• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fiamia
    Y o L o skrev 2016-06-17 15:38:53 följande:

Kub avklarat, allt såg bra ut. Bebisen vinkade o rörde sig mycket, fick inte så bra bilder men vad gör det :)

Har lite svårt att ta in att det verkar bli en bebis till jul. Bf 25 dec.

Så lättad nu, tack för alla era lyckönskningar!

Åh så glad för din skull också!
  • k_a_w

Kub avklarat, allt såg bra ut. Bebisen vinkade o rörde sig mycket, fick inte så bra bilder men vad gör det :)

Härligt att höra! Grattis! :) Svårt att fatta ja!!!
  • k_a_w

Härligt att höra! Grattis! :) Svårt att fatta ja!!!
  • k_a_w
    sillencillasill skrev 2016-06-17 13:32:52 följande:

Så glad för dig och din sambo! Supergullig liten krabat på bilden jag fick se förut :)

Men eller hur?! Och det lilla videoklippet då! Så söta krabater vi får! :)
  • BIX

Fick hem lite gravidkläder idag som jag genast hoppade i! Åh så skööönt! Jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder men dessa är så mjuka och goa och gjorda för runda magar :D

• Anilo

Var på kub igår, fick inga siffror eftersom jag tog blodprovet samtidigt, men backsgasten var bara 1.83 iaf.
    En bebis och allt som skulle finnas, fanns :)
    BF 26/12 så precis som enligt sista mens.

• Y o L o

Så skönt med lösare kläder nu tycker jag. Hittade jättebra toppar på Gina tricote, inga gravidkläder utan de var bara längre o lite lösa över magen så kan använda dem sen också. :)

BIX skrev 2016-06-18 18:15:48 följande:

Fick hem lite gravidkläder idag som jag genast hoppade i! Åh så skööönt! Jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder men dessa är så mjuka och goa och gjorda för runda magar :D

• BIX
    Y o L o skrev 2016-06-18 19:31:13 följande:

Så skönt med lösare kläder nu tycker jag. Hittade jättebra toppar på Gina tricote, inga gravidkläder utan de var bara längre o lite lösa över magen så kan använda dem sen också. :)

Bra tips! Ska kika in där nästa gång jag har vägarna förbi!
  • Cossi

Märker att jag blivit så känslig, det är väl hormonerna... Min svärmors småtaskiga sätt som jag tidigare kunnat hantera gör mig så ledsen nu. Skickade blommor till hennes födelsedag för att göra henne glad ( ett arrangemang med våreld), sen ringde hon min man och frågade om det var jag som valt blommorna eftersom det var blommor man brukar sätta ut på gravar... Vi har precis berättat om bebisen, enligt min man blev hon glad och jag skickade en ul- foto till henne, men fick aldrig något svar, ett litet "så söt" hade gjort mig glad. Hon brukar dröja dagar innan hon svarar mig, min man eller svägerska får svar direkt. Min man är inte svensk och tidigare har jag tänkt att det är kulturellt/att jag missförstår, men hon gillar mig nog helt enkelt inte.

Kanske inte rätt forum, behövde bara skriva av mig. Och jag är nog lite överkänslig just nu. Hur är eran relation med svärmor? Upplever helt klart att det blev jobbigare sedan barnen kom.

Svar på tråden BF December 2016