Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

Något lustigt som hände för några dagar sedan när min mamma var på besök. Hon luskade ut för någon vecka sedan att jag var gravid frågade rakt ut (är i v 8 nu v 7 då.)
    Så häromdagen sa hon: jag vet vad det blir! Men jag säger inget!
    När jag väntade första barnet för några år sedan berättade jag för henne i v 7 att jag var gravid och då sa hon direkt: det är en tjej! Hon var 100% säker. Vi tog inte reda på könet så det var ju väldigt spännande på bb. Ut kom en liten tjej sedan iaf :).
    Tror verkligen att mamma redan vet vad det blir denna gången med.

• Tvåbarnsmamman79
    Tess1990 skrev 2016-04-29 18:55:06 följande:
    2-3 månader innan jag blev gravid med sonen drömde jag att jag födde och ammade en liten pojke ^^ var så verkligt och trodde sen flera gånger när jag var vaken att hela drömmen var sann, att han låg i sovrummet! Smsade och berättade det för en syster.

Glömde sen bort allt de tills ca. 2 veckor efter sonen föddes, då exakt samma grej som hände i drömmen hände i verkligheten, hittade även smset till min syster där jag hade skrivit om det i detalj, läskigt!

Insåg ju också då att det var Han i min dröm!

Hade en liknande dröm ett par veckor innan plusset nu, men då var de mer fokus på själva förlossningen än amningen :) var ett specifikt kön då också, men får se när hen föds, tänkte inte ta reda på det under graviditeten, och det spelar ingen roll vad de blir, är bara lite drygt att vissa tjatar att det måste/kommer bli en flicka bara för att vi redan har en pojk..
    Vi har två flickor så många har varit på oss om att vi skulle behöva en grabb oxå.
    Pappan är väldigt sugen på en pojke och visst det hade ju varit lite extra kul kanske men viktigast är ju att bebisen är frisk.
  • Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-04-29 21:56:58 följande:

Åh, längtar tills det börjar synas på mig. Jag såg knappt gravid ut ens i vecka 40 förra gången då jag var extremt överviktig och hade pösiga kläder. Nu väger jag 35 kg mindre och är bara "lite lätt" överviktig.. Så hoppas det kommer synas :)

Konstigt jag är oxå kraftigt överviktig men min mage var enorm folk frågade alltid hur många det var däri :). Vad olika det kan vara.
  • Tvåbarnsmamman79
    GrönaDruvan skrev 2016-04-29 22:34:07 följande:

Idag har jag varit så deppig... Jag känner på mig att det är kört
    14 månaders försök och så går allt så fel nu i vecka 9
    Jag är så ledsen.

Stackare hoppas att allt är ok! Jag tvivlar ibland oxå på att allt är ok el är rädd att få MA el MF
  • Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-04-29 22:10:46 följande:
    Ja, lustigt hur olika det är.

Det syntes ifall jag tog på mig nåt tight eller inte hade på mig någon tröja. Men det var många som inte visste att jag var gravid in i det sista. Om jag pratade med någon kollega och sa att ja, jag går ju hem om två veckor så frågade dom varför då??! :)
    När jag var i v 21 kunde folk tro att det inte var långt kvar. Å 3 månader innan bf kunde folk säga att det borde vara dags närsomhelst hehe inte så kul alla gånger :/.
  • Tvåbarnsmamman79
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:00 följande:

Det var missfall...

Nej vad tråkigt! Har tänkt på dig och vad oroligt det näste ha varit varje gång det blödde. Just det man är rädd för..hoppas det blir ett barn fast några månader senare!
  • Tvåbarnsmamman79
    Ingensmamma skrev 2016-04-30 12:39:48 följande:

Jag har följt er på avstånd nu i flera veckor och har nu efter flera veckors tvivel över om det ska gå vägen nu gjort VUL igår i vecka 7+4 (efter ivf-graviditet). Man såg en liten räka med tickande hjärta. Stor tacksamhet och vördnad över livet! Så mäktigt! Min första och enda graviditet någonsin!

Jag går gärna med i någon facebookgrupp om det finns plats för mig?

Å vad häftigt att få se sitt barn första gången, särskilt efter ivf kan jag tänka mig :).
  • Tvåbarnsmamman79

Hade en kompis här igår som frågade rakt ut:är du gravid el? Precis som min mamma gjorde förra veckan. Är i v 8 går in i v 9 imorrn enligt appen. (Gick in i v 9 i torsdags enl mvc)

• Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-05-01 21:58:59 följande:
    Har två, Ovia pregnancy och Gravid & baby. Vilka kör ni andra med?
    Familjelivs och 1177:s app men är nyfiken på om det finns fler roliga :).
Svar på tråden BF December 2016