Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

Jösses, idag har jag riktigt mycket växtvärk, det bara spänner i nedre magen!

Jag har fått sätta gummisnodd i mina jeans och så får jag vara noga med att dra ner min tröja och även försöka hålla in magen lite, är galet svullen!

Tröttheten känner jag inte av så mycket än, men jag minns att den var helt förlamande förra graviditeten så vi får väl se om/när den kommer. 

GrönaDruvan skrev 2016-04-27 05:25:41 följande:
    Jag är 37, blir 38 i december!
    Drömde inatt att jag fick missfall. En fin pojk... Hemsk dröm. Blödde lite nu när jag gick upp på toa också, det var ju inte så kul. Jag hoppas inte det var en sann dröm!!
    Usch, vi får verkligen inte hoppas att det är en sanndröm :-/ Hur går det nu, blöder du fortfarande?
    Jag får såna ryck där jag måste springa på toa hela tiden och kolla efter blod, riktigt psykiskt jobbigt!
  • Seaflower

Usch va jobbigt att må så illa!!

Jag mår bara lite sådär "blä" på morgnarna men det släpper ganska snabbt!

Förra graviditeten gick allt i 2 veckors cykler. Illamående 2 v, ont i huvudet 2 v, ischias 2 v osv, sen kom hon två veckor tidigare också, komiskt nog

Jag slipper mer än gärna allt illamående denna gången! Det är verkligen det värsta jag vet!!

• Seaflower

Jag känner inte att jag behöver en facebook-grupp just nu, jag tycker det är väldigt bra fart i denna tråden

Nu vill jag bara att tiden ska gå så att man kan göra ett VUL och se så att det finns något där inne, och kunna berätta för folk!

Jag har kompisar som vet att jag har kört med Pergo, och idag kommer en av dem garanterat fråga hur det har gått. 
    Jag får väl berätta för henne iaf, för henne litar jag på att hon håller hemligheten! 
    Skönt att berätta för någon känner jag

• Seaflower

Hm, det där med synen är inget jag känner igen! Undra vad det kan vara.. Men aaaaallt är ju normaaalt när man är gravid

Idag är jag nojig, för jag känner typ ingenting! Endast pyttelite mensvärk.

Igår var jag ju spänd som tusan och hade värk i svanken! :-O

• Seaflower
    Y o L o skrev 2016-04-28 19:04:33 följande:

Någon mer som fått avsmak för varm mat? Vill bara äta sallad helst. Även mejeriprodukter och choklad går bra:)

Näe, inte märkt nåt än, men jag har inte vart godissugen på hela veckan, och i vanliga fall kan jag äta godis varje dag!

Jag känner att tröttheten börjar mer och mer, igår lade jag mig för natten 20.30 och stensomna!

Sen är jag nog lite moody, speciellt när det gäller sambon.

Igår var jag nära tårar hela kvällen bara för att han var så jävla dum i huvudet
  • Seaflower
    Saannaandersson skrev 2016-04-28 20:06:06 följande:

Hej! Har bf den 27 november så nästan december iaf haha ;) mitt illa mående och allt försvann helt så va in och gjorde ett ul igår och allt va toppen (tack gode Gud) men har en fråga till er! Är det någon mer som är ensamstående här inne? :)

Gud va skönt att allt såg bra ut!!

Vad har du för relation med pappan, är han med på detta?

Känns det okej för dig eller är det en jobbig situation?
  • Seaflower
    Snäckan26 skrev 2016-04-29 18:30:18 följande:

Jag är i vecka 7 ( 6+3) och jag kan inte ha tajta tröjor utan att avslöja mig . Jag känner mig extremt svullen och längtar bara tills den riktiga magen kommer . Sen tror jag förvisso att det syns tidigare på mig ändå då jag väntar andra barnet och är extremt otränad , magen vet väl vad den ska göra redan nu haha !

Hehe, jag hör inte heller till kategorin "tvättbräda" utan har alltid haft mage plus då att man oftast blir större andra barnet.

Men nu är jag väldigt svullen!

Speciellt när jag har ätit, då blir jag som en liten kattunge om magen och ser ut att vara i 20:e veckan

Nu har det gått en vecka sedan plusset och imorgon går jag in i v 6 (5+0)

Sakta men säkert framåt
  • Seaflower

Ska försöka lägga till en bild på hur min mage är nu ikväll!

Så här var jag nog inte ens i v 13 förra gången

Tråkigt bara att det är svullna tarmar typ

• Seaflower
    GrönaDruvan skrev 2016-04-29 22:34:07 följande:

Idag har jag varit så deppig... Jag känner på mig att det är kört

14 månaders försök och så går allt så fel nu i vecka 9

Jag är så ledsen.

Åh, varför känner du på dig det?

Magkänsla eller något mer konkret?

Håller tummarna att det bara är hjärnan som spökar!

Men jag hade en sån känsla imorse, att detta kommer nog inte gå vägen, men det känns bättre nu..
  • Seaflower
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:00 följande:

Det var missfall...

Beklagar verkligen

Vilken vecka kom du till?

Jag är så nervös att det inte ska gå vägen...
Svar på tråden BF December 2016