Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

Y o L o skrev 2016-05-05 19:21:08 följande:

I går luktade maten spya, idag luktade den bajsblöja. Härligt att laga mat som gravid. Har iaf ätit varm mat med god aptit idag så det var ju ett framsteg.

Haha!

Vi gjorde egna hamburgare idag, och de stank rå gris typ, vilket är omöjligt då det var nötkött

Jag tror att jag känner illamående istället för hunger nu för tiden.

Känner bara avsmak för att äta, men när jag väl har ätit så mår jag bra, så jag får helt enkelt bara bortse från illamåendet och trycka i mig
  • Seaflower

Åh, jag är såå trött!

Jag orkar ingenting, har inte ens orkat skriva här i tråden! Dock har jag läst allt

Det är som att mitt huvud är fullt av bomull och jag känner mig så tråkig!

Stackars sambon har inte fått leva i celibat ett tag nu, för jag somnar typ 21 varje kväll!

Och när hans tonåring är hemma så finns det ingen tid för mys tidigare än så heller :-/

Tiden tickar på i alla fall, är i 6+2 idag!

Hur mår ni andra?

• Seaflower
    Tess1990 skrev 2016-05-09 21:52:00 följande:

Förresten någon dom vet om man måste fasta innan inskrivningsblodprovet? Det man tar i armen

Kommer inte ihåg hur de var förra gången

Ska testa för könssjukdomar, röda hund, blodgrupp, järn, b12 och sköldkörteln och det vanliga dom gör

Hm nä det kan jag inte minnas! Nu var det ju 7 år sedan sist , men de borde ju ha sagt det när du fick tiden tycker jag!

Förra gången fick jag göra det där glykostestet (heter det så) Hoppas jag slipper det denna gången!
  • Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-05-12 09:44:05 följande:

Haha! Jag är också jättesvullen om magen. Känns som om tarmarna har expanderat. Man vet ju att det inte är för att bäbis tar plats än lixom. Är i v8 (7+2) idag men känns som mer. ;)

Jag är också supersvullen! Börjar bli svårt att välja vilka kläder jag ska ha på mig på jobbet..

Jag vill inte köpa mammakläder än, så jag får gå på jakt efter några tunikor eller nåt.

Jag använder gummiband i mina jeans än så länge, men då behöver jag vara nervös över att det ska synas om tröjan inte är tillräckligt lång

Jag vägde mig nu och har gått upp totalt 2,6 kg sedan jag plussade, varav 1 kg de sista 2 veckorna, är det normalt? :-O
  • Seaflower
    tomtenissen skrev 2016-05-14 16:37:19 följande:

Usch så sitter jag och nojjar. Sen igår har mitt illamående försvunnit helt och brösten känns mindre ömma.. Såg pyret på vul förra veckan och allt såg bra ut. Går in i vecka 11 (10+0) imorgon och har läst alldeles för mycket om de som fått missfall just i denna vecka. Försöker verkligen att inte oroa mig men kan inte låta bli! Hur går det för er?

Jag nojar också, men just nu har jag så mycket symptom så det känns ju som att allt ska vara okej!

Sen nojar jag över en annan sak också..

Jag är såå svullen, och magen är spänd som en ballong, köpte faktiskt mammabyxor idag! Det är så himla jobbigt, känns som tarmarna ska spricka emellanåt...

Jag hoppas verkligen att magen är så här svullen och stor tack vare att det är min andra graviditet, och att det INTE beror på tvillingar..

Hoppas inte nån tar illa upp, men jag vill verkligen inte ha tvillingar :-O
  • Seaflower

För övrigt var det jobbigt att gå runt på mammaklädes-avdelningen, jag typ strök som en katt runt, samtidigt som jag fick hålla koll på om jag såg någon som jag kände

• Seaflower
    tomtenissen skrev 2016-05-14 17:46:53 följande:

Vilken vecka är du i nu? Vad jobbigt att vara så spänd, men om det är tarmarna och sånt borde det väl lägga sig någongång, sen om det är tvillingar är det kanske en annan sak, hoppas att det blir precis som du vill :)

Jag hade precis innan gått ner i vikt, så syns inte om jag är uppsvälld eller bara tjock, haha ????Du får shoppa till en "kompis" om inte annat ;)

Jag gick in i 7+0 idag så jag hoppas ju att det ska lugna sig lite snart

Hihi jaa, jag gick där och funderade ut svar OM någon skulle dyka upp. Typ "jahaaa, är detta mammakläder??@
  • Seaflower
    bells123 skrev 2016-05-14 18:05:17 följande:

När jag var på inskrivning så sa min BM att man bara ska gå upp mellan 8-13 kg när man väntar barn. Så man får liksom tänka sig för vad man äter.

Bara jag som tycker detta låter lite? Eller är de ungefär vad man går upp? Aldrig haft barn förut, så jah vet inte.

Jag gick upp 7 kg förra gången och det är ju galet lite!

Sån tur har jag nog inte denna gången, över 30 år och allt
  • Seaflower

Mm, jag känner inte något sug efter nåt speciellt, men salt och smakrikt ska det vara!

Hellre en pepprig hamburgare än fisk och kokt potatis :-/

Igår hade jag väldig växtvärk, värst på kvällen, orkade knappt stå och var helt matt i kroppen.

Ska/kan man ta alvedon mot det, eller ska man bara låta det vara?

• Seaflower
    Y o L o skrev 2016-05-16 21:15:21 följande:

Min mage har lagt sig lite, den var enormt svullen förra veckan men det berodde nog mest på tarmarna för nu är tarmarna igång ordentligt o magen mindre :)

Åh va skönt! Jag längtar dit jag med, galet jobbigt att vara svullen hela tiden :-/

Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden BF December 2016