Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

Y o L o skrev 2016-06-27 21:35:34 följande:

Skönt att höra!

Ja hjälp att man ska ha en liten igen, kommer MSN ihåg hur man gjorde :) som du säger, van vid 2-åring nu ju. Har ni berättat eller pratat om det med 2-åringen? Jag har inte sagt något, antagligen för att jsg själv har svårt att ta in det.

Haha, jösses, om ni har glömt hur det var för 2 år sedan, hur ska jag då minnas efter nästan 7 år!

Tack och lov sitter det nog kvar där i bakhuvudet

Jag är i v 14 nu och vet inte om jag har känt något än. Tre kvällar på raken kände jag som att någon blåste en hubba bubba-bubbla längst nere till höger vid blygdbenet/ljumsken men vete tusan om det var bebis, hoppas det
  • Seaflower
    olw24311 skrev 2016-07-11 09:23:24 följande:

Nej nu behöver mitt psyke att bebisen börjar ge sig till känna. Nojjar över att det inte finns något där inne.

Usch ja, samma här!!! Gick in i v 16 i lördags och har rul först 9/8

Jag tror att jag har känt något några gånger, det är som att någon blåser en hubba bubba-bubbla som spricker, men det är kanske tre ggr de senaste veckorna och jag vill känns mer!
  • Seaflower

Är det någon mer som har galen huvudvärk varje dag?

Mitt har hållit på i stort sett varje eftermiddag från lunch tills att jag går och lägger mig i typ två veckor!

Jag blir knäpp snart!

Ipren får man ju inte ta och alvedon hjälper inte lika bra..

Jag minns att jag hade en period med min dotter med, men hade förträngt hur jobbigt det var!

• Seaflower
    Annaama skrev 2016-07-15 00:36:38 följande:

Hej! Helt ny på denna sida..

Har två egna barn samt ett bonus, skulle inte ha några fler efter en jävulsk separation men "hoppsan som det blev". Pratade om att vi skulle kunna försöka, det är ju inget som säger att det funkar men det gick lite för lätt (hoppas verkligen inte att någon tar illa upp, vet att många kämpat och kämpar) jag var inte alls mentalt förberedd när jag månaden efter satt där med ett positivt test.

Har inte varit på RUL så än så länge är det BF 14:e december som gäller.

Ska bli intressant att följa alla här!

Hej!

Jag var med i en Pergo-tråd innan jag blev gravid, och kände mig så dum när jag blev gravid på första kuren :-O

När jag går tillbaka och kollar i den tråden så är många fortfarande kvar och kämpar

Känns orättvist, och jag vågade knappt skriva där när jag blev gravid :-/

När har du rul? Jag har 9/8 när jag är i v 20 så jag får hålla ut lite till!
  • Seaflower
    Babybluiee skrev 2016-07-16 00:02:08 följande:

Har inte rul fören den 15 augusti.... :/ har iof fått göra ett innan då jag behövde dropp.. Men knatten sprattlar på så är inte så orolig :)

Har inte börjat handla direkt, mer än en åkpåse och den kunde jag inte låta bli bara för den var på rea :p ska in och kolla på barnvagn och liknande med sambon på måndag :)

En fråga bara, någon som har problem med nysningar? Nyser minst 5-10 ggr dagligen och ofta 3-7 i rad.. :p

Åh, ja!! Jag nyser så jag blir galen snart! I stort sett hela dagarna, men om jag vaknar mitt i natten så nyser jag då med. Vilket resulterar i täppt näsa/rinnande näsa så jag inte kan sova :-O

Jag är allergisk mot katt och pollen i vanliga fall och har läst att graviditet kan göra det värre! No shit..

Det är därför jag skriver detta kl 5 en lördagmorgon.. Vaknade 03.30 och ska dessutom jobba idag
  • Seaflower

Hej!

Oh, nu är jag så taggad För en fånig sak kanske, men jag har hittat en barnvagn som jag blivit kär i, dock inte sett den irl än, och min sambo gillar den lika mycket!

Vi hade ju typ bestämt oss för Emmaljunga super Viking men jag har ändå inte känt helt 100 för den.

Nu googlade jag lite och hittade Emmaljungas nya modell för 2017, NXT90

Jag har googlat och läst bloggar och den verkar vara det vi vill ha, plus att den är snygg!

Vet dock inte när den kommer till butik.

Någon som har hört något om den, bra som dåligt!

• Seaflower
    Javas skrev 2016-07-17 22:07:31 följande:

Nån mer som undrar om de verkligen har en bebis i magen?

Har inte känt en enda rörelse och har inte en tillstymmelse till mage än, i vecka 18...

Samma här! Börjar undra om jag inbillat mig allting

Jag har ju mage, och jag tror att jag kanske har känt något men vet inte.

Trodde jag skulle känna tidigare denna gången men jag kanske har mk i framvägg, ingen aning.

Tråkigt är det vilket fall!

Är i v 17 nu.
  • Seaflower

Jag är så nojig här, känner ingenting. Jag vet att det är typ normalt, ringde BM igår och hon lugnade mig och sa att allt lät normalt.

Men jag tycker inte att min mage växer.. Hon sa visserligen också att magen kan rusa iväg i början för att sedan plana ut och det är väl det som har hänt då.

Bifogar en bild, och från vänster till höger är jag i v11, v14 och v17 och jag ser ingen skillnad

Så tråkigt att bara vänta på rörelser och rul 9/8 :-/

• Seaflower
    MP88 skrev 2016-07-20 12:30:16 följande:

Min mage har inte heller växt på länge! Min mage är dessutom superliren, man kan bara se bebismagen om jag ligger ner. Din mage ser verkligen ut som en fin bebismage :)

Tack!

