• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • BIX
    Fiamia skrev 2016-06-14 21:39:44 följande:

Nån mer än jag som blir mer och mer sötsugen och så? 
    Nu när man gått in i 2a trimestern så är illamåendet nästan helt borta för mig och i stället blir jag sugen på att äta gott, ofta! Tänkte försöka att inte gå upp föör mycket i vikt den här gången (alltid lika goda ambitioner, hihi!)

Så vad äter ni när suget sätts in?
    Jag försöker byta ut onyttigt mot sånt som liknar smaken men är nyttigt.
    T.ex mitt bästa tips: Är du sugen på saltlakrits- ät hel saltgurka. Funkar jättebra för mig. 
    Smoothie är ju bra substitut för glass, men kräver ju lite förberedelse...

Inte meningen att nojja nu, detta är bara för en annan som går upp över 20 kg. Glad

Har ni liknande tips?

Jaaaaag!! Jag är väldigt sötsugen, inte efter något specifikt dock utan mer generellt sug. Eftersom jag inte kommer på vad jag är sugen på är det ju svårt att tillfredsställa, händer ofta att jag scannar hyllorna i affären - godis, kakor, juice, frukt ?? - men kommer ut tomhänt för jag inte riktigt vill ha ändå.

Inte mycket till tips där kanske :/
  • BIX
    BIX skrev 2016-06-14 22:27:18 följande:
    Jaaaaag!! Jag är väldigt sötsugen, inte efter något specifikt dock utan mer generellt sug. Eftersom jag inte kommer på vad jag är sugen på är det ju svårt att tillfredsställa, händer ofta att jag scannar hyllorna i affären - godis, kakor, juice, frukt ?? - men kommer ut tomhänt för jag inte riktigt vill ha ändå.

Inte mycket till tips där kanske :/
    Har vi någon chokladbit hemma slinker den dock gärna ner :)
  • Fiamia

BIX:
    Ha ha ha! Känner igen det där också!" scannar av hyllorna och kommer ut tomhänt" ... Skrattande

• Y o L o

Lyllos er :) jag har så dålig karaktär nu så jag köper allt istället.

I skrivbordslådan på jobbet har jag både kex och choklad, sen yoghurt i kylen o frukt.

Fiamia skrev 2016-06-14 22:56:21 följande:

BIX:

Ha ha ha! Känner igen det där också!" scannar av hyllorna och kommer ut tomhänt" ... 

• Fiamia
    Y o L o skrev 2016-06-15 06:43:36 följande:

I skrivbordslådan på jobbet har jag både kex och choklad, sen yoghurt i kylen o frukt.

Jo alltså eftersom vi är fler i huset så finns det alltid godsaker hemma, för att inte tala om barnens godispåsar som lämnas halvätna i skafferiet...Tungan ute
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-06-15 06:43:36 följande:

Samma här köper allt jag kan hitta typ :p
  • LyCKa55
    Fiamia skrev 2016-06-14 21:39:44 följande:

Nån mer än jag som blir mer och mer sötsugen och så? 

Nu när man gått in i 2a trimestern så är illamåendet nästan helt borta för mig och i stället blir jag sugen på att äta gott, ofta! Tänkte försöka att inte gå upp föör mycket i vikt den här gången (alltid lika goda ambitioner, hihi!)

Så vad äter ni när suget sätts in?

Jag försöker byta ut onyttigt mot sånt som liknar smaken men är nyttigt.

T.ex mitt bästa tips: Är du sugen på saltlakrits- ät hel saltgurka. Funkar jättebra för mig. 

Smoothie är ju bra substitut för glass, men kräver ju lite förberedelse...

Inte meningen att nojja nu, detta är bara för en annan som går upp över 20 kg. 

Har ni liknande tips?

Jag har rätt mycjet sötsug i vanliga fall med. Är ju inte bättre nu. Eller sötsug är det iofs inte för det är mer grejjer som är onyttigt. Chips, utemat mm.

Men än så länge har jag inte gått upp ett kilo. O sist gick jag upp 14kg totalt. Verkar inte lägga på mig så mycket. Är dock stor i grunden så bra är det ju ändå inte
  • bells123

V.14 och idag vaknade jag upp med bruna flytningar. Ringde gyn som sa att de var helt normalt. Men om de fortsätter i flera dagar, blir färskt blod eller om jag får ont i magen skulle jag återkomma. Suck! Varför kan man inte bara få må bra och njuta?

• BIX
    bells123 skrev 2016-06-15 11:32:37 följande:

V.14 och idag vaknade jag upp med bruna flytningar. Ringde gyn som sa att de var helt normalt. Men om de fortsätter i flera dagar, blir färskt blod eller om jag får ont i magen skulle jag återkomma. Suck! Varför kan man inte bara få må bra och njuta?

Åh. Det är säkert ingen fara, kanske retade slemhinnor eller något sådant, men jag förstår varför du suckar... :/ Hoppas det slutar snart! <3
  • Sh0rtie89

Jag har följt tråden ett tag men kände att jag också ville hoppa in nu, har bf 28/12.

Är det någon mer som drabbats av lågt blodtryck? Senaste dagarna har jag haft väldigt lågt, idag var det 89/54, har läst på olika sidor att det är väldigt vanligt, men vad obehagligt det är när man känner att man ska svimma så fort man ställer sig upp.

Svar på tråden BF December 2016