• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Michaela94
    Tess1990 skrev 2016-06-14 14:38:28 följande:

Min mage vill inte vara med alls idag

Kräkts 3 gånger varav 1 gång ute.. och bara fått behålla ett par riskakor, en halv banan och lite juice

:(

Påväg att hämta sonen på förskolan nu, hoppas jag inte tuppar av..

Fan vad jag vill att de ska bli 20e! Ska träffa läkaren och måste fan bli sjukskriven nu, orkar inte med AF och vill inte att sonens förskola ska äventyras bara för att jag mår skit

Det där har jag tänkt på men inte hittat något om, jag har redan foglossning och vet att den inte blir bättre och det gör så fruktansvärt ont, men är inskriven på af, men kan man alltså bli sjukskriven? Är livrädd att hitta något jobb där jag inte kan få ligga ner för att vila bäckenet... Med andra ord, det finns inga jobb för mig... Men men, hur går man tillväga?
  • Tess1990
    Michaela94 skrev 2016-06-14 15:21:05 följande:

Det där har jag tänkt på men inte hittat något om, jag har redan foglossning och vet att den inte blir bättre och det gör så fruktansvärt ont, men är inskriven på af, men kan man alltså bli sjukskriven? Är livrädd att hitta något jobb där jag inte kan få ligga ner för att vila bäckenet... Med andra ord, det finns inga jobb för mig... Men men, hur går man tillväga?

Sjukskriven kan jag bli men kommer troligen få avslag från försäkringskassan då min förmåga mäts mot ALLA jobb som finns (även om de är omöjligt att få och jobba med)

Men jag får inge pengar nånstans ifrån så jag förlorar inget på de

Värre om man är beroende av godkännande för att få sjukpenning :/ visst de går men krävs ett väldigt bra intyg och tur att de kommer till rätt personer (schyssta alltså)

Jag söker liksom deltidsjobb/säsongsjobb/vikarie och då måste jag jobba nu men jag skulle aldrig klara av de

mitt bäcken och höfter gör jävligt ont nu efter promenaderna till och från förskolan bara
  • Tess1990
    Y o L o skrev 2016-06-14 15:18:33 följande:

Nej stackare. Går det inte att få en tidigare tid? Lider med dig.

Tyvärr var det den tidigaste tiden som fanns, men det är på kvällen så sambon kan skjutsa dit mig iaf

Och fick byta vistelsedag för förskolan så sonen får gå på måndag och vara ledig på fredagen istället, för har tid för extra kontroll på mvc samma dag, så slipper släpa med honom dit

Tack <3
  • Cossi

Är det fler än jag som känner av mycket sammandragningar redan? Flera gånger varje dag blir livmodern hård och känns knölig, sitter i en till flera minuter. Gör inte ont men känns när det kommer. Kommer inte ihåg att det var så mycket så tidigt i mina tidigare graviditeter. Bf 6 december då v 15 nu.

• mocha8676
    Seaflower skrev 2016-06-14 11:28:38 följande:

Men oj, ja det var verkligen ett måndagsexemplar!!

Men vilka hjul har ni? Det finns väl tre olika: lufthjul, punkteringfria med luftkanal i (lite större) med massor av ekrar och sen gummihjul (lite mindre) med bara tre ekrar?

Förlåt för jobbiga frågor!

Ingen fara :) vet inte vilken sort på hjul mer än att dom heter Ecco hjul. Vet också att det är många ekrar och inte lufthjul.
  • Y o L o

Är i v 13, känner inga sammandragningar direkt men det spänner mycket i magen och när jag reser mig hugger det till i ligamenten. Helt klart mer än med första barnet.

Cossi skrev 2016-06-14 18:59:14 följande:

Är det fler än jag som känner av mycket sammandragningar redan? Flera gånger varje dag blir livmodern hård och känns knölig, sitter i en till flera minuter. Gör inte ont men känns när det kommer. Kommer inte ihåg att det var så mycket så tidigt i mina tidigare graviditeter. Bf 6 december då v 15 nu.

• BIX
    Cossi skrev 2016-06-14 18:59:14 följande:

Om jag minns rätt kan det tyda på uvi, hade det sist och det måste ju behandlas. Kan vara värt att prata med bm!
  • Cossi
    BIX skrev 2016-06-14 20:07:46 följande:

Om jag minns rätt kan det tyda på uvi, hade det sist och det måste ju behandlas. Kan vara värt att prata med bm!

Ok, tack, kanske bäst att kolla ett urinprov, har dock inte haft andra symptom men det är väl inte säkert har det som gravid.
  • Fiamia
    Cossi:
    jag har också börjat få sammandragningar, har bf 5 december så vi är ganska lika gånget. Glad
    Med andra barnet började sammandragningarna också tidigt och då var jag jätteorolig , men med de andra efter det (väntar mitt femte nu Skrattande) har jag slappnat av mer och vet att jag funkar så. Många sammandragningar blir det. Men hör med bm som sagt, kan ju aldrig vara fel att ta urinprov eller andra undersökningar om hon tycker det behövs.
  • Fiamia

Nån mer än jag som blir mer och mer sötsugen och så? 
    Nu när man gått in i 2a trimestern så är illamåendet nästan helt borta för mig och i stället blir jag sugen på att äta gott, ofta! Tänkte försöka att inte gå upp föör mycket i vikt den här gången (alltid lika goda ambitioner, hihi!)

Så vad äter ni när suget sätts in?
    Jag försöker byta ut onyttigt mot sånt som liknar smaken men är nyttigt.
    T.ex mitt bästa tips: Är du sugen på saltlakrits- ät hel saltgurka. Funkar jättebra för mig. 
    Smoothie är ju bra substitut för glass, men kräver ju lite förberedelse...

Inte meningen att nojja nu, detta är bara för en annan som går upp över 20 kg. Glad

Har ni liknande tips?

Svar på tråden BF December 2016