• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990
    Cossi skrev 2016-06-22 19:03:19 följande:

Är det någon som fått dille på speciell mat ännu? Eller kommer det senare? Jag kan vara lite sötsugen men annars ingen jätteaptit. Fortfarande massa saker jag absolut inte vill äta men inget speciellt sug, dricker kanske mer apelsinjuice, brukar jag inte dricka annars. I tidigare graviditeter har jag en gång ätit rivet äpple med yoghurt och kanel, en annan gång risifrutti, då åt jag verkligen det varje dag. Efter förlossningen slutade det helt och jag har nog inte ätit en risifrutti de senaste 10 åren!

Nej inte än ^^

Men bad sambon köpa blåbärs gräddglass igår men har inte ätit de än så var nog inte så hyper sugen :P

Förra gången fick jag starka sug men de gick över rätt fort när jag fick de 1-2 gånger

Däremot började jag efter förlossningen att älska räkor och svamp!? :O

Aldrig tyckt om de, brukade pilla bort de från maten till och med men sambon köpte en sallad med räkor när vi skulle åka hem från bb och det luktade sjukt gott, snodde åt mig resten ^^ älskar räkmackor!

På kryssning vill jag äta de minst 3 gånger!

Sen luktade champinjoner otroligt gott i affären, köpte med hem och stekte med ris och kryddor och älskar de och all annan svamp sen dess :P

Jättekonstigt!
  • De5pojkarna

Idag har jag en ENORM växtvärk i livmodern. Heeeela morgonen/förmiddagen. Någon mer som har en extrem växtvärk?

• Mariro
    De5pojkarna skrev 2016-06-23 10:51:27 följande:

Idag har jag en ENORM växtvärk i livmodern. Heeeela morgonen/förmiddagen. Någon mer som har en extrem växtvärk?

Jag hade det för någon vecka sedan. Låg dubbelvikt i sängen hela dagen, kändes som att livmodern drogs åt alla möjliga håll. Men på morgonen dagen därpå hade det försvunnit! 
  • BIX
    Cossi skrev 2016-06-22 18:54:19 följande:
    Snyggt, visst är det härligt att börja se gravid ut och inte bara plufsig! (Om du nu har varit igenom det stadiet )
    Haha ja plufset har jag genomlidit :) Det är fortfarande en del plufs där, men formen börjar ta sig :)

Tycker jag är väldigt stor för tiden men har ju förstått att det är vanligt att bli stor tidigare med andra graviditeten. Men gäller det bara första tiden, planar det ut efter ett tag och i så fall när? Hur har det varit för er som redan varit gravida två eller fler gånger?
  • Fiamia
    Cossi skrev 2016-06-22 19:03:19 följande:

Är det någon som fått dille på speciell mat ännu? Eller kommer det senare? Jag kan vara lite sötsugen men annars ingen jätteaptit. Fortfarande massa saker jag absolut inte vill äta men inget speciellt sug, dricker kanske mer apelsinjuice, brukar jag inte dricka annars. I tidigare graviditeter har jag en gång ätit rivet äpple med yoghurt och kanel, en annan gång risifrutti, då åt jag verkligen det varje dag. Efter förlossningen slutade det helt och jag har nog inte ätit en risifrutti de senaste 10 åren!

Jaa fast inga konstiga grejer, förutom då alla saltgurkor jag tryckt i mig alla gånger jag varit sugen på saltlakrits! Tungan ute Är väldigt sugen på grönsaker!! Inte kött så mycket, kan nästan få avsmak när mannen köpt hem köttfärs...

Gör egna nyttiga smoothies när jag är sugen på gräddglass. Går upp så mycket i vikt varje grav. så jag försöker tänka lite extra att det ska vara nyttigt.

Men nu, pang sa det så har jag börjat bli vrålhungrig de senaste dagarna, bara typ en kvart efter lunch så kurrar det. En rulltårtebit slank ner efter maten idag. Hallå! Var nästan på väg att ringa bm och be om råd när jag gick in här och kollade in min nya vecka jag just gått in i (v.17) där står det att man kan känna sig hungrigare än vanligt nu, troligtvis för att bebisen samlar på sig fett. Hjärta
    Så mer rulltårta åt bebisen! Skrattande
  • Fiamia
    BIX skrev 2016-06-23 12:27:06 följande:
    Haha ja plufset har jag genomlidit :) Det är fortfarande en del plufs där, men formen börjar ta sig :)

Tycker jag är väldigt stor för tiden men har ju förstått att det är vanligt att bli stor tidigare med andra graviditeten. Men gäller det bara första tiden, planar det ut efter ett tag och i så fall när? Hur har det varit för er som redan varit gravida två eller fler gånger?
    Det är nog väldigt olika men för min del så har magen synts tidigare och tidigare (detta är min femte nu).
    Men min mage har nog varit lite olika stor beroende på hur stort barnet har varit. Min tvåa vägde minst så då var jag nog lite mindre om magen även fast den syntes tidigare. Glad

Men visst är det skönt när man äntligen slipper gömma hullet! Skrattande
  • LyCKa55
    Fian88 skrev 2016-06-23 10:03:53 följande:

Morgonmage v 16+5:)

Fin mage!:) Min är typ ganska obefintlig på morgonen. Ser bara fet ut. Sen på kvällen går det absolut inte att dölja. Jättekonstigt
  • Emmask
    Mariro skrev 2016-06-23 12:06:58 följande:
    Jag hade det för någon vecka sedan. Låg dubbelvikt i sängen hela dagen, kändes som att livmodern drogs åt alla möjliga håll. Men på morgonen dagen därpå hade det försvunnit! 
    Första graviditeten hade jag växtvärk varje dag, denna gång har jag inte haft tillstymmelse. Ändå är allt ok. Underligt!
Svar på tråden BF December 2016