helger, fester osv. Jag har ju snöat in på cola Zero, tycker det är godare än vanlig.

Men nu är det ju både koffein och sötningsmedel i det.. Fast det kanske inte gör något om man håller sig till helger?

Hur kul är det med vatten liksom..

• Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-04-26 13:13:30 följande:

Är det någon mer som använt RFSUs vanliga teststickor. (De röda)

Jag tycker mig aldrig kunna få ett ordentligt starkt streck med dem. 

Med andra test, Testlagrets och CB digital är det solklara besked. 

Men RFSU tycker jag bara ger svaga rosa streck som inte är i närheten av lika rosa som kontrollstrecken. 

Vad har ni använt? Några liknande erfarenheter? 

Japp, samma här! Jag blev osäker på mitt första resultat pga det, men tänkte att ett streck är ändå ett streck. Köpte ändå ett CB digital som visade "Gravid" t o m på kvällskissen, då blev jag lugnare
Svar på tråden BF December 2016