• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • JonnaEmilia75

Tack allihop! :)

Slemproppen gick i torsdags, men det behöver ju inte betyda något. Storebror Abbe kom i v 37+3 så det verkar som om jag inte bär längre än så.

Så här blev det den här gången:

Vattnet gick med ett jäkla plask i köket kl 18.20 och de ville att vi skulle åka in på kontroll då. 19.40 kom vi in och väl där satte värkarna igång ganska direkt. Det blev intensivt och jag var klistrad på lustgasen hela tiden. Det var aldrig läge för epidural. 02.58 föddes han.

Sedan ville min moderkaka inte komma ut så jag blev skickad till operation. Vid niotiden fick jag äntligen träffa man och barn igen! Jag är rätt mör fortfarande men hoppas att få sova lite inatt :)

Både bonusdottern och storebror har hälsat på idag också, men nu har alla åkt hem och det är bara jag och Ture kvar på avdelningen.

• BIX
    JonnaEmilia75 skrev 2016-11-16 19:25:58 följande:

Tack allihop! :)

Slemproppen gick i torsdags, men det behöver ju inte betyda något. Storebror Abbe kom i v 37+3 så det verkar som om jag inte bär längre än så.

Så här blev det den här gången:

Vattnet gick med ett jäkla plask i köket kl 18.20 och de ville att vi skulle åka in på kontroll då. 19.40 kom vi in och väl där satte värkarna igång ganska direkt. Det blev intensivt och jag var klistrad på lustgasen hela tiden. Det var aldrig läge för epidural. 02.58 föddes han.

Sedan ville min moderkaka inte komma ut så jag blev skickad till operation. Vid niotiden fick jag äntligen träffa man och barn igen! Jag är rätt mör fortfarande men hoppas att få sova lite inatt :)

Både bonusdottern och storebror har hälsat på idag också, men nu har alla åkt hem och det är bara jag och Ture kvar på avdelningen.

Åh grattis!!! Så skönt att det verkar gått bra trots op och allt. Hoppas ni får en bra återhämtning och start tillsammans :D
  • ciz
    JonnaEmilia75 skrev 2016-11-16 10:34:01 följande:

Det känns nästan jobbigt att mitt i den stora sorgen för De5pojkarna meddela att nu är gruppens första barn fött!

Inatt kom Ture ut 02.58, 3180 gram tung och 49 cm lång. Vecka 37+ 5

Stort Grattis till er!! Tänk att ni får mysa nu:)

Men måste ju påpeka att Ture faktist är gruppens andra bebis..
  • Annsoofie

Hej!

Jag går in på mina sista veckor nu och har beräknat BF 17 december. Jobbade min sista dag i veckan så nu är man bara hemma och njuter.

Finns facebook gruppen kvar?
    Blir gärna medlem!:)

• Y o L o

Jag börjar noja för att förlossningen ska dra igång innan mitt snittdatum. Vet inte varför jag börjat tänka så? Hört fler nu som fött tidigare, antagligen därför.

Hur känner ni andra? Tänker ni också så nu när det närmar sig?

• mocha8676
    Y o L o skrev 2016-11-17 14:22:11 följande:

Jag börjar noja för att förlossningen ska dra igång innan mitt snittdatum. Vet inte varför jag börjat tänka så? Hört fler nu som fött tidigare, antagligen därför.

Jag ska inte snittas, men jag tror att förlossningen startar innan bf. Har bf 24/12, gissar på att den lilla kommer ca 20/12. Min första kom på bf. Börjar bli lite nervös och längtar som bara den! När ska du snittas?
  • Mariro
    Y o L o skrev 2016-11-17 14:22:11 följande:

Jag ska inte snittas, och det är första barnet. Bf 16/12, så visst börjar det kännas som att det närmar sig på riktigt. Jag börjar bli nervös, vilket jag inte känt av tidigare. Har liksom tänkt: ja, ut ska den ju på nått sätt. Men nu när det är så nära så börjar man tänka allt möjligt. Dock har jag inget emot om det blir lite tidigare än beräknat för jag är så himla trött. Inatt blödde jag ner täcke och kudde pga näsblod (tredje natten i rad), och har inte kunnat sova alls. Ont i huvudet och är bara tung och svullen...
  • Y o L o

Jag ska snittas 20 dec, 5 dagar innan bf. Tycker det låter tätt inpå.

Oj 24:e, då vore det roligare om din kom 20:e, det håller jag med om hehe.

Usch känner mig inte alls klar med det som behövs. Första gången hade jag ju redan bäddat spjälsäng o packar BB-väskan vid det här laget :)

mocha8676 skrev 2016-11-17 14:57:50 följande:

Jag ska inte snittas, men jag tror att förlossningen startar innan bf. Har bf 24/12, gissar på att den lilla kommer ca 20/12. Min första kom på bf. Börjar bli lite nervös och längtar som bara den! När ska du snittas?

• Y o L o

Åh jobbigt att blöda näsblod sådär. Jag har vaknat en gång med blodig kudde och näsa. Jobbigt nog tyckte jag.

Va spännande med första barnet, minns hur förväntansfullt allt kändes. Eftersom jag nu ska snittas så känns det inte likadant tycker jag. När det blir naturligt vet man ju aldrig när den lille behagar komma :)

Mariro skrev 2016-11-17 15:14:38 följande:

Jag ska inte snittas, och det är första barnet. Bf 16/12, så visst börjar det kännas som att det närmar sig på riktigt. Jag börjar bli nervös, vilket jag inte känt av tidigare. Har liksom tänkt: ja, ut ska den ju på nått sätt. Men nu när det är så nära så börjar man tänka allt möjligt. Dock har jag inget emot om det blir lite tidigare än beräknat för jag är så himla trött. Inatt blödde jag ner täcke och kudde pga näsblod (tredje natten i rad), och har inte kunnat sova alls. Ont i huvudet och är bara tung och svullen...

• Cossi

Håller med ovanstående att nervositeten börjar smyga på... Sista jobbedagen i tisdags, tjoho! Så skönt att få vila upp sig och fixa inför bf 6 dec eller när den lille kommer. Fram till nu har jag inte sett längre än till att jag ska klara av att jobba tiden ut, nu plötsligt är förlossningen nära!

Jag besväras också av näsblod från och till, värre nu med kyla och torrt. Tips är att med fingret smörja insidan av näsan med typ vaselin, funkar för mig i alla fall.

Fick låna TENS av bm idag, hoppas att den fungerar så bra som sist, tog lite lustgas sista kvarten annars räckte tensen. Skulle vilja föda i badkar men finns inte hos oss tyvärr, får bli lång varm dusch bara. Hoppas också att jag kan vara hemma då länge som möjligt, tycker det är jobbigt med att bli undersökt och till/fastkopplad till maskiner...men vill inte föda hemma! Vad har ni andra för tankar kring förlossningen?

Svar på tråden BF December 2016