• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cossi
    Sh0rtie89 skrev 2016-11-03 08:43:28 följande:

Hur ska ni göra med influensa vaccin? Blev erbjuden det igår av bm och sa att jag skulle fundera. Har läst lite och sett att biverkningarna inte är så farliga men man vet ju aldrig. Tycker det är så svårt det där.

Jag tog det igår, lite öm i armen och huvudvärk annars ok. Hade influensa ca 5 år sedan och det var en nära döden upplevelse... Så att minimera risken att hamna där i slutet av graviditeten så valde jag att vaccinera. Dessutom för bebisens skull som också får ett visst skydd och att inte bli sjuk själv när den är liten.
    Cherry83 skrev 2016-11-03 00:12:24 följande:

Hej hej!

Har följt denna tråd men inte skrivit något ännu!

Jag är beräknad 14/12 och har också världens foglossning och har även testat allt men inget hjälper!

Men lite avlastning finns jag har fått kryckor och glidlakan i sängen och en sittdyna av min sjukgymnast och måste erkänna att det är bättre än att va utan! Det hjälper ju till lite i alla fall!

Sen har både bm och sjukgymnast sagt att dem är villiga att hjälpa till så att jag kan få en tidigare igångsättning om jag vill det!

Men än så länge så väntar jag så länge jag kan!

Välkommen! Första barnet?
  • Y o L o

Svårt att bestämma mig. Tog förra graviditeten för att dom sa att bebisen får bättre skydd 6 första månaderna. Nu har vi ju dessutom en liten som kommer gå på förskolan och ta hem både det ena och andra :(

Annars tar jag aldrig vaccin, är lite emot det när det gäller influensa och sånt.

Men så kluven nu.

Sh0rtie89 skrev 2016-11-03 08:43:28 följande:

Hur ska ni göra med influensa vaccin? Blev erbjuden det igår av bm och sa att jag skulle fundera. Har läst lite och sett att biverkningarna inte är så farliga men man vet ju aldrig. Tycker det är så svårt det där.

• Miaairam
    Cossi skrev 2016-11-03 11:03:42 följande:
    Jag tog det igår, lite öm i armen och huvudvärk annars ok. Hade influensa ca 5 år sedan och det var en nära döden upplevelse... Så att minimera risken att hamna där i slutet av graviditeten så valde jag att vaccinera. Dessutom för bebisens skull som också får ett visst skydd och att inte bli sjuk själv när den är liten.

Hej hej!

Jag är beräknad 14/12 och har också världens foglossning och har även testat allt men inget hjälper!

Men lite avlastning finns jag har fått kryckor och glidlakan i sängen och en sittdyna av min sjukgymnast och måste erkänna att det är bättre än att va utan! Det hjälper ju till lite i alla fall!

Sen har både bm och sjukgymnast sagt att dem är villiga att hjälpa till så att jag kan få en tidigare igångsättning om jag vill det!

Välkommen! Första barnet?
    Redan tagit? Här börjar de ge det först den 9 november...
  • olw24311

Jag har inga planer på att vaccinera mig mot influensan. Har aldrig gjort det men har aldrig blivit så sjuk heller. Livet hittar på så många andra sätt att jävlas med mig så jag är rätt beskonade från influensor, magsjukan och verkar vara imun mot vinterkräksjukan. Det verkar ha överförts de två första barnen, som inte blir riktigt sjuka utan mest snoriga, så jag hoppas denna lilla får lite med ;)

• Cherry83

Tack:)
    Nej det är mitt tredje barn!
    Har två pojkar sen tidigare födda 08 och 09!
    Så det va några år sen sist nu:)

• BIX
    olw24311 skrev 2016-11-03 13:13:54 följande:

Jag har inga planer på att vaccinera mig mot influensan. Har aldrig gjort det men har aldrig blivit så sjuk heller. Livet hittar på så många andra sätt att jävlas med mig så jag är rätt beskonade från influensor, magsjukan och verkar vara imun mot vinterkräksjukan. Det verkar ha överförts de två första barnen, som inte blir riktigt sjuka utan mest snoriga, så jag hoppas denna lilla får lite med ;)

Samma här: får aldrig influensan, magsjuka, vinterkräkssjuka. Men sambon får och med dottern återstår att se. Borde de vaccineras så att de inte drar hem något och smittar bebis undrar jag..?
  • Marialia

Jag kommer vaccinera mig. Får heller aldrig influensan, vinterkräksjukan eller maginfluensa. Jag har inte heller varit gravid under influensasäsongen så jag vet inte hur det nedsatta immunförsvaret påverkar vida jag kommer få det eller ej. Man är ju i en riskgrupp som gravid. Barnet får dessutom skydd om man som gravid vaccinerar sig. Skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte tog det och bebis sen blev allvarligt sjuk. Men alla gör sina egna val.

• sillencillasill
    Marialia skrev 2016-11-03 16:39:34 följande:

Jag kommer vaccinera mig. Får heller aldrig influensan, vinterkräksjukan eller maginfluensa. Jag har inte heller varit gravid under influensasäsongen så jag vet inte hur det nedsatta immunförsvaret påverkar vida jag kommer få det eller ej. Man är ju i en riskgrupp som gravid. Barnet får dessutom skydd om man som gravid vaccinerar sig. Skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte tog det och bebis sen blev allvarligt sjuk. Men alla gör sina egna val.

Jag får allt, varenda vinterkräksjuka och allt annat man kan åka på. De börjar med vaccin här 14/11. Får vänta tills dess...
  • Let94
    Ledilnaan skrev 2016-11-02 21:04:32 följande:

Jag har testat det mesta, foglossningsbälte, värme, akupunktur, inget funkar. Det är bara att härda ut, tyvärr. Men tack för tipset.

Fy.. e så glad jag inte haft så mkt problem med något än, "lagom" mycket ryggvärk, foglossning och knappt något illmående eller förändrat humör xD... bara undrar o väntar när mitt ska komma typ !
  • Let94

Hej hej!

Hej! Welcome o Gratulerar :D
Svar på tråden BF December 2016