Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

Börjar era symptom att lägga sig?

Jag har hört att v 12-16 kallas spökveckor för att man knappt känner sig gravid, men jag blir ändå lite orolig när allt bara stannar.

Jag saknar ju absolut inte illamåendet men man vill ändå känna något.

Jag får hålla hoppet uppe då jag ibland känner lite växtvärk och att det drar i livmodern..

Ååå vad jag längtar till att börja känna sparkar!!

• Seaflower

Kan vi inte lägga upp lite magbilder och skriva vilken vecka vi är i?

Jag känner mig jättestor för att vara i v 12 och skulle känna mig lugn om jag såg någon mer som är ungefär likadan

• Seaflower
    Y o L o skrev 2016-06-11 12:05:39 följande:

V 13 nästa vecka. Känns inte som jag har så stor mage när jag ser era fina magar. Men hade garanterat inte såhär mycket mage första gången :)

Jättegullig mage

Jag gillade min lilla mage förra gången, men denna gången vet jag inte vart det ska sluta Jag inbillar mig att det säkert stillar sig lite snart, men det kommer ju bara fortsätta att växa och växa
  • Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-06-12 12:55:17 följande:

Hur mår ni då tjejer? Börjar ni må bättre nu?

Jag blrjade må bättre i v10 och är i v12 nu.

Mår illa när jag behöver mat och är trött. Men det är väl det. . "Ganska normal" haha.

Hur mår ni där ute?

Jag mår mycket bättre! Gick in i v 12 igår och mår inte illa och är inte alls lika trött!

Jag blir matt väldigt snabbt utan större ansträngning, men det är ju inte så konstigt med tanke på allt nytt blod man har fått

Ska på mitt andra BM-besök på torsdag.

När får man börja lyssna på hjärtljuden??
  • Seaflower
    mocha8676 skrev 2016-06-13 14:11:56 följande:

Det kliar verkligen i "shoppingfingrarna". Men jag ska vänta tills efter rul. Hoppas då på att få veta vilket kön bebisen har. Är det en pojk behövs lite nytt i varje storlek, men är det en flicka har vi allt sen innan. Men några plagg köps nog ändå. Vår dotter var 52 lång och vägde 3600 när hon föddes. Tror vi använde oss av stl 50 i tre veckor.

Vagn har vi en väldigt bra sen innan. Emmaljunga super Viking. Men vi måste köpa syskonvagn.. Tänkte nog kolla och ev beställa kort efter rul.

Åh, Super Viking är precis den vi har snöat in på, men vi är inte överens om hjul/fälgar

Har ni vart nöjda med den??

Man får ju räkna med att den ska köras i snö, även om vintrarna här i Borås oftast regnar bort :-P
  • Seaflower

Är det några här som ska ta reda på könet då?

Det ska vi!

Och pekpinnar om att "det är väl viktigare att barnet är friskt" undanbedes vänligt, för man väljer ju inte bort barnets hälsa för att få veta könet

• Seaflower
    BIX skrev 2016-06-13 18:48:47 följande:

Åh svår fråga!! Både vill och inte vill.. Jag är galet nyfiken såklart, men valde att inte ta reda på det sist och det var ganska mysigt att gå och fundera över det på något sätt :)

Jag hade fö helt fel när jag gissade och blev hemskt förvånad när dottern kom haha :')

Haha, joo, jag var lite inne på att inte ta reda på det denna gången, men nää det kommer inte att gå

Jag vill inte köpa allt i neutrala färger, utan kunna köpa lite specifikt samt att det nog kommer ta lång tid att bestämma namn
  • Seaflower
    Juliiiiiia93 skrev 2016-06-13 21:42:15 följande:

Hej alla decembermammor!! Nu blir jag kanske lite väl öppen. Men tänkte kolla om det är någon annan här som har underlivspiercing?

Jag har nämligen en "kappa" som gjorde så jävukskt svinont att göra men som jag verkligen gillar..hur måste jag göra på förlossningen? Den växer ju igen på någon timme bara.

Kan förstå att jag förmodligen måste ta bort den och leva med det. Men någon annan här som hört något om det?

Hittar nämligen inget forum för detta :)

Nu har jag ingen själv, men min kompis hade en piercing där och hon tog ut den. Vet inte detaljerna och om hon satte i den igen efteråt tyvärr..

Växer det verkligen ihop så snabbt?
  • Seaflower
    mocha8676 skrev 2016-06-14 10:50:25 följande:

Vi har tyvärr haft otur med ett "måndagsexemplar". Först var liggdelen inte helt färgad, den hade ljusa fläckar. Fick helt ny liggdel. Efter en månads användande släppte sömmar på locket av liggdelen, fick nytt lock hemskickat. Sen var hjulen vinna. Det fixade dom genom att beställa hem nya hjul och byta dom i butiken. Sen när vi skulle byta till sittdel var den för smal för chassit. Vi hade fått fel. Fick en Viking och inte en superviking sittdel. Vi fick rätt hemkörd till dörren dagen efter hehe. Förutom detta är den underbar. Älskar den. Har vänner som har de och också är supernöjda! Hade bara lite otur i början :) dom fixade allt snabbt.

Funkar hur bea som helt i snö och terrängkörning. Hjulen är hur bra som helst, bättre än många andra vagnar.

Men oj, ja det var verkligen ett måndagsexemplar!!

Men vilka hjul har ni? Det finns väl tre olika: lufthjul, punkteringfria med luftkanal i (lite större) med massor av ekrar och sen gummihjul (lite mindre) med bara tre ekrar?

Förlåt för jobbiga frågor!
Svar på tråden BF December 2016