Andan skrev 2016-05-18 18:59:08 följande:
hej alla dec mammor!
För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....
Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...
Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.
I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!
Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)
Åh, ja det var verkligen en solskenshistoria!!
Gud va roligt att höra, grattis!

celavie1 skrev 2016-05-18 19:38:45 följande:
Tack för allt ert stöd. Gör att man känner sig lite mindre ensam.
Seaflower: jag var i vecka 8+2 och har inte känt något konstigt. Inte haft några blödningar eller annat som verkat oroande. Symptomen jag har haft har varit spända bröst och molvärk i magen ibland. Varit uppblåst i magen. Jag trodde verkligen att jag var gravid
Usch... Va jobbigt.. Om ändå symptomen försvinner så kanske man blir lite "förberedd"...
Jag kommer vara i 8+4 när jag gör VUL och mina symptom är exakt som dina, är lite illamående också och sjukt trött..
Jag får försöka att tänka bort min oro i en vecka, finns ju inget jag kan påverka fram tills dess oavsett :-/