BF December 2016
Hur långt innan BF kommer ni "gå hem"?
Är så svårt att veta hur man vill/orkar ha det.
Hur långt innan BF kommer ni "gå hem"?
Är så svårt att veta hur man vill/orkar ha det.
Jag kommer inte att ta det, brukar aldrig drabbas av influensa i vanliga fall, så jag struntar i det. Min bm har inte sagt något om det heller.
När har ni börjat ge urinprov? Jag har fortfarande inte börjat ge urinprov, har för mig att jag fick börja ge innan vecka 30 förra gången, men det är som sagt några år sedan, så jag kommer inte riktigt ihåg.Kryckor har jag fått låna, glidlakan kan jag nog ha ett i gömmorna, får kolla detta. Just nu är man dels som en tung valross som försöker vända sig på nätterna, samtidigt som det gör så otroligt ont i höften vid varje vändning., Vaknar varje gång som jag måste vända mig, sover som en kratta med andra ord.
Jag är säker på att om jag skulle säga till min bm att jag inte orkar mer, så hade hon fixat en igångsättning åt mig, men jag vill inte sättas igång igen, blev igångsatt de senaste två förlossningarna och jag gillar det inte.
40 dagar kvar! Det börjar närma sig på riktigt - är så förväntansfull och en aning nervös. Hur långt kvar är det för er andra? :)
37 dagar här ????
33 dagar kvar. Pust! Har börjat få riktigt ont i mitt gamla kejsarsnitt som är 1, 5 år gammalt. Är förkyld konstant, inte bara lite snorig utan helt igentäppt och svullna halsmandlar. Dottern är med hostig och sover inte på nätterna för det. Så sömnen är lika med noll just nu. Ja, gnäll och gnäll haha. Vill äta en häst (nja, men lika mycket...) men har graviditetsdiabetes så måste hålla igen med precis allt. Hungrig!
Nu börjat jag bli nervös på riktigt, nu är det näranära! Har dock de senaste dagarna känt kittlande, pirrande, tryckande känsla i bäckenet/underlivet, mest då bebis rör sig. Är det för att den borrar huvudet längre ner? Väldigt skum känsla som har kommit nu, och som också känns mest när jag sitter. Någon som känner igen sig?
Måste även beklaga mig över att jag inte har varit ute och gått på ett tag. Det är en halvmeter snö överallt och glashalt. Jag får knappt igen jackan längre och kan knappt trycka ner fötterna i ett par skor. 33 dagar kvar...
Jag börjar noja för att förlossningen ska dra igång innan mitt snittdatum. Vet inte varför jag börjat tänka så? Hört fler nu som fött tidigare, antagligen därför.
Hur känner ni andra? Tänker ni också så nu när det närmar sig?
Var på moddag igår och gick från bussen hem sent. Snorhal asfalt som jag halkade på - försökte få tag i en lyktstolpe men missade och studsade med magen först i gatan med händerna i luften. Det var skitläskigt! Jag vet ju rationellt att bebisen ligger väl inbäddad, men primalhjärnan verkligen vrålade mot hotet! Var försiktiga i halkan!
Jag blev sjukt rädd där och då, men jag känner bebis sparka och röra sig som vanligt, och jag blöder inte. så jag känner mig inte så orolig. Fast jag har inte läst/hört att man ska kolla upp fall - jag kanske ska ringa till bm och kolla om hon har någon åsikt.
Jag fick inte tag på bm och allt kändes helt normalt så tror inte det behöver kollas upp, skönt. Men tack för omtanken :)
Var det en bra infoträff och känns det bra inför förlossning? Jag har inte varit på infoträffen än, den är inte förrän i veckan.