• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • De5pojkarna

Jag har Donkey och har nästan 17 månader mellan 3:an å 4:an, 16 månader mellan 4:an och 5:an.. Och kommer ha nästan 16 månader mellan 5:an och 6:an..

• LyCKa55

Hoppas ni haft en bra midsommar!

Alltså, nu borde man börja känna bebisen lite mer tänker man. Gick in i v.17 nu idag. Har kännt av den lite då o då men inga sparkar. Bara medt kittlande som jag skulle beskriva det.

Nån annan som känns sparkar?

• Hastis
    LyCKa55 skrev 2016-06-25 13:22:05 följande:

Alltså, nu borde man börja känna bebisen lite mer tänker man. Gick in i v.17 nu idag. Har kännt av den lite då o då men inga sparkar. Bara medt kittlande som jag skulle beskriva det.

Kände en spark för typ en timma sen :)
  • Anonym föräldraledig

Gick in i vecka 17 igår och har känt rörelser flera veckor. Har väl känt 2-3 sparkar utöver fladdret, längtar tills det börjar röra sig ordentligt så att en slipper bli orolig mellan gångerna. :)
  • Knyttan

Går in i v 18 imorgon. Har knappt känt någpt än, bara små svaga rörelser tror jag (eller så var det inbillning, så svagt var det att jag inte ens är säker!) Inga riktiga sparkar eller så. Har för mig att jag kände mycket tydligare rörelser med sonen vid det här laget. Har inte gjort kub och rul är fortf drygt en vecka bort så lite orolig är jag...
  • LyCKa55
    Anonym föräldraledig skrev 2016-06-25 18:36:51 följande:

Gick in i vecka 17 igår och har känt rörelser flera veckor. Har väl känt 2-3 sparkar utöver fladdret, längtar tills det börjar röra sig ordentligt så att en slipper bli orolig mellan gångerna. :)

Man blir ju lite orolig när andra gjort det. Samtidigt började jag känna svaga rörelser i v.17 med sonen. Nu har jag ju kännt det ett par veckor. Så borde kunna va lugn
    Hastis skrev 2016-06-25 15:31:01 följande:

Härligt! Vilken vecka är du i?
  • Hastis
    LyCKa55 skrev 2016-06-25 20:29:52 följande:
    Man blir ju lite orolig när andra gjort det. Samtidigt började jag känna svaga rörelser i v.17 med sonen. Nu har jag ju kännt det ett par veckor. Så borde kunna va lugn
    Hastis skrev 2016-06-25 15:31:01 följande:

Härligt! Vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 17 och kände när jag satt med ena benet upp på stolen så satt lite klämdish ;)
  • Cossi
    olw24311 skrev 2016-06-24 21:40:25 följande:

Massiv självömkan här. Skulle ha jobbat hela helgen, fredag till söndag 12 timmars pass. Så sambon tog barnen och åkte till sin mamma i Kalmar i onsdags. Tar mig till jobbet. Känner mig yr. Kan inte äta. Klarar 1 h och 30 min sen går jag hem. Ligger nu på soffan och fryser och känner mig väldigt ensam. Familjen kommer inte hem förrän på måndag.

Din stackare, hoppas du mår bättre idag
  • Cossi

Jag har känt fladder en vecka, men det är ju inte så tydligt så längtar efter sparkar. Har helt glömt bort när det kom med de andra barnen, men känslan av en fot upp i revbenen när man försöker sova har jag minsann inte glömt!
Svar på tråden BF December 2016