BF December 2016
Jajust det, Idag har jag bara 80 dagar kvar!
Nån mer?
Jajust det, Idag har jag bara 80 dagar kvar!
Nån mer?
Det känns som att jag ska spricka.
Jag tycker sammandragningarna bara blir fler och fler också, räcker ju att man reser sig upp nu förtiden. Min bm säger också att jag borde röra på mig mer och det finns inget jag hellre skulle önska men just nu gör det så ont och känns som att man får välja nu en liten kort promenad eller klara av att jobba några timmar med lite mindre smärta.
Jag är inte rädd för mina sd de "borde" inte påverka något enligt tidigare erf men direkt det kommer nya smärtor blir jag också lite orolig.
Var hos MVC-läkaren och kollade upp mina svullnader vid ljumskarna, samt smärtan som varit och är där för att utesluta ljumskbråck/åderbråck i underliv osv. Jag är i v 32 (31+1) och enligt honom så hade bebis redan kommit mer så pass långt i bäckenet att den troligtvis inte kommer att röra sig omkring så mycket mer. Det lät inte som att den var fullständigt fixerad, men "där". Säkert det som gjort att jag har haft så ont i bäckenet den senaste tiden... någon annan vars bebis hittat ner såhär tidigt?
Tess1990, 2a barnet BF 2/12
BIX, 2a barnet BF 08.12
Vasilisat 1:a barnet BF 11/12
Mariro, 1a barnet BF 16/12
Ciz, 3dje barnet BF 19.12
Sillencillasill första barnet via klinik 20/12
Marialia 1:a barnet BF 21/12
Ledilnaan 4:de barnet, BF 22/12
54 dagar kvar till BF och känner mig redan som levande zombie...orkar inte klaga över klåda på magen eller urinblåsan...
Idag tänkte jag nämligen klaga på sömnen..Hur sover ni andra ?
Jag kan sova typ 2-3 h och sen har en vaken period och sen igen sömn i 2-3 timmar max.
Alltså min dag startar vid kl.13.00 om jag har tur, jag ska sova en stund på dagen mellan 16-18. Sedan vaknar och kan inte somna tidigare än midnatt (även om jag lägger mig vid 21.00) .Och så kämpar jag varje natt.
Börjar misstänka att det är kört med vakna utvilad en dag 
Tackar så mycket för stödet
Verkar att jag bara kommer hit och gnäller
Min BM från början pratade mycket om vikt,och hur mycket man bör gå upp ,och vart går gränsen..och sen detta med remiss till dietisten ..och idag ...+4kg.
Jo jag vet det är mycket ,men jag kan inte förklara hur detta gick till..mina kläder passar som vanligt ,jag rör mig lika normalt som vanligt ,jag äter lika normalt som vanligt,kanske även mindre och kollar på vad jag stoppar i mig mer än vanligt ..men ändå jag gick plus...
Sant, olika med olika BM.
Jag väger mig varje gång jag kommer dit. Första man gör. ..
Imorse åkte till BM lämna blodprov , hoppas dom hittar orsak till min klåda :) men spyfärdig som satan att ge sig iväg utan frukost. .
Sedan kom hem och gjorde frukost, alltså 2 skivor surdegsbröd, två kokta ägg, ca 80-100 gr tonfisk , en tomat och några skivor gurka,samt grönt te med honung. Jag är mätt och belåten. Är det för mycket? är det helt fel kost? Vad är det jag ska dra ner på?
Alternativ hade varit havregrynsgröt med frysta blåbär. .men var inte sugen idag på det. .
Yolo: Samtidigt som jag längtar efter min lilla skrutt kan jag också tänka men vad har vi gjort, nu när barnen blivit så stora o sambon å jag fått så mycket mer gemensam tid.
Let94: Hejhej!! Det är ju inte så bra att inte kunna nå förlossningen.. hoppas du får tag i dem snart!
Förstår att det kan kännas oroligt med lugn liten i magen. Min buse har levt rövare sen de första sparkarna (missade bubblet gick direkt till sparkar som kändes utanpå..) jag är mer orolig vad vi får för en liten som aldrig tycks sova.
Andan: Om de inte gör ont borde det inte vara någon fara men ring och rådfråga om du är oroli eller om det inte lugnar ner sig.
Cossi: hade samma planer här om dagen men fick nog ge mig när benen var fixade, hihi.
Nu några timmar har en ny smärta uppenbarat sig:/ trodde inte det kunde bli värre.. skärande smärta i ljumskarna o ont där nere. Någon som har samma?