De5pojkarna skrev 2016-11-05 09:49:19 följande:
I morse hände nått konstigt.. Vaknade vid 5 tiden. Var kissnödig å låg å funderade på om ja skulle orka gå på toa. Låg kvar en stund. Men sen kändes det som det bubblade mellan benen. Gick in på toa. Satte mig ner, och det rinner nått vattenliknande kanske ca 0,5 dl om ens det. Sen kunde jag börja kissa. Inte kommit nått mer sen dess. Fick lite molande värk efter det, men är typ borta nu. Undrar om de bara va vattnig flytning. För hade det varit vatten så hade det väll kommit mer?
Jag tycker mina flytningar ( ursäkta känsliga...) blivit vattniga det senaste, kanske det? Speciellt om du legat länge och samlat på... Är du osäker på om det är fostervatten kan man väl testa det på förlossningen, kan ju ringa och höra. Tror inte det behöver komma en störtflod, kan komma små skvättar i stöten beroende på om det blivit stort eller litet hål i hinnan och om huvudet täpper till. Förhoppningsvis "bara" flytningar!
Emmask skrev 2016-11-05 07:46:56 följande:
Jag baxnar! Anti-vaccinrörelsen är ett av de största hoten i de västerländska länderna idag. Jag skulle aldrig blanda ihop min kritik av hyperkapitalistism med kritiken av vaccinen som sådana. Vaccin är summan av våra ansträngningar som samhälle, av att vi identifierat enorma problem som riskerar förgöra oss, och gjort gemensam sak i att skydda alla, kollektivt, eftersom det är en nödvändighet. Det finns en enorm historielöshet i antivax-rörelsen. Vaccinationer som fenomen är i mina ögon ett sällsynt exempel på när samhällen fungerar som de ska. Att välja att inte vaccinera mot de rekommenderade sjukdomarna är bland det mest egoistiska jag kan föreställa mig, och dessutom gör folk det för att de tror att de sett igenom en konspiration (!) trots att det är de som fallit för konspirationen - offren däremot, är några helt andra. De ligger på intensivvårdsavdelningar eller i kistor. Och fler kommer de att bli.
Ursäkta min rant men detta gräver sig in i så många vrår hos mig.
Måste bara få svara, sen ska jag släppa vaccinationsspåret

.
Jag tror vi är helt eniga egentligen, vad jag förstår argumenterar du för barnvaccinationsprogram vilket nästa alla länder har och som jag skrev räddat miljontals... Vilka som ska ingå bestäms av professionella inom sjukvården, och i Sverige har jag fullt förtroende för processen och talar mig varm för denna vaccinering både privat och i mitt yrke.
Men vaccinationer är ju mer än så och vi började ju diskutera ev influensavaccinering som inte är nödvändigt för alla. Det finns många andra vacciner som läkemedelsbolag lanserar hårt tex mot bältros, och generellt tycker jag man kan se viss glidning i indikationer av vaccinering ( inte barnvaccinationsprogram) vilka som ska ha, likaså när det gäller läkemedel, och här tycker jag det är naivt att tro att läkemedelsbolagen och vinstintressen inte spelar roll.
Men som sagt jag tror vi är eniga, jag liksom du brinner för detta vill jag bara inte bli kalla konspirationsoffer

.
Låt oss återgå till lite mindre laddade diskussioner kring våra små bebisar som snart börjar anlända!