• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fiamia
    Y o L o skrev 2016-06-17 05:20:38 följande:

Vaknade nu fast jag somnade efter 24. Har kub idag. Är riktigt nervös, vill knappt gå dit. Har börjat tänka på hur det gick i december (MA som upptäcktes på kub-ul). Nu har jag ju sett ett foster i v 9 men är sjukt nervös. Kommer knappt våga titta på skärmen. Usch va nervös jag är.

Håll tummarna för mig är ni snälla :/

Stort lycka till!!!
  • Cossi

Lycka till idag yolo och kaw, håller tummarna för er!

Min mage har vuxit enormt på bara en vecka, ska försöka lägga upp en bild senare om jag får till tekniken

• mocha8676
    Friedan skrev 2016-06-16 17:58:38 följande:

Vad härligt!

Hur är det egentligen att fylla år på julafton, som barn menar jag. Jag är beräknad till 22/12 och tänker på det här med julen och andra som säger stackars barn och liknande....

Det var inte kul att fylla på julafton! Men jag firades av släkt och familj dagen innan och hade barnkalas några dagar innan. Alla vänner kunde inte komma då de var bortresta på jullovet. Julafton firades jag inte alls på förutom grattiShälsningar då. Fick frågan om jag ville firas 24 juni istället men det tyckte ja då skulle bli helt fel.
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-17 09:01:56 följande:

Jag ser inga bilder som ni lägger upp är det bara via datan man ser dem?

Jag ser inte heller bilder på telefonen, så drygt!
  • k_a_w
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-17 08:57:50 följande:

De där kromosomerna var de trisomi 13 el 18?

Triploidi innebär en extra i alla 23 kromosompar, så den hade 69 kromosomer ist för 46. Ska egentligen bli tidiga missfall men ibland går det längre tyvärr...
  • k_a_w

Mitt KUB idag gick jättebra, de lägsta sannolikhetssiffrorna som gick att få på samtliga trisomier och en liten akrobat som viftade på fingrar och tår och gjorde benlyft. Är mycket lättad över detta! Håller så tummarna för Y o L o!

• BIX
    k_a_w skrev 2016-06-17 11:48:25 följande:

Mitt KUB idag gick jättebra, de lägsta sannolikhetssiffrorna som gick att få på samtliga trisomier och en liten akrobat som viftade på fingrar och tår och gjorde benlyft. Är mycket lättad över detta! Håller så tummarna för Y o L o!

Grattis!! :D
  • sillencillasill

Så glad för dig och din sambo! Supergullig liten krabat på bilden jag fick se förut :)
  • Y o L o

Kub avklarat, allt såg bra ut. Bebisen vinkade o rörde sig mycket, fick inte så bra bilder men vad gör det :)

Har lite svårt att ta in att det verkar bli en bebis till jul. Bf 25 dec.

Så lättad nu, tack för alla era lyckönskningar!

• Fiamia

Så skönt!!
Svar på tråden BF December 2016