Inlägg från: Tvåbarnsmamman79 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman79

BF December 2016

Kan man ta ett nytt gravtest för att kontrollera på ngt sätt? (Ang blödning å missfall )

• Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-06 17:05:52 följande:

Jag är lite skadad efter mitt MA så jag gör ett test varje vecka. Känns betryggande att se ett starkt streck direkt. Vet dock inte om det skulle visa annorlunda om det var MA.

Har du test hemma så gör ett tycker jag.

Har du blödit något mer?

Jag har inte blödit något mer än så länge idag. Men oroar mig.
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-06 18:47:26 följande:

Skönt att det inte blödit mer. Känns hoppfullt. Förstår att du oroar dig, man oroar sig ju oavsett. Den lilla cellklumpen har ju redan fått en plats i hjärtat på en.

Ja det är otroligt hur mycket man drömmer fram på dessa veckor, man har drömt om en mysig jul i år med en nyfödd.
    Ja man kan bara hålla tummarna! Lider med er som redan fått missfall.
  • Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-05-07 09:31:38 följande:
    Vilken vecka började ert illamående? Jag är i vecka 6+5 och har väldigt milt illamående. Om jag hela tiden fyller på med näring mår jag ganska bra faktiskt. Hoppas bara att det inte är något fel som gör att jag inte mår så kasst

Har dock Superömma bröst!
    Jag har inte heller mått illa hoppas inte det väger in till det negativa (efter blödningen å allt)
    Vaknar ofta med Karpatunnelsyndrom i händerna och foglossningen börjar komma sedan någon vecka tillbaka är i v 9 (8+5) enligt appen och v 10 enl mvc.
  • Tvåbarnsmamman79
    Michaela94 skrev 2016-05-08 10:03:55 följande:
    Det är perfekt :) jag har tid den 24/5 och är då i 12+2
    Ville göra det så snabbt som möjligt men det kanske är för att de ska kunna se ngt oxå.
    Måste nog boka in ett vul oxå orkar inte vänta till 2 juni.
  • Tvåbarnsmamman79
    Friedan skrev 2016-05-08 17:20:43 följande:

Pust vilken värme! Har sovit ett par timmar men håller på att gå åt. Längtar till om några veckor då värsta tröttheten och illamåendet kanske lagt sig för det här är helt ohållbart.

Jag mår inte så illa men tröttheten är hemsk här oxå. Jag sitter i kassan i en mataffär och gäspar så mkt att jobbarkompisarna skrattar å kunder har sagt "god morgon"'på eftermiddagen. Är trött när jag vaknar, hela dagarna och kvällarna. Det enda jag drömmer om sedan 1,5 månad tillbaka är typ att sova :). Men när man har två barn som är 2 & 3 (snart 4) så kan man ju inte sova när man vill.
    Men det är ju så värt allt i slutändan när/om allt går bra! :)
  • Tvåbarnsmamman79
    Hastis skrev 2016-05-08 14:59:26 följande:

Allt såg så himla bra ut!!:D jag är så glad och lycklig nu!

Skönt att allt såg bra ut! Jag vet efter blödningen för några dagar sedan som jag hade hur rädd man blir! Jag hade inte ont men blev rädd ändå.
  • Tvåbarnsmamman79
    Hastis skrev 2016-05-08 19:31:58 följande:
    Jo man blir ju super rädd! Men det gick bra för dig med(antar jag) ?
    Jag har inte kollat något ultraljud ännu men har känt ett stark sug efter det.
Svar på tråden BF December 2016