Mariro skrev 2016-11-20 17:28:40 följande:
Klart de ska lära sig. Men eftersom jag är nervös som jag är, man vet inte hur ont man kommer ha, det är första barnet osvosv, så prioriterar jag min egna bekvämlighet i första hand. Och ha mer folk i rummet än nödvändigt är ytterligare ett stressmoment för mig, så jag har tydligt skrivit att jag inte vill ha studenter. Grejen var också den att bm-studenterna var tydligen självgående (för det mesta) på den förlossningsavdelningen jag ska till, och det är de som får i uppgift att kolla allt och SEN rapportera till ordinarie bm, och det är jag 110% obekväm med. De är ju studenter trots allt.
Aha, det kan jag förstå, jag skulle nog också vilja ha en ordinarie bm som bestämde, sen om det står en student bakom och kollar på, så gör det inte mig så mycket.
När jag har fött så har de alltid varit två, men det vet du kanske redan!? En bm och en usk.
Jag längtar till förlossningen, samtidigt som jag vet vad som väntar och inte vill

Men det ska bli så mysigt att få se den lille, när det nu startar, är 32 dagar kvar nu.