• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Jäklar vad jag känner mig gravid nu :)

Allt gör mig flåsig och trött i ryggen.

Har inte bestämt hur länge jag ska jobba, men börjar kännas orimligt att jag ska kunna jobba ända fram till KS som jag trott.

• De5pojkarna
    Y o L o skrev 2016-11-09 21:14:31 följande:

Jäklar vad jag känner mig gravid nu :)

Allt gör mig flåsig och trött i ryggen.

Har inte bestämt hur länge jag ska jobba, men börjar kännas orimligt att jag ska kunna jobba ända fram till KS som jag trott.

Men sånt måste man väll planera 2 månader innan om man skall vara ledig?
  • sillencillasill

Ja då har man kommit till en punkt då man inte orkar en hel arbetsvecka på 100%. Jag jobbar hemifrån på fredagar men idag känner jag nig yr så är på väg hem för att fortsätta jobba hemifrån under eftermiddagen då jag kan vila och inte sitta på en kontorsstol. Jag räknar ner till 2 december då jag går av och ska vila. Men vet knappt hur det ska gå till....

• Y o L o

Nä min arbetsgivare låter mig bestämma det så jag jobbar så länge jag orkar.

Eller menar du för försäkringskassan? Jag är ju redan sjukskriven 50% så kanske blir 100% de sista veckorna.

De5pojkarna skrev 2016-11-10 09:20:55 följande:

Men sånt måste man väll planera 2 månader innan om man skall vara ledig?

• Tess1990

Jag är ju arbetssökande så jag är redan bara hemma, men börjar bli jävligt jobbigt att få iväg sonen till förskolan, särskilt sen snön kom!

Allt längre än sängen - toaletten - köket, är en jäkla pina som ger smärta i blygdbenet, sammandragningar och massa tryck ner

Läste förresten att de är superfullmåne sön/mån ^^ får se om man känner av de, myten är ju att extra många födslar sker då

• sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-11-10 13:40:23 följande:

Nä min arbetsgivare låter mig bestämma det så jag jobbar så länge jag orkar.

Eller menar du för försäkringskassan? Jag är ju redan sjukskriven 50% så kanske blir 100% de sista veckorna.

Jag jobbar heltid på mitt ordinarie jobb, ingen sjukskrivning här inte... bara kämpa på!
  • Hallondricka

Jag har med fått bestämma själv på mitt jobb när jag vill gå hem. Preliminärt är det dags nästa fredag, ja, att gå hem alltså. Är så blandade känslor då jag inte är fast anställd där och med största sannolikhet går hem för gott därifrån.

Dock har dem inte hittat någon som kan eller vill (är ansvarig för företagets jobbigaste kund...) ta över mina arbetsuppgifter ännu, men det får dem lösa.

• Y o L o

Ok? Har du också foglossning som gör att du knappt kan röra dig men ändå jobbar heltid eller vad menar du? Låter som du tycker det är bättre att jobba och kämpa på? Själv lyssnar jag till vad läkaren säger.

sillencillasill skrev 2016-11-10 17:22:25 följande:

Jag jobbar heltid på mitt ordinarie jobb, ingen sjukskrivning här inte... bara kämpa på!

• sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-11-10 17:46:30 följande:

Ok? Har du också foglossning som gör att du knappt kan röra dig men ändå jobbar heltid eller vad menar du? Låter som du tycker det är bättre att jobba och kämpa på? Själv lyssnar jag till vad läkaren säger.

Jag har orkar bra fram tills nu, denna veckan har jag varit tröttare än innan. Vill försöka jobba tills 2 dec, har en vikarie på väg in och jag är själv ganska ny på jobbet. Är ensamstående och vill ha så mycket pengar som möjligt med mig in i ledigheten. Får jobba hemifrån en del så bra ledning och kollegor.
  • mocha8676

Jag jobbar också sista dagen 2/12! Men de. Senaste månaden har det varit väldigt mycket vab med dottern som nyligen börjat dagis, så känns som jag bara jobbar halvtid :)

Nu dröjer det nog inte många veckor innan den första bebisen i vår grupp kommer!! :) spännande att höra från de som efter förlossning/KS orkar dela med sig av sin upplevelse <3

Svar på tråden BF December 2016