Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

Emmask skrev 2016-06-14 13:35:43 följande:

Mina i läppen växte igen på en dag. Men utifrån min förra förlossning och med tanke på hur svullet underlivet var i fem dagar (babianrumpa) skulle jag inte komma på tanken att röra den mer än för mjuk vattentvätt på ganska länge. Fråga din bm?

Haha, babianrumpa, så klockrent!!

Minns när jag kissade direkt efter förlossningen och skulle torka mig, vilken chock!!

Kändes som fiffin var svullen ända ner till knäna
  • Seaflower

Pjuh, nu har jag berättat på jobbet!

Äntligen slipper jag gömma magen mer

Var hos BM imorse och jag försökte fjäska för att få lyssna på hjärtljuden, men hon sa att deras apparat inte klarar det så tidigt...

Låter faktiskt knäppt i mina öron då man kan köpa en egen på nätet och lyssna?

Jag går in i v 13 på lördag och det känns ju sjukt långt fram till UL i v 18-20

• Seaflower

Jag laddade faktiskt ner den där appen nu för 50 kr..

Jag tror att jag hörde någonting, men är osäker!

Jag lyssnade på mitt egna hjärta, sedan där jag tror att bebisen är och sedan mitt vid naveln där jag vet att den inte är för att jämföra!

Längst ner på magen så lät det som ett tåg typ, korta snabba ljud, så jag hoppas att det var bebis!

• Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-06-16 19:10:26 följande:

Åh! Vilken app??

Från vilken vecka funkar appen? :)

Den heter My babys beat, jag bifogar en bild, för de såg ganska likadana ut.

Alltså det står att den funkar bäst v 30-40 men när jag googlade om det så hade folk hittat hjärtljuden riktigt tidigt. De vill nog bara ha ryggen fri eftersom den kostar pengar :-P

• Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-06-16 20:37:43 följande:

Åh va spännande!

Hur tidigt testade du då? (Med bra resultat)

Nu är jag ju i tidig v 13, och jag vet ju som sagt inte om det var hjärtat jag hörde, men det lät som ett litet tåg och så lät det ju ingen annanstans som jag lyssnade

Jag ska lyssna lite mer framöver så kan jag återkomma med en recension
  • Seaflower

Så här såg jag ut imorse innan jag gick upp och kissa. Jättekul tycker jag att det börjar hända nåt

Ber om ursäkt för troschock

• Seaflower

Hej! Har inte skrivit på länge, men läser allt!

Fina magar ni har och va härligt att alla kub gått bra

Jag ringde för att boka UL-tid igår för v 18-20 och gillade inte alls tanten som svarade :-/

Vi var överens om bf-datum men hon ville inte ge mig en tid v 30 då jag enligt mig har gått in i v 18 för hon trodde att det var för tidigt. BM sa ju att de helst vill kolla i v 18-19 och vi åker på semester v 30-32.

Nu fick jag en tid v 32 när jag är i v 20 och det är ju skitlänge kvar.... Hade verkligen velat se att allt är ok innan semestern

Hur kan vi inte vara överens om när jag går in i v 18, men vi hade samma bf-datum?

Kändes bara som att hon var envis och sur och patienten absoluuut inte ska ha rätt, för jag har jobbat med detta i 40 år!! *bitter*

• Seaflower
    Ledilnaan skrev 2016-06-22 09:21:20 följande:

Min BM sa att eftersom de går igenom bebisen så otroligt noga, så vill de att man är i minst v19 och inte tidigare. Så det kan vara det hon tänkte på.

Men fick du boka tid själv? Det gjorde barnmorskan åt mig, har hon alltid gjort.

Jo, det kan säkert vara så! Jag litar ju givetvis på de som jobbar med detta dagligen, men blev bara så besviken över att jag behöver vänta längre än jag trodde.

Ja, man får boka själv när man ska till sjukhuset och göra UL. De gör det på BM-mottagningen också men det är nog bara en person som gör det, så de hinner inte med så många.
    Ledilnaan skrev 2016-06-22 09:24:31 följande:

Jag tränade igår, och inatt när jag gick på toa så kom det lite blod, så nu är man ju jätteorolig, jag är ju ändå i v14, då man ska kunna känna sig "säker". Usch, väntar nu på att BM ska ringa upp. Hoppas på att få komma in och lyssna på hjärtat iallafall.

Hur har det gått?? Har BM ringt dig?
  • Seaflower

Godmorgon!

Jag håller på att gå under här.. Jag är sååå sugen på ostbricka och tapas, och för att inte tala om kallrökt lax...

Parmaskinka och salami är väl okej om man fryser i minst tre dagar?
    Laxen går väl inte att göra något åt antar jag.. Jag har en laxpaj som jag kan göra, och då blir den kallröka laxen tillagad, men det blir ju å andra sidan inte samma sak

Sen funderar jag på brieost. Om jag lägger en brieostbit i en sån där brödskål (vad de nu heter) och sedan en klick marmelad och in i ugnen så osten bubblar, då borde väl det vara okej?? 
    Och samma med getost, om man gör en getosttoast och in i ugnen så att den smälter?

Svar på tråden BF December 2016