• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Mariro

40 dagar kvar! Det börjar närma sig på riktigt - är så förväntansfull och en aning nervös. Hur långt kvar är det för er andra? :)

• olw24311

50 dagar kvar ???? men jag hoppas verkligen att den inte kommer på julafton. Den är lite helig för mig och skall firas hemma med mina två tidigare barn. Så jag hoppas att denna är lite tidig ;)

• Mariro
    Vasilisat skrev 2016-11-04 11:24:28 följande:

37 dagar här ????

Hur mår du nu? Klådan, humöret och andra saker som kändes jobbiga? Har det blivit bättre av sig själv eller har du träffat någon kurator?
  • Vasilisat
    Mariro skrev 2016-11-04 11:47:22 följande:

Hur mår du nu? Klådan, humöret och andra saker som kändes jobbiga? Har det blivit bättre av sig själv eller har du träffat någon kurator?

Psykiskt mår mycket bättre, trots att exet dykt upp och försöker få mig ur balans. .

Klådan. .kliar lika mycket med Lergigan eller utan. BM säger man måste hålla ut. Inatt funderade på att besöka akuten. .

Som tur det är inte mycket kvar :)
  • sillencillasill
    Mariro skrev 2016-11-04 08:56:12 följande:

40 dagar kvar! Det börjar närma sig på riktigt - är så förväntansfull och en aning nervös. Hur långt kvar är det för er andra? :)

46 dagar kvar! Har satt på vinterdäck och ska installera babyskyddet i bilen. Man får förbereda det man kan :)

En sak jag undrar är hur ni ställer er till vaccination till barnen. På däckverkstaden idag sa kvinnan bredvid mig (sjuksköterska på infektionskliniken i 36 år) att hon läst forskning som visar att om USA fortsätter att vaccinera barn i samma utsträckning som idag fram till 2030 så räknar man med att vartannat barn har fått autism av vaccinet. Blev livrädd.... Hon avrådde mig från att ta vaccin i slutet av nov för att föda början av dec.
  • olw24311

När det kommer till vaccination känner jag så här. De sprutor barnen får på bvc, ja självklart. Dessa tycker jag att alla ska ge sina barn. Polio är inte något vi vill ha tillbaka.

Men mot influensor är jag skeptiskt. Är jag och mina barn friska överlag med normala imunförsvar så klarar vi dessa. Vill inte bli utsatt för konstigheter för att skydda mot något jag kanske aldrig får. För mycket osäkerhet i alla dessa vaccin och konstiga bieffekter.

• Anonym föräldraledig

Vi tar de vacciner som erbjuds från BVC. Någon bevisad risk för autism i samband med vaccin finns inte. Det gjordes en studie om detta på typ 80-talet eller så som efter granskning är hårt kritiserad eftersom det inte finns någon evidens för det, även om myten hänger kvar fortfarande.

Svar på tråden BF December 2016