Miaairam skrev 2016-08-26 21:59:42 följande:
På min mvc går man på första kontrollen med blod- och urinprov i v 14-16. Nästa kontroll gör man i v 24-25 och då mäts även magen och man lyssnar på hjärtljud. I vecka 28-29 är det koll igen med glukosbelastning (diabetestest) och därefter är det kontroll varannan vecka med blodprov, urinprov, magmätning och hjärtljud. Rul och eventuella kub och Tul görs på annan klinik. Kontrollerna blir alltså täta först i tredje trimestern. Jag var på v 24-25-kontrollen igår (25+5) och har nästa tid den 16 september, med glukosbelastning. Känns som lite väl lång tid mellan dina besök, särskilt om de inte gör riktig koll utan bara pratar. Varför inte kolla ordentligt när man ändå är där, liksom?
Såpass alltså. Ja, jag antar att det beror på variation mellan landstingen och inte att de har glömt bort mig. Hoppas jag. Precis, om man ändå är där så kan de väl göra mätningar också. För jag menar, pratet, det är inte direkt så att jag kände mig upplyst efter det, jag minns knappt vad vi pratade om liksom. Får ringa på måndag och kolla kanske...