• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • BIX

Stackars er som verkar ha haft en ganska uschlig start på veckan :'( Det är inte lätt efter många månader, tung och dan som de flesta känner sig. Men nu är det inte långt kvar, inte alls långt!! Det blir kanske kämpigt det första året eller fem och sen jämna plågor i ytterligare 14-15, men det kommer också vara så berikande och underbart på vägen :)

Se till att försöka andas och slappa och njuta lite sista tiden av graviditeten, ta hand om er mammorna <3

• Let94

49 dagar kvar. Har börjat varje morgon o kväll typ få krampliknande känsla i nedersta delen av mage o rygg, o bli dålig i magen. Brukar man typ bli de närmare förlossningen ??

• Anonym föräldraledig

30 dagar kvar. Vaknade inatt och hade förvärkar, höll i sig i en timme ungefär. Fick tre ganska kraftiga med fem minuters mellanrum ungefär, sen glesade det ut. Har en konstant molvärk i övre delen av magen nu, osäker på om det kan vara växtvärk eller träningsvärk. :)
    Tror inte att det är någon förlossning på gång, så det känns mest frustrerande med förvärkar som stör sömnen. I övrigt mår jag väldigt bra, förutom trötthet då. Planerar att jobba november ut, så får en vecka ledigt innan bf.

• Y o L o
    Cherry83 skrev 2016-11-07 23:17:58 följande:

Har också haft en liknande dag idag om det tröstar lite så att du inte känner dig ensam:)

Vi får hoppas på en mindre smärtsam dag imorgon:)

• Y o L o

Allt känns bättre idag iaf! Hoppas du också mår bättre :)

Cherry83 skrev 2016-11-07 23:17:58 följande:

Har också haft en liknande dag idag om det tröstar lite så att du inte känner dig ensam:)

Vi får hoppas på en mindre smärtsam dag imorgon:)

• melodykmlind

Gud vad sen jag är i denna tråden men jag har BF 13 december, orkar inte vara gravid mer nu alltså xD Känns fortfarande som alldeles för lång tid kvar...

• Hallondricka

33 dagar kvar. Pust! Har börjat få riktigt ont i mitt gamla kejsarsnitt som är 1, 5 år gammalt. Är förkyld konstant, inte bara lite snorig utan helt igentäppt och svullna halsmandlar. Dottern är med hostig och sover inte på nätterna för det. Så sömnen är lika med noll just nu. Ja, gnäll och gnäll haha. Vill äta en häst (nja, men lika mycket...) men har graviditetsdiabetes så måste hålla igen med precis allt. Hungrig!

• Mariro
    Hallondricka skrev 2016-11-08 18:59:46 följande:

33 dagar kvar. Pust! Har börjat få riktigt ont i mitt gamla kejsarsnitt som är 1, 5 år gammalt. Är förkyld konstant, inte bara lite snorig utan helt igentäppt och svullna halsmandlar. Dottern är med hostig och sover inte på nätterna för det. Så sömnen är lika med noll just nu. Ja, gnäll och gnäll haha. Vill äta en häst (nja, men lika mycket...) men har graviditetsdiabetes så måste hålla igen med precis allt. Hungrig!

Just nu känner man mest för att gnälla, även om det är nu man ska passa på att göra exakt det man vill och bara njuta. Men allt är typ jobbigt. Fullt med snö, halt och jävligt, inte sugen på att bege mig ut heller. Har dock köpt broddar så får ta och trä på dom över mina curlingskor och vagga fram. Och det här med att vara sugen på något - jag vet inte hur många gånger jag öppnar alla skåp i köket i jakt på något gott... orkar inte hålla igen ens. Vi får hoppas att vi slipper gå långt över tiden :)
  • Cherry83
    Y o L o skrev 2016-11-08 11:40:51 följande:

Allt känns bättre idag iaf! Hoppas du också mår bättre :)

Det har varit en helt okej dag bättre än igår i alla fall:)
  • De5pojkarna
    ciz skrev 2016-11-06 17:23:38 följande:
    Hur har det gått? Har det kommit mera?

Blev lite fundersam jag också när jag på kvällen var klar på wc och reste mig upp så rann det. Men sen inget mera före idag när jag hosta så konstaterade att det säkert nog bara är mina muskler som inte är vad de brukade..
    Inte kommit nått mer, å Förlossningen trodde de va vanlig vattnig flytning när jag ringde å rådfrågade.
Svar på tråden BF December 2016