Cossi skrev 2016-06-22 19:03:19 följande:
Är det någon som fått dille på speciell mat ännu? Eller kommer det senare? Jag kan vara lite sötsugen men annars ingen jätteaptit. Fortfarande massa saker jag absolut inte vill äta men inget speciellt sug, dricker kanske mer apelsinjuice, brukar jag inte dricka annars. I tidigare graviditeter har jag en gång ätit rivet äpple med yoghurt och kanel, en annan gång risifrutti, då åt jag verkligen det varje dag. Efter förlossningen slutade det helt och jag har nog inte ätit en risifrutti de senaste 10 åren!
Jaa fast inga konstiga grejer, förutom då alla saltgurkor jag tryckt i mig alla gånger jag varit sugen på saltlakrits!

Är väldigt sugen på grönsaker!! Inte kött så mycket, kan nästan få avsmak när mannen köpt hem köttfärs...
Gör egna nyttiga smoothies när jag är sugen på gräddglass. Går upp så mycket i vikt varje grav. så jag försöker tänka lite extra att det ska vara nyttigt.
Men nu, pang sa det så har jag börjat bli vrålhungrig de senaste dagarna, bara typ en kvart efter lunch så kurrar det. En rulltårtebit slank ner efter maten idag. Hallå! Var nästan på väg att ringa bm och be om råd när jag gick in här och kollade in min nya vecka jag just gått in i (v.17) där står det att man kan känna sig hungrigare än vanligt nu, troligtvis för att bebisen samlar på sig fett.

Så mer rulltårta åt bebisen!