Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

Ledilnaan skrev 2016-05-17 14:52:16 följande:

Och jag går och hoppas på att gå över en vecka så att det inte blir december. Så olika man tänker.

Haha, jag tänker samma, ska försöka knipa så mycket det går över jul/nyår

Min dotter är dock 2 v för tidig, så vi får väl se :-O

Just nu sitter jag och mumsar sour créme & onion-chips, jag som inte är nån direkt chipstjej annars

Jag har dessutom märkt att jag blir kurr i magen-hungrig på en sekund!

Mår illa - mår illa - mår illa - HUNGRIG!
  • Seaflower
    celavie1 skrev 2016-05-18 12:19:04 följande:

Jag måste tyvärr lämna denna tråd då det inte blir något decemberbarn för oss. Vul visade på en onormal graviditet som verkar ha avstannat tidigt.

Då jag inte känt något konstigt är det väl ett MA antar jag. Ska in och kolla nästa vecka igen för att bekräfta men det är 99% finito.

Tänk vad man hinner börja tänka och planera. Nu är allt svart och det gör ont att bara finnas till. Då jag är 40 år och gjort IVF är det inte bara att testa igen känns det som. Vi får försöka plocka ihop bitarna och fundera på vad nästa steg är.

Önskar er alla all lycka och välgång och en fin sommar med växande magar. Kram

Men neej va tråkigt!!

Hade du symptom som vanligt hela tiden?

Vilken vecka skulle du vara i nu?

Jag är så jäkla nervös inför mitt VUL nästa vecka :-/
  • Seaflower
    Andan skrev 2016-05-18 18:59:08 följande:

hej alla dec mammor!

För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....

Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...

Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.

I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!

Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)

Åh, ja det var verkligen en solskenshistoria!!

Gud va roligt att höra, grattis!
    celavie1 skrev 2016-05-18 19:38:45 följande:

Tack för allt ert stöd. Gör att man känner sig lite mindre ensam.

Seaflower: jag var i vecka 8+2 och har inte känt något konstigt. Inte haft några blödningar eller annat som verkat oroande. Symptomen jag har haft har varit spända bröst och molvärk i magen ibland. Varit uppblåst i magen. Jag trodde verkligen att jag var gravid

Usch... Va jobbigt.. Om ändå symptomen försvinner så kanske man blir lite "förberedd"...

Jag kommer vara i 8+4 när jag gör VUL och mina symptom är exakt som dina, är lite illamående också och sjukt trött..

Jag får försöka att tänka bort min oro i en vecka, finns ju inget jag kan påverka fram tills dess oavsett :-/
  • Seaflower
    Y o L o skrev 2016-05-19 19:11:45 följande:

På morgonen ser det mest ut som jag ätit rejält precis. Nu på kvällen ser jag ut som jag gjorde förra gången i typ v 20 nånting. Magen blir enorm på kvällen.

Samma här! Eftermiddag/kväll är värst!

Imorgon ska jag på inskrivning hos BM! Vad görs på första besöket nu då?

Bara prat eller prat och blodprov?

Ingen gynundersökning väl? :-O
  • Seaflower

Var det någon här som har ett lite äldre barn sen innan?

Min tjej fyllde 6 år i mars, så det kommer ju nästan skilja 7 år på dem.

Sambons dotter är 15, så där blir glappet enormt!

Hade jag vart tillsammans med hennes pappa så hade vi nog skaffat syskon tidigare, men nu blev det inte så.

Nu kommer hon ju inte ha samma "nytta" eller vad man ska säga, av ett syskon, men jag hoppas de kommer nära varandra ändå..

Hon pratar heeela tiden om att hon vill ha syskon och hur hon kommer vara som storasyster, så jag vet ju helt säkert att hon kommer bli glad när vi berättar!

• Seaflower
    Madicken_82 skrev 2016-05-21 10:06:53 följande:

Jag har yrsel o illamående :( själv?

Usch, jag är också yr, det började igår

Inte så att det verkligen snurrar, men jag känner mig lätt i huvudet och mår illa i och med det.

Då har jag 100 ggr hellre BARA illamående, utan yrsel..
  • Seaflower
    Nicoolina skrev 2016-05-22 09:18:06 följande:

Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

Ja, det var ju en jättebra förklaring, precis så är det för mig med!

Igår sov jag till 10 och ändå höll ögonen på att ramla ihop vid 20, och vid 21 lade jag mig och stensomna!

Helt galet..

Idag vaknade jag väldigt utvilad 7.30 och mår inte illa eller är yr, och då blir jag ju givetvis orolig för det!

Kan symptomen bara försvinna sådär?? :-O

Eller så behövde jag bara rejält med sömn..
  • Seaflower
    Nicoolina skrev 2016-05-22 20:25:31 följande:

Ja den här tröttheten är ju helt galen, haha!

Vilken vecka är du i? Det finns tydligen något som kallas "spökveckor", när symtomen bara försvinner. Sen säger de också att många symtom lägger sig omkring v11-13 (jag är i v.12 och önskar sååå att både trötthet, huvudvärk och ömma bröst kunde lägga sig något snart ;) )

Så var inte alldeles för orolig, men är det svårt att låta bli så kontakta barnmorskan imorgon <3

Jag är i v 8+1 idag.. Jag googlade lite, även om man ska vara försiktig med det!

Det kändes som att det var ganska vanligt att det lugnade sig i v 9!

Jag ska ju på VUL på onsdag! Så länge som knytet mår bra så föredrar jag definitivt att må så som jag gjort idag!

Börjar bli nervös inför onsdag nu.. Känns jobbigt att behöva nollställa sig och börja om från början om det inte skulle finnas något där :-/
  • Seaflower

Godmorgon!

Idag kl 8 ska jag på VUL!

Jag är tydligen väldigt nervös för min mage har gått bananas..!

Har gått på toa flera gånger nu.. Verkligen kul, så nära inpå att man ska lägga sig i gynställning (

• Seaflower

Nu är det klart! Lillskrutt mådde bra och vevade med armarna!

Både jag och sambon fick en känsla av en kille, men det är ju omöjligt att veta

Inga missöden i gynstolen som tur var, magen höll sig stabil, haha

Vi fick ett kort faktiskt, första fotot på plutt <3

Min app är exakt, det stämmer med 8+4

Svar på tråden BF December 2016