• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Miaairam

Nu har jag börjat föräldraledigheten och ser fram mot lite lugn och ro innan Lillebror kommer om förhoppningsvis 22 dagar. Orkar dock inte göra något av det jag planerat göra. Inte på grund av graviditeten, för graviditetsmässigt mår jag ok. Men förkylningen! Har ont i halsen, hosta, snor och onda bihålor sedan den 3 oktober. Läkaren säger att det bara är att kämpa på. Jag orkar inte!!!

• Mariro

Nu börjat jag bli nervös på riktigt, nu är det näranära! Har dock de senaste dagarna känt kittlande, pirrande, tryckande känsla i bäckenet/underlivet, mest då bebis rör sig. Är det för att den borrar huvudet längre ner? Väldigt skum känsla som har kommit nu, och som också känns mest när jag sitter. Någon som känner igen sig?

Måste även beklaga mig över att jag inte har varit ute och gått på ett tag. Det är en halvmeter snö överallt och glashalt. Jag får knappt igen jackan längre och kan knappt trycka ner fötterna i ett par skor. 33 dagar kvar...

• Y o L o
    Mariro skrev 2016-11-11 12:32:29 följande:

Nu börjat jag bli nervös på riktigt, nu är det näranära! Har dock de senaste dagarna känt kittlande, pirrande, tryckande känsla i bäckenet/underlivet, mest då bebis rör sig. Är det för att den borrar huvudet längre ner? Väldigt skum känsla som har kommit nu, och som också känns mest när jag sitter. Någon som känner igen sig?

Måste även beklaga mig över att jag inte har varit ute och gått på ett tag. Det är en halvmeter snö överallt och glashalt. Jag får knappt igen jackan längre och kan knappt trycka ner fötterna i ett par skor. 33 dagar kvar...

Promenader... det drömmer jag om. Har inte kunnat gå mer än 100 m på flera veckor pga foglossning. Känns så härligt att det är nära nu, ser liksom slutet på smärtan. Ska bli underbart att röra sig igen efter nyår :)
  • JonnaEmilia75

Jag har 20 dagar kvar nu, bf 1 dec! Jobbade äntligen sista dagen idag, så nu ska jag knipa hårt i minst en vecka så jag får lite vila innan han kommer. :D

Min slempropp gick igår, men det lär inte betyda något så vitt jag förstår.

Jag var och vaccinerade mig i veckan också, tyckte det kändes bra att ge lillebror lite extra skydd mot storebrors dagisbaselusker.

• Andan

En del av slemproppen gick igår... läste att det inte behöver betyda att det händer något på veckor i alla fall. Hoppas hoppas då jag har plan snitt 13/12....

• Emmask
    sillencillasill skrev 2016-11-10 17:22:25 följande:
    Jag jobbar heltid på mitt ordinarie jobb, ingen sjukskrivning här inte... bara kämpa på!
    Du tycker att de med krämpor och stora smärtupplevelser kämpar för lite?
  • Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-11-11 21:16:38 följande:
    Promenader... det drömmer jag om. Har inte kunnat gå mer än 100 m på flera veckor pga foglossning. Känns så härligt att det är nära nu, ser liksom slutet på smärtan. Ska bli underbart att röra sig igen efter nyår :)
    Ja du, tänk att kunna gå och hämta posten utan att smärta, eller åka och handla och gå omkring så länge man vill
    Även ligamenten gör ont, ryggen värker mm. Jag kommer ihåg förra förlossningen, när lillen äntligen var ute och eftervärkarna kom...då var jag riktigt trött på all smärta och det kändes som om det aldrig skulle ta slut :-/
    Men det gjorde det ju efter några dagar.

40 dagar kvar, eller så kan det ju vara 26 dagar kvar, eller i värsta fall 54 dagar... :-P
    Hoppas på mittentalet
  • sillencillasill
    Emmask skrev 2016-11-12 09:30:58 följande:
    Du tycker att de med krämpor och stora smärtupplevelser kämpar för lite?
    Verkligen inte! Men jag sitter i en sits som ekonomiskt inte funkar om jag inte orkar kämpa på till 2 dec. "Jag har mitt, du har ditt och alla andra har sitt" har jag fått lära mig. Jag ska försöka jobba ett tag till men går det inte så går det inte.
    Svårigheter med text, det läses inte som det skrivs. Försökte mest peppa mig själv...
  • Emmask
    sillencillasill skrev 2016-11-12 15:00:06 följande:
    Verkligen inte! Men jag sitter i en sits som ekonomiskt inte funkar om jag inte orkar kämpa på till 2 dec. "Jag har mitt, du har ditt och alla andra har sitt" har jag fått lära mig. Jag ska försöka jobba ett tag till men går det inte så går det inte.
    Svårigheter med text, det läses inte som det skrivs. Försökte mest peppa mig själv...
    Ok :) Ursäkta om jag lät hård. Samlar du till hygglig sgi? Jag kan på inget vis motivera att gå tidigare än 14 dagar innan bf (mår som vanligt, mina graviditeter är milda), men är livrädd att bebisen ska komma samma dag som jag går av jobbet. Fullkomligen älskade veckorna jag fick innan första barnet föddes, en kravlöshet som saknar motstycke. Men så är det naturligtvis inte om man går hem pga sjukskrivning och mest bara härdar ut.
  • Nicoolina

Hej tjejer!

Någon som minns mig? Haha!

Jag tappade bort mina inloggningsuppgifter strax före sommaren och har efter det inte varit aktiv alls härinne.

Jag har iaf BF 12/12 och bär en liten pojke därinne, mitt första underbara lilla barn ??

Jag var in på kontroll i tisdags pga misstänkt vattenavgång (sipprande).

De såg inget hål på hinnan, så lite oklart om det var vatten.

Har inte tänkt mer på det egentligen, eller jo, väldigt mycket, men inte varit orolig.

Förrän nu.

Jag har haft binda på mig nu i några timmar, och när jag skulle byta upptäcker jag att det runnit igenom bindan och är blött/fuktigt även i trosorna.

Jag ska ringa in igen, men vill kolla med er om ni vet om vattniga flytningar kan rinna igenom binda (ej trosskydd alltså, riktig binda) eller om det med största sannolikhet är vatten?

Varför jag vill kolla med er först är för att mannen är på Åland för gig denna helg och inte hemma förrän imorgon..

Jag ska som sagt ringa också..

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
Svar på tråden BF December 2016