• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Miaairam

28 dagar kvar. Varit förkyld i 34 dagar och inget verkar hjälpa - sovit, vilat, varit hemma från jobbet, druckit massor av te och C-vitamin... Hoppas verkligen det går över innan det är dags, men börjar kännas osannolikt. Enligt läkaren ett segt virus - "bara att kämpa på!"...

• Michaela94

28 dagar kvar här, längtar så jag blir tokig! Både efter bebis och att få bli mig själv igen

• ciz
    De5pojkarna skrev 2016-11-05 09:49:19 följande:

I morse hände nått konstigt.. Vaknade vid 5 tiden. Var kissnödig å låg å funderade på om ja skulle orka gå på toa. Låg kvar en stund. Men sen kändes det som det bubblade mellan benen. Gick in på toa. Satte mig ner, och det rinner nått vattenliknande kanske ca 0,5 dl om ens det. Sen kunde jag börja kissa. Inte kommit nått mer sen dess. Fick lite molande värk efter det, men är typ borta nu. Undrar om de bara va vattnig flytning. För hade det varit vatten så hade det väll kommit mer?

Hur har det gått? Har det kommit mera?

Blev lite fundersam jag också när jag på kvällen var klar på wc och reste mig upp så rann det. Men sen inget mera före idag när jag hosta så konstaterade att det säkert nog bara är mina muskler som inte är vad de brukade..
  • Fian88
    De5pojkarna skrev 2016-11-05 09:49:19 följande:

I morse hände nått konstigt.. Vaknade vid 5 tiden. Var kissnödig å låg å funderade på om ja skulle orka gå på toa. Låg kvar en stund. Men sen kändes det som det bubblade mellan benen. Gick in på toa. Satte mig ner, och det rinner nått vattenliknande kanske ca 0,5 dl om ens det. Sen kunde jag börja kissa. Inte kommit nått mer sen dess. Fick lite molande värk efter det, men är typ borta nu. Undrar om de bara va vattnig flytning. För hade det varit vatten så hade det väll kommit mer?

Kan absolut vara vatten! Prova sitt på huk och hosta, kommer det vätska då så brukar det vara fostervatten. Och ha en binda/trosskydd i trosan, blir det tungt så kan det också vara vatten. Och ring förlossningen tycker jag:)
  • Irrene

BF 18dec! Börjar bli tungt nu! Är det någon som har bra tips på aktiviteter de sista veckorna när man känner sig så tung och uppsvullen? Har dessutom foglossning så nån yoga ska vi inte tänka på men lite tröttsamt o va sjukskriven o gå hemma men vad ska man riktigt hitta på??

• Tess1990

Hen har vänt sig med huvudet ner! :D

Gjorde de igår kväll, alltså knappt 14 timmar innan TUL/lägeskontrollen ^^ busunge!

Beräknades vara +23% också, förra gången var de +26% så inte för, för stor heller :)

Haha vi kunde se att hen hade massa långt och tjockt hår ^^ trodde inte man kunde se sånt men jo där var de

Så skönt! Nu kan man andas ut lite iaf, inget vändningsförsök och ingen stor risk för kejsarsnitt, bara min kropp orkar den sista biten nu så blir de nog jättebra :) förjävligt ont i blygdbenet och är jävligt trött nu bara

• MP88

Jag mår som en prinsessa trots endast 40 dagar kvar till BF, kan få lite ont i ryggen på kvällarna men det är inte konstigt med ett tungt arbete som jag har som förskollärare. Jag har inte fått grav. penning beviljat! Men känner just nu att det inte gör nått, kan lika bra jobba när jag mår bra. Har också tur som inte är så stor om magen. Däremot har jag märkt att jag får ont i blygbenet när jag suttit ner en stund och sen ska resa mig upp. Då ilar det rejält, men inget som jag inte står ut med! Fått min första bristning, ÅNGEST! Trodde att jag skulle slippa, den syns bara som en liten hudförändning, förhoppningsvis kommer det inte fler. Nån mer som fått bristningar?

• Cossi
    Tess1990 skrev 2016-11-07 12:08:25 följande:

Hen har vänt sig med huvudet ner! :D

Gjorde de igår kväll, alltså knappt 14 timmar innan TUL/lägeskontrollen ^^ busunge!

Beräknades vara +23% också, förra gången var de +26% så inte för, för stor heller :)

Haha vi kunde se att hen hade massa långt och tjockt hår ^^ trodde inte man kunde se sånt men jo där var de

Så skönt! Nu kan man andas ut lite iaf, inget vändningsförsök och ingen stor risk för kejsarsnitt, bara min kropp orkar den sista biten nu så blir de nog jättebra :) förjävligt ont i blygdbenet och är jävligt trött nu bara

Grattis, förstår känslan . Häftigt att man kunde se kalufsen på ultraljud er!

Måste få gnälla lite, har blivit magsjuk, feber och elände, känner mig så ynklig. Är på kurs denna veckan, det är ju kört nu, men känns hemskt att ligga själv på hotellrummet och vet inte hur jag ska komma hem, ca 3timmars resväg. Två av mina barn och min man är sjuka hemma.... Den enda friska i familjen är den stora pojken som var sjuk för en vecka sedan, och jag som trodde att faran var över!
  • Y o L o

Halka och foglossning= vidrigt. Har så ont nu, bara ligger i sängen o tycker synd om mig själv. Orkar inte mer, allt känns skit. Bråkar med mannen mycket också, fasar för livet som tvåbarnsförälder.

Usch allt är riktigt deppigt idag.

• Cherry83
    Y o L o skrev 2016-11-07 20:42:56 följande:

Halka och foglossning= vidrigt. Har så ont nu, bara ligger i sängen o tycker synd om mig själv. Orkar inte mer, allt känns skit. Bråkar med mannen mycket också, fasar för livet som tvåbarnsförälder.

Usch allt är riktigt deppigt idag.

Har också haft en liknande dag idag om det tröstar lite så att du inte känner dig ensam:)
    Vi får hoppas på en mindre smärtsam dag imorgon:)
Svar på tråden BF December 2016