Inlägg från: Seaflower |Visa alla inlägg
  • Seaflower

BF December 2016

Madicken_82 skrev 2016-05-26 11:27:57 följande:

Tröttheten och illamåendet är katastrof :( går in i v 10 på lördag ??

Då är vi exakt lika på veckorna!

Jag tycker att tröttheten och illamåendet har gett med sig litegrann de senaste dagarna, men det är absolut kvar..

Jag fick ett litet bryt idag. Skulle köpa nya kläder så att jag kan dölja magen lite till.

Men nu är jag bara mellantjock tydligen

Vanliga kläder blev inte bra men jag är för liten för mammakläder
  • Seaflower

Va tråkigt för er som fick en dålig upplevelse av första förlossningen!

Måste vara jättejobbigt!

Jag har vart livrädd för vaginal förlossning hela mitt liv och verkligen inte fattat hur jag ska klara det. Var rädd för att få panik och börja hyperventilera.

Men det gick så bra! Visst, skönt var det ju verkligen inte!

Mitt vatten gick hemma 01.30 typ, två veckor för tidigt, sedan satte det fart och kl 03.00 åkte vi in. Då var jag öppen fullt och 04.45 var hon ute!

Lustgas var det enda som hanns med, och jag blev sydd med "flertal stygn" enligt journalen.

Jag hade galet ont i 2 veckor efteråt, så det var nog värre än själva förlossningen men jag känner ingen panik för att genomgå det igen.

Nu vet jag ju att jag klarar det

Hoppas verkligen att ni som har bestämt er för att försöka igen får en bättre upplevelse denna gången!

• Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-05-29 13:37:19 följande:

Tycker det är lite dåligt drag i tråden!

Hur mår ni tjejer? Hur går det med allt?

Här har vi gått in i vecka 10 och precis fått se en liten böna i rätt storlek och med galopperande hjärta. BF runt nyår.

Jag mår bra men har en hel del oro.

Va händer där ute? :)

Jag gick in i v 10 igår och börjar må bättre! Har bf 31/12 så jag ska försöka knipa

Jag har också vart på UL och sett liten, så jag känner mig inte så orolig längre, men det är ju ff ett tag kvar till man kan släppa det helt!

Jag läser allt i tråden men skriver inte så mycket. Det var någon annan som skrev samma (se nedan) för ett tag sedan, och jag håller med..

Jag får som högst en kommentar på det jag skriver, men oftast försvinner det i mängden oavsett om jag skriver en fråga eller ett påstående, medans en del kommentarer genererar en hel sida med svar.

SÅ jäkla ointressant tycker jag inte att jag är.

Det är min anledning till att jag håller mig undan.. Men som sagt, jag läser allt!
  • Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-05-29 20:53:55 följande:

Jag känner exakt lika! :)

Har BF 30/12, men vet att decemberbarn blir grymma, då jag är ett själv. Så vill väl efentligen bara knipa på julafton. Men är bara glad åt att kunna få ett barn. Vilken gåva! Oavsett när hen bestämmer sig för att dyka upp :)

Haha, ja det är inget fel på decemberbarn, min pappa är ett Men är det inte galet trist att fylla sist av sina kompisar? Tänker på moppe och krogen typ

Det blir när det blir! Det är nog inte lätt att knipa när hen väl bestämt sig, haha
  • Seaflower

Haha, sant! De får stå ut de där åren så blir det bra sen!

Bara att stålsätta sig mot allas kommentarer sen med ang nyårsafton.

Min dotter var beräknad 1/4 och där blev det också en del kommentarer

Nu har vi precis berättat för sambons dotter!!

Hon är 15 år, och jag har vart så sjuuuukt nervös över hur hon skulle ta det, att hon skulle bli deppig och tro att pappa kommer glömma henne osv osv..

Men hon tog det kanonbra!! Hon blev jätteglad och det var absolut inga problem!!

Gud va skönt!!!

• Seaflower
    Miaairam skrev 2016-06-01 01:17:00 följande:

Idag har jag slappnat av och inte längre brytt mig om ifall magen syns och det känns som den blivit dubbelt så stor bara av det! Så skönt att våga vara gravid fullt ut, så att säga. Fler som inte orkar hålla in och klä sig som en säck?

åh va skönt!!

Jag sitter ganska bra till på jobbet, så när jag sitter ner pöser jag ut magen så mycket jag kan, men när jag måste upp och gå så håller jag fortfarande in den. 
    Jag tänkte vänta ca 2 veckor till, men vi får se hur det går..
    Jag inbillar mig att en del kollar direkt på min mage ibland, så jag vet inte om de anar något

Tack och lov är det ganska kallt här inne på jobbet, så jag kommer undan med koftor och tröjor
  • Seaflower
    Y o L o skrev 2016-06-04 19:15:32 följande:

Vad fick ni i blodvärde vid inskrivning? Och sa er bm något om det?

Jag fick 117 och det är den undre gränsen har jag googlat fram. Hon sa att jag inte behövde börja med järntabletter redan men jag är så fruktansvärt trött så jag började med järntabletter i förrgår ändå. Hoppas det ska göra mig lite piggare.

Min BM sa aldrig vad jag fick, så jag antar att det var okej

Dock har jag vart sviiiintrött i flera veckor trots vitaminer, så det kan ju vara något du bara måste igenom!

Jag är i v 11 idag och senaste veckan har jag faktiskt vart mycket piggare!

Vilken vecka är du i?
  • Seaflower

Sitter på jobbet nu den här soliga söndagen och är såå uttråkad!

Är det någon av er som har tips på bra gravidbloggar/sidor eller om ni tom har en egen blogg där ni kommer outa graviditeten senare?

• Seaflower

Hej!

Jag hittade en app imorse för iPhone som inte behöver tillbehör för att höra hjärtslag. "My babys heartbeat" Den kostar 50 kr så jag har inte laddat ner den.

Har ni hört något om den?

Status här hemma då jag inte skrivit på länge!

Gravid och pollenallergiker = galet trött/nyser

Fick hem gravidshorts från HM idag - Supersköna!!!

Igår berättade vi för min dotter (6 år) och hon blev jätteglad och har inte slutat prata om det sen dess! Fick t o m hennes del av täcket imorse när hon kom in till mig, bara för att jag har en bebis i magen

Nu är det bara jobbet som inte vet, och om det inte kommer fram av sig självt så berättar jag väl om 1-2 veckor.

Går in i vecka 12 på lördag!

• Seaflower
    Y o L o skrev 2016-06-08 13:39:48 följande:

Va gulligt att hon blev glad. Jag har ju en på 2,4 hemma, hon uppmärksammar bebisar nu helt plötsligt. Har ju inte pratat med henne om att det ligger en bebis i magen ännu men ändå kul att hon tittar på bebisar o säger "mamma titta bebis".. Hoppas att hon ska tycka det är kul med en bebis hemma sen :)

Hihi, barn verkar ju ha ett sjätte sinne, så hon kanske känner på sig något redan!
Svar på tråden BF December 2016