• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fiamia
    LyCKa55 skrev 2016-06-25 13:22:05 följande:

Hoppas ni haft en bra midsommar!

Alltså, nu borde man börja känna bebisen lite mer tänker man. Gick in i v.17 nu idag. Har kännt av den lite då o då men inga sparkar. Bara medt kittlande som jag skulle beskriva det.

Nån annan som känns sparkar?

Är precis som du, nyss ingången i v. 17 och känner fladder ibland men inga sparkar.
    Förra grav. var jag jätteorolig vid det här laget då det kändes lika lite, de andra graviditeterna kände jag sparkar vid det här laget.
    Men det visade sig att jag hade moderkakan i framvägg så sparkarna kändes lite senare. Men sen kändes de hur tydligt som helst.
    Hoppas att det är likadant den här gången.
  • Fiamia
    Knyttan skrev 2016-06-25 20:06:39 följande:
    Går in i v 18 imorgon. Har knappt känt någpt än, bara små svaga rörelser tror jag (eller så var det inbillning, så svagt var det att jag inte ens är säker!) Inga riktiga sparkar eller så. Har för mig att jag kände mycket tydligare rörelser med sonen vid det här laget. Har inte gjort kub och rul är fortf drygt en vecka bort så lite orolig är jag...
    Du kanske har moderkakan i framvägg, då känns det ju senare.
  • LyCKa55
    Fiamia skrev 2016-06-25 23:01:45 följande:

Är precis som du, nyss ingången i v. 17 och känner fladder ibland men inga sparkar.

Förra grav. var jag jätteorolig vid det här laget då det kändes lika lite, de andra graviditeterna kände jag sparkar vid det här laget.

Men det visade sig att jag hade moderkakan i framvägg så sparkarna kändes lite senare. Men sen kändes de hur tydligt som helst.

Hoppas att det är likadant den här gången.

Okej, men då kan det ju finnas en förklaring. Jag har den i bakvägg enligt KUB-ultraljudet. Är nog därför jag känns lite redan från v.12 men inga sparkar än som sagt. Längtar dit!
  • MP88

Läst att ni skrivit lite om syskonvagnar.. Men eftersom jag väntar mitt första barn behöver jag bara en enkelvagn ;) Jag är inne på en Joolz Geo. Är det någon som har erfarenhet av denna vagn? Jag älskar designen och de snygga läderdetaljerna. Kom gärna med andra förslag på bra vagnar!

• bells123

Jag går in i v.16 imorgon och tror inte jag känt några rörelser. Första barnet här så de kanske inte är så konstigt. Längtar dock otroligt mycket! Har ju min ultraljudsmonitor som jag använder för att lyssna på lilleputten någon gång i veckan. Så himla mysigt! <3 

Hur har ni de med flytningar? Jag tycker jag har extremt mycket och vet inte riktigt hur jag ska tackla detta :P några tips?

• LyCKa55
    MP88 skrev 2016-06-26 11:34:14 följande:

Läst att ni skrivit lite om syskonvagnar.. Men eftersom jag väntar mitt första barn behöver jag bara en enkelvagn ;) Jag är inne på en Joolz Geo. Är det någon som har erfarenhet av denna vagn? Jag älskar designen och de snygga läderdetaljerna. Kom gärna med andra förslag på bra vagnar!

Vi har en Brio Smile. Jättesmidig vagn att få in i bilen o sen att bilstolen går att fästa på den så du slipper flytta över en sovande liten till liggdelen. Är jättenöjd efter första barnet. Hade den tills han va lite över året. Har funderingar på att skaffa en Emmaljunga med för att testa men vi får se. Säljer inte Smilen iaf:)
  • Tvåbarnsmamman79
    bells123 skrev 2016-06-26 12:53:24 följande:

Jag går in i v.16 imorgon och tror inte jag känt några rörelser. Första barnet här så de kanske inte är så konstigt. Längtar dock otroligt mycket! Har ju min ultraljudsmonitor som jag använder för att lyssna på lilleputten någon gång i veckan. Så himla mysigt! <3 

Hur har ni de med flytningar? Jag tycker jag har extremt mycket och vet inte riktigt hur jag ska tackla detta :P några tips?

Använder trosskydd på dagarna och byter trosor oftare.
  • mocha8676

[quote=76740842][quote-nick]MP88 skrev 2016-06-26 11:34:14 följande:[/quote-nick]

[/

Den är enligt mig den snyggaste vagnen på marknaden! Vi övervägde den för dottern.. Men det var Emmaljunga super viking som vi till slut köpte då det var bättre och större hjul på den. Jollz ska vara en väldigt bra vagn vad jag läst och hört.

• LyCKa55

Igår och idag har jag känt några små buffar/sparkar i magen!!:) Äntligen! Så härligt:)

Nån annan som är sugen på att köpa första klädesplagget? Jag är jättesugen men har bestämt mig för att vänta till efter RUL. Dels vet vi förhoppningsvis könet o sen vill jag va helt hundra på att allt är okej. Bir det rn kille har vi ju mycket men det är lite fel årstid för de kläderna. Sonen är född på sen vår och denna mitt i vintern:)

• Seaflower

Godmorgon!

Jag håller på att gå under här.. Jag är sååå sugen på ostbricka och tapas, och för att inte tala om kallrökt lax...

Parmaskinka och salami är väl okej om man fryser i minst tre dagar?
    Laxen går väl inte att göra något åt antar jag.. Jag har en laxpaj som jag kan göra, och då blir den kallröka laxen tillagad, men det blir ju å andra sidan inte samma sak

Sen funderar jag på brieost. Om jag lägger en brieostbit i en sån där brödskål (vad de nu heter) och sedan en klick marmelad och in i ugnen så osten bubblar, då borde väl det vara okej?? 
    Och samma med getost, om man gör en getosttoast och in i ugnen så att den smälter?

Svar på tråden BF December 2016