• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Wow nu på torsdag redan? Härligt! När hade du bf-datum?

HJ0812 skrev 2016-11-21 19:17:39 följande:

Jag var inlagd några dagar pga högt blodtryck och de ville se att det inte var havandeskapsförgiftning jag höll på att utveckla. Jag vet inte vilken vecka du är i men jag har också ökat i vikt snabbt de sista veckorna. På torsdag blir det planerat kejsarsnitt.

• HJ0812
    Y o L o skrev 2016-11-21 19:24:36 följande:
    Wow nu på torsdag redan? Härligt! När hade du bf-datum?
    1/12. När skulle du snittas?
    Alvin 081121 Asta 130730
  • ciz
    HJ0812 skrev 2016-11-21 19:17:39 följande:

Jag var inlagd några dagar pga högt blodtryck och de ville se att det inte var havandeskapsförgiftning jag höll på att utveckla. Jag vet inte vilken vecka du är i men jag har också ökat i vikt snabbt de sista veckorna. På torsdag blir det planerat kejsarsnitt.

Oj tänk att du äntligen får träffa liten då, vad kul!!
  • Tess1990
    ciz skrev 2016-11-21 19:09:46 följande:
    Blev du bättre under graviditeten eller efter åt utan medicin?
    jag blev bättre förra gången på 2,5 vecka med bara vila
    gick från "vi kommer sätta igång dig inom 3 dagar" till "friskförklarad" av överläkaren på spec.mvc på 2,5 vecka, hon hade aldrig sett en sån återhämtning (?) förut, mitt blodtryck gick ner lite i taget under alla kontroller som gjordes varannan/var tredje dag och proteinet gick också ner (långtidsproteinet? eller nåt dom skickade vidare på labb och det visade inget allvarligt) 
    mådde sen bra dom sista veckorna av graviditeten, förlossningen startade spontant i v.40+0 och födde sen med lite hjälp av värkstimulerande dropp v.40+2 

har haft synbortfall (suddig syn, kan inte fokusera eller läsa, figurer framför ögonen) yrsel, huvudvärk och illamående i några timmar den här graviditeten när jag höll åka in för nån vecka sen, men avvaktade några timmar och sen gick de över, min bm sa att det lät som HF men mitt tryck och urin såg bra ut sen och jag har sen dess mått bra
    går till mvc 2 gånger i veckan just nu för att hålla koll, kan ju ändras snabbt 

mysko sjukdomsgrejer är inget unikt för mig dock! 
    har haft en hel del "nej men du är för ung/frisk/tjej/what ever för att ha det där!" men ändå haft de :/ 
  • Y o L o

Aha 7 dagar innan bf (om min trötta hjärna tänker rätt).. Jag fick 20 dec, bf 25 dec.

Spännande, hur känner du nu när du är så nära?

HJ0812 skrev 2016-11-21 20:29:22 följande:

1/12. När skulle du snittas?

• HJ0812
    Y o L o skrev 2016-11-21 21:32:54 följande:
    Aha 7 dagar innan bf (om min trötta hjärna tänker rätt).. Jag fick 20 dec, bf 25 dec.
    Spännande, hur känner du nu när du är så nära?
    Det ska bli skönt att (förhoppningsvis) bli av med all foglossning, höga blodtryck och all otymplighet. Jag längtar efter att kunna ligga i sängen hur jag vill. Samtidig är jag orolig för hur det ska gå men det är nog vanligt gissar jag. Barnen är oroliga här hemma så det ska bli skönt att lillasyster kommer ut så vi får hitta nya rutiner. Det här är sista barnet så det är lite vemodigt också.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Madeloo

Har BF 8dec, men skall man gå efter KUB 2dec, och efter när ägglossningen va 30 november. Någon som också har BF senare än ÄL? Väntar andra barnet

• Fian88

Gick in i v39 igår och om en vecka så ska jag få en hinnsvepning av min bm:). Så hoppas på bebis redan nästa vecka<3

• olw24311
    Fian88 skrev 2016-11-22 16:02:17 följande:

Gick in i v39 igår och om en vecka så ska jag få en hinnsvepning av min bm:). Så hoppas på bebis redan nästa vecka<3

Du får berätta hur det känns. Har tid inbokad den 19/12 för kontroll av livmodertappen och eventuell hinnsvepning.
  • mocha8676
    Fian88 skrev 2016-11-22 16:02:17 följande:

Åh så trevligt! Tror inte min bm i min kommun erbjuder hinnsvepning.

Förra förlossningen är jag ganska så säker på att den startade pga en hinnsvepning av läkare hos förlossningen. Började med sten liten blödning och molande värk redan efter 30 min. Första riktiga värken kom 6 timmar senare och 11 timmar senare var dottern född på det beräknade förlossningsdatumet! Vet dock många som fått flera svepningar utan resultat..
Svar på tråden BF December 2016