• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

V 15 på söndag o tycker min mage blivit mindre!!! Kan kanske bero på att jag, tvärtom från de flesta, är konstant lös i magen nu = inga svullna tarmar??? På morgonen är det knappt nån mage allt men sen vid lunch börjar den visa sig mer.

• Cossi
    BIX skrev 2016-06-23 12:27:06 följande:

Haha ja plufset har jag genomlidit :) Det är fortfarande en del plufs där, men formen börjar ta sig :)

Tycker jag är väldigt stor för tiden men har ju förstått att det är vanligt att bli stor tidigare med andra graviditeten. Men gäller det bara första tiden, planar det ut efter ett tag och i så fall när? Hur har det varit för er som redan varit gravida två eller fler gånger?

Detta är min fjärde, efter första graviditeten tycker jag magen kommit snabbare och blivit större, men alla barnen har varit lika stora, strax över 4 kg. Som min svärmor uttryckte det vid min andra graviditet: denna gången har vikten satt sig på magen, första gången satt det lite överallt...
  • Emmask

Vi kommer ha 2 år och 3 månader mellan barnen. Överväger att beställa en bugaboo dockey från Nederländerna? Några synpunkter eller erfarenheter?

• Emmask

*donkey

+ högt andra hands-värde
    + fantastisk vagn
    + kan användas som mono tills syskonet kommer

- 12500 kronor

• Mariro

Hur känns foglossning? Trötthetskänsla i ovandelen av skinkorna? Som en sträckning i insida lår? Gör liksom ont, typ ilar, om man sitter rakt och pressar ihop knäna. Har förstått att man inte kan göra något åt det, men vill veta säkert om det är det eller om jag bara har varit superaktiv just idag. Dock har jag känt av den där sträckningskänslan i ett par veckor.

Trevlig midsommar alla! :)

• Anonym föräldraledig
    Emmask skrev 2016-06-23 20:12:12 följande:

Vi kommer ha 2 år och 3 månader mellan barnen. Överväger att beställa en bugaboo dockey från Nederländerna? Några synpunkter eller erfarenheter?

Vi kommer att ha två år och en månad mellan och funderar också på en donkey. Är dock lite orolig över att sitsen är liten och att det kan bli trångt i vinter när storasyster ska få plats i åkpåse eller med overall.
  • olw24311
    Emmask skrev 2016-06-23 20:12:12 följande:

När jag kollade syskonvagn då jag väntade dottern så valde jag bort Donkeyn för att sitsen kändes så liten. Sonen låg stadigt 2 kurvor över "normal"kurvan. Både längd och vikt. Men annars har jag bara hört bra om Donkeyn.
  • LyCKa55
    Mariro skrev 2016-06-23 20:20:07 följande:

Hur känns foglossning? Trötthetskänsla i ovandelen av skinkorna? Som en sträckning i insida lår? Gör liksom ont, typ ilar, om man sitter rakt och pressar ihop knäna. Har förstått att man inte kan göra något åt det, men vill veta säkert om det är det eller om jag bara har varit superaktiv just idag. Dock har jag känt av den där sträckningskänslan i ett par veckor.

Trevlig midsommar alla! :)

Låter lite som foglossning. Sist hade jag "bara" ont i höfterna men nu har jag haft ont ner i benen i vissa ställningar, i ryggslutet samt skinkorna.

Det ilar som du säger o man känner sig riktigt stel
  • Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-06-22 19:12:53 följande:

Hur mår du och hur har det gått?

BM ringde nästan direkt efter jag skrivit inlägget här, fick komma in strax innan tolv till henne, så lyssnade vi på hjärtljud och hon klämde på magen. Hittade hjärtljuden direkt, kändes väldigt skönt. Har tid nästa fredag igen, den vanliga kollen så att säga.
    Blödningen slutade nog nästan direkt. Men man blir ju rädd.
    Nu blöder det inget längre. Jag får helt enkelt träna mer försiktigt.
  • Emmask
    LyCKa55 skrev 2016-06-23 21:27:19 följande:
    Låter lite som foglossning. Sist hade jag "bara" ont i höfterna men nu har jag haft ont ner i benen i vissa ställningar, i ryggslutet samt skinkorna.

Det ilar som du säger o man känner sig riktigt stel
    Min foglossning är som skarpa knivar o höfter och underliv. Men efter långvarig påfrestning kan det också yttra sig som trötthet i höfterna.
Svar på tråden BF December 2016