• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Friedan
    HJ0812 skrev 2016-06-16 21:45:20 följande:

Är det någon som köpt vagn än? Jag köpte igår för det var 20 % just igår och då kunde jag inte låta bli. Den får stå kvar i butiken tom nov.

Vad roligt, vad köpte ni för vagn?
  • HJ0812
    Friedan skrev 2016-06-16 21:50:46 följande:
    Vad roligt, vad köpte ni för vagn?
    En Bugaboo Buffalo. Sen fick jag lite panik och oroade mig för att den inte levde men imorse fick jag höra hjärtljuden hos BM så nu är jag lugn igen.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Fiamia
    Miaairam skrev 2016-06-16 19:12:34 följande:
    På min mvc gör de glukosbelastning på alla i v 28-29. Man kan ju tacka nej förstås, men jag tar hellre ett äckligt glas för att vara på säkra sidan. Tyckte det var äckligt sist, men inte riktigt så illa som jag föreställt mig efter allt man hört. Har en vän som förlorade sitt fullgångna barn pga oupptäckt graviditetsdiabetes, så för mig skulle det kännas helt fel att inte kolla upp när jag blir erbjuden...
    Men fy då, kan det gå så illa? :( Ja då förstår jag att man gärna dricker smörjan.
  • Fiamia

Hur har magarna vuxit då?Jag såg mig själv i spegeln idag och insåg att jag ser, ja höggravid ut!
    Nån mer?

• Y o L o

Visa bild :) (ja om du vill alltså). När jag gick in i v 13 i början av veckan tycker jag magen växte enorm på typ 1-2 dagar.

Fiamia skrev 2016-06-16 22:08:30 följande:

Hur har magarna vuxit då?Jag såg mig själv i spegeln idag och insåg att jag ser, ja höggravid ut!

Nån mer?

• Miaairam
    Fiamia skrev 2016-06-16 22:08:30 följande:

Nån mer?

Känner mig gigantisk! Stoooor mage fast att livmodern fortfarande ju är relativt liten... Köpte lite nya kläder idag. Affärerna har inga roliga mammakläder, men hittade flera fina klänningar på Indiska med rymlig passform, som kommer passa länge. Hade mycket klänningar och tunikor därifrån i förra graviditeten med. Lägger upp bild imorgon! :)
  • Y o L o

Vaknade nu fast jag somnade efter 24. Har kub idag. Är riktigt nervös, vill knappt gå dit. Har börjat tänka på hur det gick i december (MA som upptäcktes på kub-ul). Nu har jag ju sett ett foster i v 9 men är sjukt nervös. Kommer knappt våga titta på skärmen. Usch va nervös jag är.

Håll tummarna för mig är ni snälla :/

• BIX
    Y o L o skrev 2016-06-17 05:20:38 följande:

Vaknade nu fast jag somnade efter 24. Har kub idag. Är riktigt nervös, vill knappt gå dit. Har börjat tänka på hur det gick i december (MA som upptäcktes på kub-ul). Nu har jag ju sett ett foster i v 9 men är sjukt nervös. Kommer knappt våga titta på skärmen. Usch va nervös jag är.

Håll tummarna för mig är ni snälla :/

Det gör vi! Lycka till!! Stooor kram <3
  • Friedan
    HJ0812 skrev 2016-06-16 21:54:02 följande:

En Bugaboo Buffalo. Sen fick jag lite panik och oroade mig för att den inte levde men imorse fick jag höra hjärtljuden hos BM så nu är jag lugn igen.

Åh, en sån ska (nog) vi också köpa. Måste bara iväg och kolla in en Kronan innan vi bestämmer oss.
Svar på tråden BF December 2016