• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • olw24311

Idag fick envis bebis ge med sig och mätningar kunde göras :) Men det va inte lätt. Fick 1:5200 på DS och 1:2000 på 13&18. Så nu kan vi släppa det :) BF ligger kvar på 24 så jag har bra koll på min kropp ;)

Moderkaka i framvägg för 3e gången så får snällt vänta på sparkar och dylikt.

• Cossi
    LyCKa55 skrev 2016-06-20 20:51:07 följande:

Bjuder på en magbild dagen till ära. V.16(15+2)

Fin "bula"
  • Cossi
    Shhaw skrev 2016-06-20 17:55:41 följande:

Så längesen jag skrev här, är på semster och inte så bra internet.

Stort grattis till alla som har gjort kub och sllt gått bra, jätte glad att jag inte läst några dåliga besked sen jag varit borta (suttit och läst alla hihi)

Jag gjorde kub innan jag åkte och det såg även jätte bra ut förutom att mina blodprover hade "gått sönder" på mödra vårdcentralen innan de hunnit komma till kubstället så fick ta nya prover där jag gjorde ultraljudet och skulle få svar via telefon när jag är här på semestern. De har ringt men varje gågn de ringt har jag sovit haha.

Men nu till min fråga, jag är såå himla rädd att något hänt min lille, jag har inte sett den på ul sen 13/6. Men när jag sägger handen på magen typ ovanför fifi (sorry) så kännr jag lite liv där inne alltså inga direkta sparkar utan bara lite ojämnhet då och då i handflatan (hoppas ni förstår)

Är det möjligt?? Jag ör bara i vecka 13 12+3 någon med erfaranhet?

Det är jobbiga veckor nu, innan man känner sparkar på riktigt varje dag och magen växer. Men såg du bebisen för en vecka sedan så är det säkert bra med den nu också

Tror kanske inte det är sparkar du känner så tidigt utanpå magen, först brukar man märka av fladder några veckor och svaga sparkar i magen innan man känner något utanpå. Fast omöjligt vet jag inte om det är. Kanske de berömda gaserna som du känner?
  • Cossi
    olw24311 skrev 2016-06-21 12:14:28 följande:

Idag fick envis bebis ge med sig och mätningar kunde göras :) Men det va inte lätt. Fick 1:5200 på DS och 1:2000 på 13&18. Så nu kan vi släppa det :) BF ligger kvar på 24 så jag har bra koll på min kropp ;)

Moderkaka i framvägg för 3e gången så får snällt vänta på sparkar och dylikt.

Grattis, jättefina siffror!
  • Mariro

Hej! Jag skulle verkligen behöva er hjälp för att inte nojja sönder.

Jag var på en hälsoundersökning i jobbet där det togs blodprov och urinprov. Inget protein eller leukocyter i urinet. Allt i blodprovet var ok förutom leukocyterna som enligt läkaren var "lätt" förhöjda. Referensintervallet är 3.5-8.8 och jag hade 12.1. Förhöjda vita blodkroppar i blodet tyder ju oftast på en pågående infektion? Jag har läst lite om det på nätet och det verkar som att det är andra referenser för gravida, men är fortfarande nojjig. Har någon av er också fått förhöjda vita blodkroppar på bloprovsvaren? 

• Tess1990
    Shhaw skrev 2016-06-20 17:55:41 följande:

Så längesen jag skrev här, är på semster och inte så bra internet.

Stort grattis till alla som har gjort kub och sllt gått bra, jätte glad att jag inte läst några dåliga besked sen jag varit borta (suttit och läst alla hihi)

Jag gjorde kub innan jag åkte och det såg även jätte bra ut förutom att mina blodprover hade "gått sönder" på mödra vårdcentralen innan de hunnit komma till kubstället så fick ta nya prover där jag gjorde ultraljudet och skulle få svar via telefon när jag är här på semestern. De har ringt men varje gågn de ringt har jag sovit haha.

Men nu till min fråga, jag är såå himla rädd att något hänt min lille, jag har inte sett den på ul sen 13/6. Men när jag sägger handen på magen typ ovanför fifi (sorry) så kännr jag lite liv där inne alltså inga direkta sparkar utan bara lite ojämnhet då och då i handflatan (hoppas ni förstår)

Är det möjligt?? Jag ör bara i vecka 13 12+3 någon med erfaranhet?

Jag tror inte de är möjligt att känna något utanpå så tidigt

Livmodern har ju knappt kommit upp till kanten på bäckenet och inte över urinblåsan än

Och fostret är så litet att den inte kan göra rörelser som känns genom fostervattnet/fosterhinnan/bukhinnan/fettet/huden

Jag tror inte de är nån fara!

Du kommer säkert få känna fladdret om några veckor, njut av din semester bara :)
  • LyCKa55
    Y o L o skrev 2016-06-21 10:42:55 följande:

Härligt, känt något av bebisen än?

Har kännt den ett par veckor. Lite kittlande kan man säga. Så kändes det först med sonen också. Men typ 4veckor senare.

Inga sparkar,men det är nog för tidigt för det för vem som helst.

Själv?
  • Gabriella89

Imorgon går jag in i vecka 18. Jag har tyckt min mage blivit mindre, för att sedan efter några dagar kännas mer som vanligt igen. Idag vägde jag mig hemma och jag har gått ner något kilo sedan jag gjorde mitt KUB i vecka 13. Jag är inte överviktig och undrar om någon varit med om detsamma ? Är orolig nu. Och på det hela fått en hemsk huvudvärk.

• Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-06-20 17:19:59 följande:
    Jag mår fortfarande illa och kräks, tack vare lergigan så mår jag inte illa heeela tiden men ofta och kan kräkas helt utan förvarning :/

Kräktes igår kväll innan middagen och idag kräktes jag upp lunchen

Vågar inte åka nånstans om de inte är med sambon och bilen och jag kan springa ut när som helst

Gick in i v.17 idag (16+0)

Fått foglossning också ^^
    Jag är i v14 och jag mår fortfarande illa varje dag. Förra graviditeten så mådde jag illa fram till v.22 tror jag... Hoppas det inte håller i sig så länge denna gången. Jag kräks iallafall inte, det har jag aldrig gjort när jag varit gravid.

På tal om förstoppning, jag har problem med det, äter krossade linfrön och russin, det hjälper. Min barnmorska rekommenderade Psylliumfrön, 1-2 msk i ett glas vatten, vänta 10 min och drick sen. Ska funka väldigt bra tydligen.
    Har inte testat själv, eftersom linfröna funkar än så länge.
Svar på tråden BF December 2016