• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Anonym föräldraledig
    Nicoolina skrev 2016-11-12 22:42:57 följande:

Hej tjejer!

Någon som minns mig? Haha!

Jag tappade bort mina inloggningsuppgifter strax före sommaren och har efter det inte varit aktiv alls härinne.

Jag har iaf BF 12/12 och bär en liten pojke därinne, mitt första underbara lilla barn ??

Jag var in på kontroll i tisdags pga misstänkt vattenavgång (sipprande).

De såg inget hål på hinnan, så lite oklart om det var vatten.

Har inte tänkt mer på det egentligen, eller jo, väldigt mycket, men inte varit orolig.

Förrän nu.

Jag har haft binda på mig nu i några timmar, och när jag skulle byta upptäcker jag att det runnit igenom bindan och är blött/fuktigt även i trosorna.

Jag ska ringa in igen, men vill kolla med er om ni vet om vattniga flytningar kan rinna igenom binda (ej trosskydd alltså, riktig binda) eller om det med största sannolikhet är vatten?

Varför jag vill kolla med er först är för att mannen är på Åland för gig denna helg och inte hemma förrän imorgon..

Jag ska som sagt ringa också..

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Det låter inte troligt att bara flytningar kan blöta igenom en binda på så kort tid, men vet egentligen inte. Ring in och hör. De brukar inte vilja att man ska byta binda, så att de får kontrollera den då man kommer in, så behåll den gamla om du inte redan bytt.
  • Nicoolina
    Anonym föräldraledig skrev 2016-11-12 22:51:43 följande:
    Det låter inte troligt att bara flytningar kan blöta igenom en binda på så kort tid, men vet egentligen inte. Ring in och hör. De brukar inte vilja att man ska byta binda, så att de får kontrollera den då man kommer in, så behåll den gamla om du inte redan bytt.

Kanske är så, hmm.. Jag hade redan hunnit dra av bindan och slängt den i papperskorgen, var dit nu för att plocka upp den, men ja.. Den ligger i samma papperskorg som jag slänger påsarna i efter att ha rensat kattlådan, så att säga.. Lär ju inte vara någon idé att ta med trosorna in om de vill att jag kommer in på en till kontroll..? Har iaf bytt trosor och satt på mig en tjockare, tänker att då kanske det absorberas bättre och blir tydligare liksom..

Tack snälla för ditt svar!
    Jag tänkte ringa alldeles strax, är bara inte beredd på att vattnet eventuellt gått och jag kanske måste föda inom ett par dygn, haha! Så jag springer omkring här och plockar iordning lite, och tänker att om jag är igång så kanske man märker bättre om bindan blir blöt eller ej :)

Men jag ska som sagt ringa om en liten stund!

• Miaairam
    Nicoolina skrev 2016-11-12 23:03:13 följande:

Kanske är så, hmm.. Jag hade redan hunnit dra av bindan och slängt den i papperskorgen, var dit nu för att plocka upp den, men ja.. Den ligger i samma papperskorg som jag slänger påsarna i efter att ha rensat kattlådan, så att säga.. Lär ju inte vara någon idé att ta med trosorna in om de vill att jag kommer in på en till kontroll..? Har iaf bytt trosor och satt på mig en tjockare, tänker att då kanske det absorberas bättre och blir tydligare liksom..

Tack snälla för ditt svar!
    Jag tänkte ringa alldeles strax, är bara inte beredd på att vattnet eventuellt gått och jag kanske måste föda inom ett par dygn, haha! Så jag springer omkring här och plockar iordning lite, och tänker att om jag är igång så kanske man märker bättre om bindan blir blöt eller ej :)

Men jag ska som sagt ringa om en liten stund!

Har hört att flytningar inte går in i bindan, så som vatten gör. Låter mest sannolikt att det är vatten, men bäst att få det kollat ordentligt. Lycka till!
  • Nicoolina
    Miaairam skrev 2016-11-12 23:29:40 följande:

Har hört att flytningar inte går in i bindan, så som vatten gör. Låter mest sannolikt att det är vatten, men bäst att få det kollat ordentligt. Lycka till!

Precis.

Inne och uppkopplad nu iaf. Huvudvärk, illamående, feberkänsla och kraftiga förvärkar.

Måtte det bara vara oro och nervositet över att sambon är på Åland och jag är inne själv.
    Pyret i magen, BF 2016-12-12 (första barnet)
  • sillencillasill
    Emmask skrev 2016-11-12 21:24:32 följande:
    Ok :) Ursäkta om jag lät hård. Samlar du till hygglig sgi? Jag kan på inget vis motivera att gå tidigare än 14 dagar innan bf (mår som vanligt, mina graviditeter är milda), men är livrädd att bebisen ska komma samma dag som jag går av jobbet. Fullkomligen älskade veckorna jag fick innan första barnet föddes, en kravlöshet som saknar motstycke. Men så är det naturligtvis inte om man går hem pga sjukskrivning och mest bara härdar ut.
    Jag har en bra lön men grejen är att jag är ensamstående så behöver varenda liten peng jag kan få in innan bebis kommer. Mitt jobb är förstående så kan jobba hemifrån en del, får dela upp dagarna eller veckorna framöver så att jag får vila lite emellan. Men som sagt, om det blir värre får jag sjukskriva mig. Ingen idé att pressa om kroppen säger ifrån.
  • Anonym föräldraledig
    Nicoolina skrev 2016-11-13 02:22:06 följande:
    Precis.

Inne och uppkopplad nu iaf. Huvudvärk, illamående, feberkänsla och kraftiga förvärkar.

Måtte det bara vara oro och nervositet över att sambon är på Åland och jag är inne själv.
    Pyret i magen, BF 2016-12-12 (första barnet)
    Hur går det för dig?
  • Y o L o

Åh spännande, gruppens första bebis kanske är på gång.

Fast hoppas för er skull att det är falskt alarm, dels så sambon får vara med och så att bebisen får växa på sig ännu mer.

Nicoolina skrev 2016-11-13 02:22:06 följande:

Precis.

• sillencillasill
    De5pojkarna skrev 2016-11-13 13:50:39 följande:

Jag hoppar ur här.. Våran lille Loke har somnat in nu i v34.

Vad är det du säger?! Sänder över all värme och kärlek ??
  • De5pojkarna
    sillencillasill skrev 2016-11-13 13:58:01 följande:
    Vad är det du säger?! Sänder över all värme och kärlek ??
    Tack! Var på Ultraljud i Fredags och då mådde han bra. Så han somnade nog in igår. Inte kännt honom sen igår eller förrgår, så åkte in nu i förmiddas å inga hjärtslag hittades.
Svar på tråden BF December 2016