BF December 2016
Jag har oxå haft en bråkig mage med diarré sedan plusset då och då. Hade samma de två andra graviditeterna i början men blev trögare el normal i magen senare under graviditeten. Har IBS med känslig tarm sedan innan.
Jag har oxå haft en bråkig mage med diarré sedan plusset då och då. Hade samma de två andra graviditeterna i början men blev trögare el normal i magen senare under graviditeten. Har IBS med känslig tarm sedan innan.
Har varit på inskrivning idag. Känner mig lite låg bara över att det alltid är sånt fokus på min övervikt. Är kraftigt överviktig men det ska alltid stå i centrum. Vill fokusera på det positiva ju :/.
Idag fick även jag en blödning när jag var på jobbet, det var klarrött blod som en mensblödning ungefär. Fick panik tänkte fan fan missfall nu är det kört! Sedan lugnade det ner sig lite hade rosa flytningar ett tag under kvällen. Jag som var på inskrivning igår det sista jag sa var : hoppas man inte får missfall nu bara och bm bara tittade på mig.
Är orolig men det är väl bara att avvakta och se nu...
Jag hade en rosa flytning även nu på morgonen. Känner mig som ett frågetecken nu vet man verkligen ingenting.
Känner efter och letar tecken kände mig inte lika doftkänslig mot schampot i duschen. Har inte haft så mkt molvärk heller vad jag märkt av heller under graviditeten och brösten är inte så ömma ska de vara det nu runt v 9-10?
Min sambo ringde vårdguiden igår när jag jobbade och enligt henne i tel så var det vanligt att få små blödningar..men man blir verkligen orolig ändå. Jag tänker direkt på missfall skulle verkligen vilja kolla hur allt står till men de gör väl inget ändå.
Det enda man kan göra efter en blödning är väl att avvakta typ? Hatar denna ovisshet.
Jag tycker att du ska åka in, är man orolig så måste man ju få lite klartecken!
Jag fick undersökning med vul idag, är väldigt glad över det! Fick se ett litet hjärta ticka <3 så oron har släppt en del även om man vet att riskerna fortfarande finns.
När jag var gravid med sonen fick jag en rätt stor blödning i v.9
Med klumpar.. men det slutade efter ca.3 timmar och var sen rosa flytning i några timmar till sen ingenting
Mina symptom fortsatte och varken 1177 eller bm på inskrivningen 2 veckor efter tyckte de lät som ett missfall, och testerna visade höga hormoner
På RUL i v.15 (dom räknade fel och bokade in mig för tidigt) så fanns det en bebis som mådde bra
Jag är själv övertygad om att det var en tvilling som lämnade oss hastigt, kommer ju aldrig få veta helt säkert
Jag fortsatte kräkas hela tiden, och tur i oturen tror jag de var för det lugnade mig fram till RUL iaf men hade jag slutat kräkas efter blödningen så skulle vi ha bokat in UL privat för jag skulle vart övertygad om att det var kört då
Men de gick ju bra, nu när vi precis passerat v.9 igeb så har jag såklart varit orolig för att nåt ska hända igen men nej
Ringde barnmorskemottagningen och rådfrågade och tjejen i tel sa att vissa får blödningar osv utan att det är ngt farligt men att jag får avvakta och se. Kommer det mer blod el att jag får ont tyckte hon att jag skulle åka till gynakuten och då kolla vul.