Man vill ju att det ska synas på riktigt, inte att folk sneglar och bara tror att man ätit lite för mycket

Tycker du det är jobbigt att magen inte växt, eller det kanske bara är skönt!
  • Seaflower
    Friedan skrev 2016-07-20 17:06:30 följande:

Idag sa min 7-åring helt oprovocerat att "mamma, jag längtar så till december när bebisen kommer".

Blir alldeles varm i hjärtat över att han tänker och ser fram mot det här med syskon. Som yngst av fyra är det ju han som fortfarande är familjens "bebis" men det känns som perfekt i tiden med syskon åt honom nu när han början 1:an och börjar få egna kompisar och eget liv. 

Åh va mysigt!

Min 6-åring längtar också till december Hon kramar, pussar och pratar med magen

Dock fick hon ett bryt härom veckan där hon grät och sa att hon inte kommer få hjälpa till med bebisen och att den kommer att ta mitt hjärta!

Jag förklarade tydligt att både hon och bebis får plats i mitt hjärta, och att min dotter var där först

Hoppas hon tog det rätt, lilla hjärtat
  • Seaflower
    Cossi skrev 2016-07-20 18:52:44 följande:

Tycker du har en fin gravidmage! För mig har det också varit så att magen växt i ryck, stått stilla någon vecka, nytt ryck osv. Senaste veckorna har jag fått en stor mage, nästan en fotboll, så folk lämnar plats osv. Känns då lite dumt att säga att jag ska ha i december, flesta tror nog jag är längre... Är i v 21, känner sparkar flera gånger dagligen även min man har fått känna, för ett par veckor sedan kände jag bara enstaka svaga fladder. Så det har hänt massor de senaste 3 veckorna, ha förtröstan även om jag vet att det är segt och oroligt ibland.

Tack för hoppfulla ord!

Så fort rul är gjort och första sparkarna kommer så ska jag sluta noja och bara njuta

Hihi va roligt att folk lämnar plats redan
  • Seaflower

Är det någon mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar eller rörelser? Jag går in i v 20 imorgon och känner mer och mer att jag inbillar mig allting..

Har rul på tisdag och har börjat tänka på hur jag kommer reagera när/om de säger att det inte lever något där inne, och det känns ju jättetråkigt att tänka så. Det tar ju udden av hela graviditeten..

Imorgon ska vi på en stor släktfest och alla kommer ju säga Ååh va mysigt osv osv och jag kommer bara känna mig som en bluff typ

Lite negativt inlägg men jag fattar inte varför jag inte känner något med andra barnet i snart v 20 medan en del andra skriver hur det lever loppan där inne.

Kan inte njuta av detta fullt ut och då är man ändå snart halvvägs!

• Seaflower
    Anilo skrev 2016-08-05 12:36:27 följande:

Var på rul i tisdags och fick reda på att vi väntar en lillasyster som tyvärr kommer att födas med PEVA/klumpfot på båda fötterna. Det är ju något läkarna kan göra något åt, men vi valde att ta ett fostervattensprov också för att förbereda oss så mycket som möjligt. Någon som har erfarenhet av det?

Åh va jobbigt att få reda på att något är galet. Jag försöker tänka att om det nu ska vara något så är det ju väldigt bra om det går att åtgärda, tex gomspalt eller liknande.

Tack alla för era lugnande ord förresten om att inte känna något än! Känner mig lite lugnare nu

Hur många här är det som inte har gjort rul än?

Jag har tisdag 9/8.

Olw24311 har 11/8 (?)
  • Seaflower

V 20 och har gått upp ca 4 kg.

Med min dotter gick jag upp totalt 7 kg och även min farmor, mamma och syster landade där omkring så det verkar ligga i generna!

Imorgon är det dags för mitt rul, äntligen!!!

• Seaflower

Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..

Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????

Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????

Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????

• Seaflower
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-08-09 15:14:21 följande:

Nej nej nej vad är det med denna gruppen varför så mycket otur? Fan vad sorgligt för er. Oki om man får missfall i v 8 typ men såhär sent :(. Stackars dig vilken vecka är du i? Hoppas du får ditt efterlängtade barn snart!

Är du med i någon facebookgrupp?

Jag gick in i v 20 i lördags och enligt måtten på fostret så slutade det växa i v 15. Jag har gått igenom allt nu, är det för att jag ätit allergitabletter för pollen, att vi har katt här hemma (toxoplasmos) osv osv..

Jag känner mig väldigt bitter och arg på kroppen som inte tog tag i detta redan v 15!

Och är sjukt nervös inför fredagen när det ska ut. Hur ont kommer det göra och hur kommer det kännas osv..

De kommer ta en bit av moderkakan nu för att kolla kromosomavvikelser eller vad som kan ha orsakat detta men det är inte säkert att det finns ett svar.

Det störiga är att jag kände mig orolig redan i v 17 för att jag inte kände nåt och inte tyckte att magen växte. Men det hade ju inte gjort någon skillnad om jag fått göra UL då. Då hade HELA semestern blivit förstörd, och nu blev det "bara" de 4 sista dagarna.

Men jag ska inte negga ner denna tråden nu! Ni som är kvar får banne mig se till att föda friska och glada barn nu!!

Så fort min kropp är okej så kör vi på igen!! Jag har ju vart gravid innan och fått en fantastisk liten tjej så det ska gå igen!

Är inte med i någon fb-grupp!

Tack för allas omtanke! <3
Svar på tråden BF December 2016