Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

GrönaDruvan skrev 2016-04-30 12:06:28 följande:

Tack alla för omtanken. Känns tungt, hade sett fram emot ett decembarn,.. Man hinner ju tänka och planera dum som man är.

Positiva är ju att kroppen ändå tar bort det som är fel...

Nya tag, nya försök..

Ja, det där plusset på Stickan räcker innan man börjar planera in i framtiden :-/

Hade du symptom ända fram till det började blöda? Ömma bröst, molvärk osv?

Fast det är klart, hormonerna sitter ju kvar ett tag kan jag tänka mig
  • Seaflower

Så kul med nya! Grattis till era plus

Vi var hos kompisar igår, och då de vet att vi har ätit Pergo så tänkte jag att vi inte skulle kunna komma undan utan att berätta, men det löste sig bra!

Hon frågade lite hur det gick men sa samtidigt att jag inte behövde prata om det om jag inte ville, så jag lyckades prata bort det lite snyggt

Hon är för övrigt höggravid nu och ikväll ska vi ha babyshower för henne, så det är ju mysigt att sitta där och veta att man har ett eget litet liv i magen <3

• Seaflower

Shit, måste vart fruktansvärt jobbigt att må så dåligt!!! :-O

Alltså, nu börjar det.. Gravidhjärnan är här!

Jag är trött som tusan och nu håller jag på att baka. Jag gör kärleksmums som jag gjort massor med gånger, men tycker att smeten blev trög. Häller det i formen ändå och inser att jag glömde mjölken..

Jaja, den är i ugnen i alla fall så får vi se hur den blir!

Sedan skulle jag fixa kaffe till glasyren, då börjar jag hälla upp det i ett glas istället för en mugg..

Vart ska detta sluta!

• Seaflower
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-01 21:57:13 följande:

Vilken gravidapp kör ni med?

Jag kör också Ovia! Den är på engelska, men den är ändå bäst då det kommer flera uppdateringar per dag istället för en i veckan!
  • Seaflower

Åh jag nojar mig så hela tiden..

De två första veckorna efter ÄL och även lite efter jag testade mig så hade jag växtvärk/molvärk i livmodern.

Men nu den sista veckan har jag nog inte haft nåt alls... Är det normalt??

Jag är svullen, har ömma bröst, när jag nyser eller ställer mig upp för fort hugger det till/drar precis som på min förra graviditet.

Men om jag inte känner växtvärk, betyder det att det har slutat växa?!

• Seaflower

Jag gjorde så att jag googlade, och hittade en bra artikel där det stod att det är lika vanligt att det känns hela tiden, som att det kommer och går varje dag eller att det inte känns alls, så nu känner jag mig lite lugnare

Än så länge är jag inte varken sugen eller äcklad av något speciellt!

Förra graviditeten gick jag t o m ner lite i vikt i början pga illamående, så vi får se hur det blir framöver

• Seaflower
    Andan skrev 2016-05-03 18:09:15 följande:

Hej alla blivande dec mammor!

Jag var idag på vul är i vecka 6+5 (ivf) de hittade vad de tror en fostersäck och en gulesäck men att det var för svårt att säga... Så inget foster eller hjärtljud hittades därför inte...

De två olika bm sa att det kan vara pga att det var för tidigt. Kan det verkligen stämma? Varför fick jag då tiden bokad? Visst borde man rimligtvis kunna se foster och hjärta i slutet av V7?

Ska tillbaka om 2(!) veckor för ett nytt vul då i 8+4

Sjuuuuuukt jobbig väntan, går sönder!

Någon som har erfarenhet?

Men Ååh va jobbig väntan!!

Jag har googlat lite om när man kan se ett hjärta, och hittar massa olika svar!

Både att man kan se det redan i v 5 men också att man måste vänta till mycket senare.

Håller verkligen tummarna för dig!

Jag mailade min läkare idag för att kolla om jag kan få komma på VUL och hur tidigt man kan se hjärtat. Vi får se vad de svarar..

Jag är i v 5+3 idag

Nu börjar jag känna ett illamående som kryper på mig på kvällarna.. Jag var precis och köpte upp hela fruktavdelningen för att göra fruktsallad, är inte sugen på mat när det kittlar så där läskigt i halsen :-/
  • Seaflower
    Mariro skrev 2016-05-03 20:04:44 följande:

Vad kul att det är så många som joinar gruppen! Grattis till er som precis har plussat! Jag har en fundering, är det någon fler som har upplevt att avföringen är lös (ursäkta detaljerna) och typ... ljusare än vanligt? Är det ngt man bör vara orolig för?

Jag har märkt skillnad jag med, att det är lite lösare, och har en, hrm, annorlunda färg

Jag äter vitaminerna "gravid" och de innehåller ju järn, vilket kan förändra en del!
  • Seaflower
    Gabriella89 skrev 2016-05-04 17:21:46 följande:

Nu går det inte att dölja graviditeten längre. Det syns väldigt väldigt tydligt. Mina barn vet dock inte än. Inte mina svärföräldrar heller... Är orolig att berätta för mina två sjuåringar som för tillfället är sjukt trötta på störiga lillebror som är tre år.

Vilken vecka är du i?

Jag kan än så länge hålla in magen när det behövs, men det är väldigt obekvämt, så jag försöker välja magvänliga kläder

Ajdå, hoppas de blir glada för bebis ändå!!

Idag har jag bokat VUL hos privatläkaren som gav mig Pergo. Den 25/5 blev det och jag är då i v 8+3 typ.

Hoppas tiden dit går fort!
  • Seaflower
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och bebisar!

Åh, men nej, så fruktansvärt tråkigt!

Har du haft mycket symptom de senaste veckorna, isf känner man sig ju helt lurad :-O

Hoppas verkligen att det går bra för dig och att du snart blir gravid igen!
Svar på tråden BF December 2016