• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • LyCKa55
    Y o L o skrev 2016-06-27 21:00:52 följande:

V 15. Känns inte som det händer något. Har börjat må bättre men inget annat. Jo magen växer väl men annars känner jag mig rätt som vanligt bara tjock. Lite deppigt faktiskt.

Har fortfarande svårt att förstå att det ska bli en bebis till jul. Känns som jag ljuger när jag säger att jag är gravid, märklig känsla. Någon som känner igen sig eller vill ge lite pepp?

Precis sådär kände jag med runt den veckan. Tänkte att min kollega som också ska ha barn o 6veckor innan, hon kommer ju verkligen få barn, typ som att vi inte skulle få det. Vet inte varför men är troligen inte en ovanlig känsla. Nu känns det inte alls så utan som att vi verkligen ska ha en liten. Dock har jag ändå svårt att inse att jag ska ha en sån där liten mini-mini-bebis som sonen va i början. Är liksom så van vid en tvååring nu:)
  • Anilo

Fina siffror på kub och har känt fladder i några veckor :) tjuvstartade shoppingen lite idag med två pyjamaser. Gick in i v15 idag och illamåendet börjar ge med sig också

• Y o L o

Skönt att höra!

Ja hjälp att man ska ha en liten igen, kommer MSN ihåg hur man gjorde :) som du säger, van vid 2-åring nu ju. Har ni berättat eller pratat om det med 2-åringen? Jag har inte sagt något, antagligen för att jsg själv har svårt att ta in det.

LyCKa55 skrev 2016-06-27 21:29:31 följande:

Precis sådär kände jag med runt den veckan. Tänkte att min kollega som också ska ha barn o 6veckor innan, hon kommer ju verkligen få barn, typ som att vi inte skulle få det. Vet inte varför men är troligen inte en ovanlig känsla. Nu känns det inte alls så utan som att vi verkligen ska ha en liten. Dock har jag ändå svårt att inse att jag ska ha en sån där liten mini-mini-bebis som sonen va i början. Är liksom så van vid en tvååring nu:)

• Seaflower
    Y o L o skrev 2016-06-27 21:35:34 följande:

Skönt att höra!

Ja hjälp att man ska ha en liten igen, kommer MSN ihåg hur man gjorde :) som du säger, van vid 2-åring nu ju. Har ni berättat eller pratat om det med 2-åringen? Jag har inte sagt något, antagligen för att jsg själv har svårt att ta in det.

Haha, jösses, om ni har glömt hur det var för 2 år sedan, hur ska jag då minnas efter nästan 7 år!

Tack och lov sitter det nog kvar där i bakhuvudet

Jag är i v 14 nu och vet inte om jag har känt något än. Tre kvällar på raken kände jag som att någon blåste en hubba bubba-bubbla längst nere till höger vid blygdbenet/ljumsken men vete tusan om det var bebis, hoppas det
  • Anonym föräldraledig
    Y o L o skrev 2016-06-27 21:00:52 följande:

V 15. Känns inte som det händer något. Har börjat må bättre men inget annat. Jo magen växer väl men annars känner jag mig rätt som vanligt bara tjock. Lite deppigt faktiskt.

Har fortfarande svårt att förstå att det ska bli en bebis till jul. Känns som jag ljuger när jag säger att jag är gravid, märklig känsla. Någon som känner igen sig eller vill ge lite pepp?

Sådär hade jag det i förra graviditeten, och till viss del även nu. Jag fattar liksom inte riktigt att det är någon bebis innan den är ute. Kändes lite knepigt när alla frågade hur det kändes och jag svarade något i stil med att jo, ja, det är väl kul antar jag. :) Förr eller senare ger det med sig!
  • Y o L o

Ja man klarade det ju med första utan någon erfarenhet så då ska det nog gå bra med tvåan också :)

Seaflower skrev 2016-06-27 21:40:32 följande:

Haha, jösses, om ni har glömt hur det var för 2 år sedan, hur ska jag då minnas efter nästan 7 år!

Tack och lov sitter det nog kvar där i bakhuvudet

Jag är i v 14 nu och vet inte om jag har känt något än. Tre kvällar på raken kände jag som att någon blåste en hubba bubba-bubbla längst nere till höger vid blygdbenet/ljumsken men vete tusan om det var bebis, hoppas det

• frkvilljunu

jag har också väldigt svårt att fatta att det är på riktigt liksom. trodde det skulle ge med sig nu när det börjar synas på riktigt men det har inte riktigt gjort det. ett par kommentarer om "oj är du säker på att där inte är två" och "vad stor du är redan" för ett par veckor sen har knäckt mig en del.

jag har köpt en del kläder och lite småsaker som en snutte. har börjat sticka med och fått ihop en mössa och kofta. de har gjort det lite verkligare.

• Fiamia
    frkvilljunu skrev 2016-06-27 22:38:45 följande:

jag har också väldigt svårt att fatta att det är på riktigt liksom. trodde det skulle ge med sig nu när det börjar synas på riktigt men det har inte riktigt gjort det. ett par kommentarer om "oj är du säker på att där inte är två" och "vad stor du är redan" för ett par veckor sen har knäckt mig en del.

jag har köpt en del kläder och lite småsaker som en snutte. har börjat sticka med och fått ihop en mössa och kofta. de har gjort det lite verkligare.

Här är en till som folk inte kan låta bli att påminna mig om ifall jag verkligen är säker på att det inte är två... Har varit så alla grav. den ena kommentaren lustigare än den andra. Oj ska du inte ha förrän då?? Har man ju hört några ggr. Hej flodhäst liksom. Glad
    Fast jag vet att folk menar väl och jag är glad att magen växer ordentligt. Man blir bara lite trött på att alla ska kommentera samma kommentarer och ofta. Blir ju att man själv får säga samma saker hela tiden.
    Mysigt det låter att sticka till sin lill*. Det har jag tyvärr aldrig varit bra på.
  • Fiamia
    Anilo skrev 2016-06-27 21:31:57 följande:

Fina siffror på kub och har känt fladder i några veckor :) tjuvstartade shoppingen lite idag med två pyjamaser. Gick in i v15 idag och illamåendet börjar ge med sig också

Åh vilka fina!
  • Fiamia
    BIX skrev 2016-06-27 18:06:43 följande:

Jag känner ingenting än :/ Några gånger tror jag mig ha känt fladder men veti tusan om det var det eller inte. Inga buffar. Har moderkakan i framvägg så hoppas det är på grund av det.

Känner också igen det där. Var stor skillnad på att ha den i fram resp. bakvägg. Gör några veckors skillnad tyckte jag. Men hjälp vad orolig jag var innan jag fick veta att det berodde på det. Den här gången tar jag det coolare då jag varit med om det förut.
Svar på tråden BF December 2016