• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fian88
    Seaflower skrev 2016-06-27 09:59:54 följande:

Godmorgon!

Jag håller på att gå under här.. Jag är sååå sugen på ostbricka och tapas, och för att inte tala om kallrökt lax...

Parmaskinka och salami är väl okej om man fryser i minst tre dagar?
    Laxen går väl inte att göra något åt antar jag.. Jag har en laxpaj som jag kan göra, och då blir den kallröka laxen tillagad, men det blir ju å andra sidan inte samma sak

Sen funderar jag på brieost. Om jag lägger en brieostbit i en sån där brödskål (vad de nu heter) och sedan en klick marmelad och in i ugnen så osten bubblar, då borde väl det vara okej?? 
    Och samma med getost, om man gör en getosttoast och in i ugnen så att den smälter?

Så länge osten kommer upp i temperatur så att den bubblar så går det bra vad jag förstått!:)
  • olw24311

Godmorgon!

Jag håller på att gå under här.. Jag är sååå sugen på ostbricka och tapas, och för att inte tala om kallrökt lax...

Laxen går väl inte att göra något åt antar jag.. Jag har en laxpaj som jag kan göra, och då blir den kallröka laxen tillagad, men det blir ju å andra sidan inte samma sak

Sen funderar jag på brieost. Om jag lägger en brieostbit i en sån där brödskål (vad de nu heter) och sedan en klick marmelad och in i ugnen så osten bubblar, då borde väl det vara okej?? 

Och samma med getost, om man gör en getosttoast och in i ugnen så att den smälter?

Livmedelsverket har en jättebra sida. Kolla där och du kan äta allt det du vill ? gäller bara att planera och vara noggrann när du handlar
  • Gabriella89

Du kan ju frysa den kakkrökta laxen ?? Sen ska den väl va ok att använda hur du vill

Godmorgon!

• BIX

Jag känner ingenting än :/ Några gånger tror jag mig ha känt fladder men veti tusan om det var det eller inte. Inga buffar. Har moderkakan i framvägg så hoppas det är på grund av det.

• Miaairam
    BIX skrev 2016-06-27 18:06:43 följande:

Jag känner ingenting än :/ Några gånger tror jag mig ha känt fladder men veti tusan om det var det eller inte. Inga buffar. Har moderkakan i framvägg så hoppas det är på grund av det.

Det kommer! Hade mk i framvägg med ettan. Kände iofs ett "plopp" i v 16, men därefter ingenting alls, inte ens fladder, förrän v20+ nånting. Nu med tvåan har jag känt fladder sedan i maj och har mk i bakvägg. Väldigt olika alltså, men när du minst anar det kommer du att få en tydlig buff!
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-06-26 22:35:25 följande:

Igår och idag har jag känt några små buffar/sparkar i magen!!:) Äntligen! Så härligt:)

Nån annan som är sugen på att köpa första klädesplagget? Jag är jättesugen men har bestämt mig för att vänta till efter RUL. Dels vet vi förhoppningsvis könet o sen vill jag va helt hundra på att allt är okej. Bir det rn kille har vi ju mycket men det är lite fel årstid för de kläderna. Sonen är född på sen vår och denna mitt i vintern:)

Jag gick oxå å sneglade mot babyavd idag men väntar tills efter rul för att se om allt fort är oki. Plus att man kanske får veta könet då :).
  • MP88

Tyckte jag kände en lite buff precis. Det kändes ner mot ljumsken typ! Kan det ha varit en liten sprak?

• Friedan

Vi gick och köpte de första plaggen efter kub-ul. Jag är ju sån som köper det jag tycker är snyggt oavsett om barnet har snippa eller snopp

Efter rul tänker jag börja köpa klart kläder och grejer. Vill inte att december ska komma med allt annat som det innebär utan att vi fixat klart för bebisen.

• Y o L o

V 15. Känns inte som det händer något. Har börjat må bättre men inget annat. Jo magen växer väl men annars känner jag mig rätt som vanligt bara tjock. Lite deppigt faktiskt.

Har fortfarande svårt att förstå att det ska bli en bebis till jul. Känns som jag ljuger när jag säger att jag är gravid, märklig känsla. Någon som känner igen sig eller vill ge lite pepp?

• De5pojkarna

INGEN vet att vi ska ha en till... Så jag kan inte prata med någon om känslor kring graviditet eller nånting ännu.. Men i slutet på Juli början på Augusti när vi varit på RUL så ska vi berätta för alla samt börja köpa lite grejer som vi gjort oss av med, då vi inte skulle ha fler ..

Svar på tråden BF December 2016